Fargehjul til Infocus x1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer Triton sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fargehjul til Infocus x1

Noen som har ett fargehjul til en Infocus x1 å selge , eller eventuelt
    hvor jeg kan få kjøpt ett nytt ? .
    Presentations Data selger kun fargehjul komplett med optikk til 5800 .- eks moms , noe som jeg synes er helt bak mål . . . . . .
    Ikke får jeg det på garantien heller siden den er utgått for fire dager siden .
    Min neste projector er garantert ikke importert av Presentations Data !!!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det slik tror jeg ikke det hadde hjulpet om det var et annet selskap. Garanti er garanti og ingen firma som er opptatt av profitt hadde bytta noe slikt når de ikke trenger det.

Vi forbrukere har rettigheter og de som leverandørerer/produsenter har rettigheter. Noe mer kan man ikke forlange.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    For å si det slik tror jeg ikke det hadde hjulpet om det var et annet selskap. Garanti er garanti og ingen firma som er opptatt av profitt hadde bytta noe slikt når de ikke trenger det.

Vi forbrukere har rettigheter og de som leverandørerer/produsenter har rettigheter. Noe mer kan man ikke forlange.
    Tror faktisk det er meningen att fargehjulet skal vare lengre enn to år .
    Og det er jo ille å måtte kasere projectoren når dingsen som er røket sikkert ikke koster mere enn en hundrelapp eller to . . . . . . .

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ebay?

Det går ganske mange X1'er på ebay, ukjent hva de ender opp på i pris men helt klart under det Infocus skal ha for delen din... Spesielt om du finner en med gåen pære eller noe slikt.

OK

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor gammel er infocusen? er jo 5 års reklamasjonsrett på slike ting som dette her.. og at fargehjulet går før 5 år, er jo noe som kan kalles produksjonsfeil

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å høres ut som no bransjehore, men et slikt hjul er en klar slitasjedel og går derfor under garanti begrepet som er 2 år på slike ting. Hadde ikke prosjektøren blitt brukt like mye som den har evt flyttet like mye på hadde den kanskje ikke gått istykker. Pærene er jo noe jeg mye heller hadde sett en forbedring på garanti innenfor enn fargehjul. Hvor mange x1/4800 har man ellers hørt om at hjulet har gått? Reklamasjons begrepet går på fabrikasjonsfeil, altså en feil som har vært tilstede hele tiden eller en svakhet fra fabrikkens side. Du kan selvsagt prøve å kjøre en reklamasjonssak men vit isåfall at utgiftene til dette ender opp på deg (undersøkelser) hvis du taper saken.

Jeg støter også opp rundt å prøve å finne en defekt x1 på auksjon hvor hjulet er perfekt og få kjøpt dette. Evt hør med projeksjonsdata om de har noen defekte på verkstedet hvor du kunne kjøpt hjulet billig.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anser ikke fargehjulet som en slitedel selv om den jobber mekanisk, og er påvirkelig av yttre påkjenninger. Dette pga at den ikke kan kjøpes sepparat og man nærmest må kjøpe og skifte andre dyre optiske deler samtidig, og er vel i så måte like mye en del av DLP konstruksjonen som selve DLP brikka. Det har vel vist seg at en del har hatt problemer med holbarheten på fargehjulet i X1 også, men å kalle det for en slitedel fordi den er dårlig konstuert og ikke holder 5 års drift, det synes jeg er urimelig.

Har man hatt opp projektoren selv og skadet fargehjulet i forbindelse med støvfjerning osv, det ville vært noe annet.
    Vil du angi DLP brikka, eller hoved kortet i projektoren også som slitedeler n0stra?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Dekk på en bil er slitedel og dekkes ikke av garranti (med mindre feil hjulstilling på ny bil sliter ut dekkene).
    Sammenlignes med lampe, og lampe som dør for tidlig.

Hjullagrene på en bil er også en slitedel, men ryker hjullagrene innen 5 år (gitt normal kilometerstand og ikke ekstremt mye bruk), så mener jeg en bør kunne reklamere på det.
    Jamfør fargehjul. Ja, det er en mekanisk innrettning, men ment til å vare hovedparten av projektoren sin levetid.
    At en skal måtte bytte fargehjul før en har gått gjennom 2 pærer synes jeg blir helt feil.
    Særlig også når det viser seg at å skifte fargehjul koster langt over 50% av hva projektoren ble kjøpt for.

Blir jo som at bilverkstedet sier innen 5 år; -"Nei, du skjønner motoren er en mekansisk del. Den slites og må byttes i bilen din. Mye deler som går opp og ned og rundt og rundt vet du".
    Jeg hadde ikke godtatt uten videre et motorbytte i innen 5 år.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fargehjulet mitt gikk vel etter 1 1/2 år, gudskjelov var det ikke noe tull å få det på garantien.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Civicen min til 375 000 har kun 3 års garanti

Tenker bare utifra norsk lovgivning (som er veldig åpen for fortolkning) at hjulet er noe som snurrer og blir slitt av bruk så går denne på garanti tiden og ikke reklamasjon. Dette da alle firma utnytter muligheten til å kalle alt for slitasjedeler. At jeg nødvendigvis støtter dette er en annen sak. Men høyere utgifter betyr som oftest også høyere pris. Har selv opplevd problemer med pære på prosjektør så har også vært på den andre siden av gjerdet.

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pæra røyk på min X1 i går.
    Jeg har vært ute å handlet ny projector i dag, så jeg har 1 stk X1 liggende her som jeg kan selge hvis du trenger den enda.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile