screenplay 4800. vs hitachi PJ-TX10. Hvilken bør jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

screenplay 4800. vs hitachi PJ-TX10. Hvilken bør jeg velge?

Hei!
    Noen som kan hjelpe meg litt med informasjon, positiv og negativ om disse prosjektorene. Jeg har vurdert begge to og er sikker på at det blir en av disse, men som førstegangskjøper håper jeg at noen kan hjelpe meg. Projektoren skal brukes til film, ps og data.
    Håper på svar, ellers takk.
    Hilsen akkaboy. :roll:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hitachi er meget plasseringsvennlig og meget stillegående. Det er en 16:9 projektor noe som gir deg høyere oppløsning på film en 4800 gir.

Siden 4800 er en DLP så vil det gi mindre rutemønster.

Tror jeg ville valgt Hitachi grunnet 16:9

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Hitachi er meget plasseringsvennlig og meget stillegående. Det er en 16:9 projektor noe som gir deg høyere oppløsning på film en 4800 gir.

Siden 4800 er en DLP så vil det gi mindre rutemønster.

Tror jeg ville valgt Hitachi grunnet 16:9
    Peakman!
    Takker for svaret, men er det noen som kan si meg hvordan denne projen vil fungere sammen med ps2 og pc??

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Begge vil fungere bra mot PS2 og PC, men 4:3 oppløsning er generelt å foretrekke ved PC bruk, synes nå jeg...

Fordeler Hitachi: plasseringsvennlig, lavt støynivå, 16:9
    Ulemper Hitachi: relativt lavt kontrast, ikke like god prosessering som Screenplay 4800

Fordelen Screenplay: kontrast, videoprosessering, lysutbytte
    Ulemper Screenplay: støynivå, 4:3?, ikke flyttbar linse og dermed ikke like plasseringsvennlig

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE akkaboy

Anbefaler sterkt at du leser artikkelen "Your Biggest Decision: 4:3 or 16:9?" før du bestemmer deg for en 16:9 eller en 4:3 projektor. Når du har valgt mellom disse, kan du deretter velge om du vil gå for en LCD eller en DLP projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

infocus vs Hitatsji

Var nettopp en tur på Hi Fi Centeret i Stavanger og tittet litt på "HERO" på begge projectorene. 3-4 mtr avstand. Hovepoenget med testen var å sjekke regnbuer, den testen bestod jeg.

For min del syntes jeg screendoor effekten på Hitachien var plagsom. Spesielt på scener hvor detaljer på avstand var viktige slikt som ansikter som ikke er i close up.

Ingen tvil om hva jeg ønsker meg: SP 4800

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    RE akkaboy

Anbefaler sterkt at du leser artikkelen "Your Biggest Decision: 4:3 or 16:9?" før du bestemmer deg for en 16:9 eller en 4:3 projektor. Når du har valgt mellom disse, kan du deretter velge om du vil gå for en LCD eller en DLP projektor.
    Dette var jo ikke akkurat en nøytral artikkel. Den er dessuten feilaktig når den påstår at klassiske filmer ble filmet i 4:3 format. De ble faktisk filmet i 1.37:1 format. Det er riktignok ganske tett opptil 4:3, men ikke helt...
    Artikkelen tar heller ikke hensyn til utnyttelsen av pixlene i prosjektoren. Hvis man skal se på filmer med aspect ratio 16:9 eller bredere taper man etterhvert svært mange av pixlene i oppløsningen i høyden.

Jeg er enig i at det er et viktig valg, men artikkelforfatteren forsøker å gjøre sitt eget valg (som er 4:3) nærmest allmengyldig.

Vær klar over at valget er reelt. Det er det samme om du kan ha et kjempestort 4:3 lerret hvis du 99% av tiden ser filmer i 1.85:1 aspect ratio...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •