PT-A900 vs PLV-Z4 vs TW600 deinterlacing

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PT-A900 vs PLV-Z4 vs TW600 deinterlacing

Etter å ha lest en del innlegg her på forumet sitter jeg igjen med et inntrykk av at disse projektorene gir et forholdsvis likt bilde matet med optimal kilde, men hvilken av disse gjør den beste jobben når det gjelder deinterlacing ?

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg ikke påstå at jeg vet så alt for mye om denne saken, men prøver med på et svar fordet. Så her er det lov å arrestere/rette om noe av det jeg skriver er feil. Jeg sitter ivertfall med dette intrykket etter å ha lest diverse tester.

AE900 skal vist ha den beste deinterlacingen av disse 3. Har fått god kritikk pga det. F.eks AE900vsZ4 på projectorcentral.
    Om den bruker den samme deinterlacingen som var i forrige modell AE700 så kan jeg bekrefte at den var god. Jeg kunne ivertfall nesten ikke se noe forskjell om jeg kjørte DVD via komponent(progressivt) eller S-video (interlaced).

Sanyo Z4 virker som ha den dårligste deinterlacingen, projectorcentral nevnte at de synes det var merkelig at en så bra projector på alle andre områder hadde så dårlig deinterlacer. Nesten så den var ubrukelig til interlacede standar TV signaler.

Epson tw600 skal ha bedre deinterlacer en Z4, men ser flere har nevt bl.a her på forumet at den ikke er av de aller beste, så den kommer nr2.

Nå har vel dette med deinterlacingen lite å si på vanlig DVD titting, da vel storsett alle DVD spiller idag har mulighet for progressiv scan. Dermed bypasser en deinterlacingen i Projektoren.
    Så om en tenker kjøre s-video, vhs eller tv-signaler inn på projektoren uten noe ekstern scalerer har den innebygde deinterlaceren noe å si.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener vel at TW600 har den dårligste deinterlacingen av disse tre. Hvem som er best av AE-900 og Z4 er jeg mer usikker på. Dette er nok Gorm den rette til å svare på, siden han har testet dem "side-by-side"...;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •