Infocus X3 og kobling til PC.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus X3 og kobling til PC.

Hei!

Jeg har en Infocus X3 projektor og en Fujitsu-Siemens laptop (som kun har USB1). Kabelen som fulgte med projektoren går fra en relativt bred inngang på projektoren og splitter til en VGA og USB kontakt (hva heter denne typen kabel forresten ?)

Når jeg kobler VGA og USB kabelen inn i den stasjonære PCen min detekterer windows projektoren og jeg kan lett bytte mellom PC monitor, projektor eller bilde på begge deler samtidig. Mens på min bærbare PC får jeg ikke gjort noe. Jeg kobler til VGA kabelen og usbkabelen slik som med den stasjonære men windows finner den ikke.

1. Er jeg NØDT til å ha USB2 for dette ?
    2. Kan jeg koble projektoren til laptopen uten å måtte bruke denne kabelen ? Jeg har mulighet for ekstern skjerm på den bærbare, som på de fleste bærbare, enten med VGA eller S-Video. Jeg ser helst at VGA kabel blir benyttet.
    3. Noen som har en forklaring på hvorfor windows ikke finner projektoren, eller har muligheten til å bruke den som ekstern skjerm ved å bruke FN knappen og F4. (Først testet jeg Windows XP professional SP2, og deretter testet jeg Windows XP Profession Media Center Edition).

Hadde vært kjempefint med noen inputs her da jeg hadde tenkt til å bruke laptopen som Mediacenter pc

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    0. Den rare porten på prosjektoren er en "P&D M1-DA", noe spesialgreier fra Infocus såvidt jeg vet. Skal du vise noe fra en pc så må du inn gjennom den porten, enten med kabelen som fulgte med eller tilsvarende kabel som også må ha den M1'en i den ene enden.

1. Nei. Og du trenger faktisk ikke USB-koblinga i det hele tatt. Det eneste den gir deg er at du potensielt kan styre musepekeren i Windows fra Infocus-fjernkontrollen (evt bare museklikk, ikke sikker). Utover det er det nada nytte.

2. Dersom du faktisk ønsker å bruke vga fra laptoppen din så er det den kabelen som gjelder ja. Du trenger som nevnt ikke koble opp USB-delen av den.

3. Laptopper har det med å skru av eksterne porter for å spare strøm dersom de ikke finner noe liv på den porten når de booter opp. Prøv å koble sammen laptop og prosjektor først, så start prosjektoren og så start laptoppen først når prosjektoren ser ut som om den er ferdig initialisert. Funker ikke det heller så sjekk både BIOS og config i skjermdriver etter tegn på at de kan ha deaktivert den eksterne vga-porten. Du _kan_ bruke svideo'en, men da tror jeg du er veldig begrenset i hvilke oppløsninger du får brukt, så vga er tingen.

Håper dette hjelper deg litt på vei.

OK

Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar OK

Nå ble jeg litt klokere mtp den funky kabelen som fulgte med.

Etter å ha testet med en vanlig PCskjerm på vga utgangen på den bærbare viser det seg at det faktisk er den som ikke fungerer. Denne har fungert tidligere, så jeg lurer på hva som kan være problemet.
    Dette er nok ikke et driverproblem heller for vga utgangen har vist bilde under rebooting (ved bios) også så da er det vel muligens biosoppdatering eller reparasjon som må til der. Det var ingen innstillinger i bios på dette.

Min erfaring med S-video er at bildet blir veeeldig grumsete og nærmest umulig å lese av ikonene fra skrivebordet etc. Sånn den står koblet nå (til den stasjonære PCen er bildet på 1024x768 kjempeklart).

Lurer på om jeg rett og slett bare skal kjøpe meg en ny PC da det viser seg at Mediacenter ikke støttet skjermkortet uansett så det vil bli problematisk å se TV der uansett.

Hvis ingen andre har noe lurt å legge til, eller andre triks, så takker jeg for hjelpen og anser meg uheldig da vga utgangen har sluttet å fungere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •