Infocus X3 - Fargejustering, regnbueeffekten og hvitfarge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus X3 - Fargejustering, regnbueeffekten og hvitfarge

Alle innstillingene er slik de var da jeg mottok projektoren, og lampen er i "sparemodus".

Fargejustering
    Jeg har min monitor like ved projektoren og bruker både projektor og monitor samtidig noen ganger. Jeg legger merke til store forskjeller når det gjelder fargegjengivelse, og samme hvor mye jeg har forsøkt å justere så blir fargene mer blasse på lerrete, som er av typen "AView Lerret 178 x 178". Dette gjelder selv om jeg har det helt mørkt i leiligheten.

1. Er det noe å gjøre for å få mindre blasse farger ?

Regnbueeffekten
    Jeg har en kamerat som ikke liker å se på film med projektoren min fordi effekten er så ille at han ikke klarer å fokusere på filmen, mens dama og søsteren min sier at de ikke ser noe til det.

2. Kommer det ann på øyet som ser hvor tydelig regnueeffekten virker ?
    3. Er det noe å gjøre for å få mindre regnbueeffekt ?

Hvitfargen
    Når jeg ser på bilder på projektoren så blir de områdene som er ganske lyse HELT hvite (i tillegg til blasse farger så er ikke dette særlig pent).
    F.eks når jeg ser på bilder på projektoren hvor blitz er brukt for å ta bildet blir det veldig lyse områder hos mennesker (som kinn, panne o.l). Skyer blir også direkte stygt å se på.

4. Når jeg setter ned lysstyrken så blir området etterhvert brukbart, men da er jo alle andre områdene for mørke igjen. Er det noen måte å stille "balansen" her ?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fortsatt veldig interessert i svar på denne

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være at lyse farger går over til kritt hvitt pga lerretet eller er det innstillinger på projektoren ? Eneste måten jeg har fått det vekk var å stille ned brightness\contrast, men da blir jo alt annet helt ubrukelig.

Fins det firmwareoppdateringer til projektoren, og er det vits ?

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Denne projektoren er nok opptimalisert for presentasjoner og ikke film, har selv en slik i taket på jobb og den er for lyssterk til at svartnivå på film blir skikkelig bra. Dette vil nok oppleves som noe blast. Du kan jo prøve med ett grått lerret for å bedre sortnivået.

Hilsen Tommy

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg syns ikke sortnivået er så dårlig. Det er "hvitnivået" jeg ikke er fornøyd med :P Ting som er så lyst at det nesten er hvitt, blir helt hvitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stearic
    Alle innstillingene er slik de var da jeg mottok projektoren, og lampen er i "sparemodus".

Fargejustering
    Jeg har min monitor like ved projektoren og bruker både projektor og monitor samtidig noen ganger. Jeg legger merke til store forskjeller når det gjelder fargegjengivelse, og samme hvor mye jeg har forsøkt å justere så blir fargene mer blasse på lerrete, som er av typen "AView Lerret 178 x 178". Dette gjelder selv om jeg har det helt mørkt i leiligheten.

Heisann
    Du har en helt ok projektor som fungerer til det aller meste. Har en selv i taket og er sykt fornøyd i forhold til hva du får for pengene. Men jeg sier det bare, få den til å kjøre på DVI. Det er et hav av forskjell når den går via DVI input. Digital Video Input.

1. Er det noe å gjøre for å få mindre blasse farger ?

Jeg har klart å få den svært bra ang farger, justerte meg fram. Men jeg kjører DVI da.

Regnbueeffekten
    Jeg har en kamerat som ikke liker å se på film med projektoren min fordi effekten er så ille at han ikke klarer å fokusere på filmen, mens dama og søsteren min sier at de ikke ser noe til det.

2. Kommer det ann på øyet som ser hvor tydelig regnueeffekten virker ?
    3. Er det noe å gjøre for å få mindre regnbueeffekt ?

Jeg har og en kompis som har klaga på det, men det er kun han som har klaga, ingen andre

Hvitfargen
    Når jeg ser på bilder på projektoren så blir de områdene som er ganske lyse HELT hvite (i tillegg til blasse farger så er ikke dette særlig pent).
    F.eks når jeg ser på bilder på projektoren hvor blitz er brukt for å ta bildet blir det veldig lyse områder hos mennesker (som kinn, panne o.l). Skyer blir også direkte stygt å se på.

Jepp, hadde akkurat samme problem selv, men det ligger altså i justeringa. Jeg kommer tilbake med mer info om hvordan du får fixa dette. Jeg er på jobb nå, så får skrive tilbake når jeg kommer hjem senere i kveld.

4. Når jeg setter ned lysstyrken så blir området etterhvert brukbart, men da er jo alle andre områdene for mørke igjen. Er det noen måte å stille "balansen" her ?
    Jepp, det er det. Så bare slapp av, detta fixer vi

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oops.... så ikke at denne tråden var uber-gammel. Men men.. kan jo hende han fortsatt trenger hjelp

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •