Komplottdata.no - argh! -bestilte heller fra Tyskland

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komplottdata.no - argh! -bestilte heller fra Tyskland

Hei,
    siste mail fra www.komplett.no ang. bestillingen min på Epson Tw-100 sa usikker levering 28. mars. Så jeg ringte de, og de sa det kunne jo komme 14 dager før eller 14 dager etter, eller når som helst egentlig. De hadde ingen aning rett og slett. Greit det forsåvidt, men på bestillingssiden deres står det fortsatt 21 dagers levering - og det er jo den nye kunder ser på når de vil bestille. Overraskelsen får de jo via mail en ukes tid etter bestillingen. Har tidligere vært godt fornøyd med komplettdata, men synes de burde være ærlige ang. den vanskelige leveringssituasjonen til nye kunder. Jeg avbestilte likeså godt jeg.

Så, jeg skrev mail til Sascha hos www.big-screen.de som han svarte på og etter en hyggelig tlf samtale deretter har jeg nå bestilt meg TW100H fra dem. Jeg ville ha den ca. en uke etter bestilling.

4216 Euro inklusive frakt. Så blir det vel moms oppå detta forstår jeg + et og annet gebyr til den norske delen av transportfirmet. Riktig dette eller?

Da lander jeg vel på ca: 4216 Euro x 7.32 (dagens kurs) = 30.822 kr + 24 % moms = 38.219kr omtrent. Synes ikke det er så galt. Prisen jeg fikk hos komplett var 43.000 ett eller annet.

Vel vel. Bare å vente da. Har lest mye positivt om big-screen.de andre steder. Sascha var passe gebrokken i sin engelsk, men det var jeg også. Virket greie å bestille fra, selv for meg med en viss grad av telefonskrekk. Selve bestillingen måtte jeg gjøre via mail, men det var greit å få avklart noen spørsmål først. Kommer med tilbakemelding senere om hvordan det går i tilfelle andre lurer på å bestille fra utlandet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilleggsinfo:
    Jeg vurderte å bestille fra www.pricejapan.com også. Der kostet Epson TW100H 3944 us dollar x 6.73 = 26.574 kroner, med moms= 32951. Altså enda mere penger å spare. MEN: jeg tok ikke sjansen på det. Bl.a. fordi pricejapan ikke er fagfolk slik jeg kan forstå det på deres sider. De kan ikke svare på tekniske spørsmål, åpner heller ikke pakken og sjekker for døde pixler før de sender osv... Japansk garanti, greit nok, men ved feil koster transport fram og tilbake 3000 kroner. Så hvis jeg f.eks skulle få en bad unit så måtte jeg selv bekoste transporten ned dit og tilbake for en ny enhet. Dessuten har jeg ikke fått lest tilstrekkelig anmeldelser av de fra kunder som har bestilt derfra. Så, tok ikke sjansen. Hadde jo vært en fet pris men... andre siden av kloden osv... greiere å ta en tlf til tyskland hvis det skulle være noe.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja www.big-screen.de er bra kjøpte en Sanyo plv-z1 projektor i fra di! og jeg er meget fornøyd.bra butikk di holder det di lover.jeg kommer til å kjøpe mer i fra di!bra service håper du blir fornøyd med Epson Tw-100.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Rusty,
    joda. Tror nok jeg blir fornøyd Jeg leste bl.a. noen av dine gamle postinger ang. kjøp fra big-screen før jeg bestilte. Du virker såpass positiv at jeg turde ta sjansen, Så du er medskyldig :wink: He he. Neida, men jeg skal visst betale prisen uten moms (i euro) inn på deres bank. Går ut fra jeg betaler moms og evt. noe gebyr til tranport firmaet eller? Var dette transportfirmaet greie å ha med å gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Språk

Snakker de engelsk på Big Screen? Tilfelle jeg skulle måtte snakke med de :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe Ja transsportfiramet ringte til meg når di fikk projektoren i fra Big Screen.og så kjørte di den til meg i fra oslo til skien hvor jeg bor.jeg husker ikke hvor mye jeg betalte men det var ikke mye.det er flere her på forumet som har kjøpt i fra Big Screen. og di er fornøyde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Språk

Sitat Opprinnelig postet av pamundse
    Snakker de engelsk på Big Screen? Tilfelle jeg skulle måtte snakke med de :-)
    Jada,
    karen løftet av røret og gurgla ett eller annet på tysk som jeg ikke skjønte, så da spurte jeg "do you speak english" og det var ikke noe problem. Litt gebrokkent, men ingen problemer med å forstå hva de sa. De er tydeligvis vant til utenlandsbestillinger så ingen problemer så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rusty,
    måtte du betalte du transportfolka med kontanter eller kort når de leverte på døra eller fikk du giro?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Di ringte til meg og spurte etter e-post adressen min.og så sendte di meg et konto nummer som jeg skulle sette inn penger på.da betalte jeg for projektoren+frakt og toll.og da di fikk pengene sine så kjørte di den til meg.du betaler ikke han som kommer med projektoren.transportfirmaet var også veldig bra.bra service av di også.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo jeg fikk en giro når di leverte projektoren til meg.jeg betalte 75 kr.det er ikke mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste måten og finne ut hva for noen prosjektorer de har er å ringe eller maile de?

Mulig det bare er meg men det er dårlig med en produkt side hos de?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem det jeg sa, gikk inn på bigscreen.de og ikke big-screen.de

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    var innom www.komplett.no igjen for å sjekke priser på noe annet. Ser nå at det har endret leveringstid på Epson TW-100 fra 21 dager til 31.mars. Bra Komplett! Det er mere fair det å si det som det er før man bestiller, og ikke etterpå slik de gjorde med meg. Men den står forstatt listet med 600:1 i kontrastforhold, enda de bekreftet i mail til meg etter å ha sjekket det selv at de leverte den nye modellen med 800:1 i kontrastforhold. Deres problem egentlig da, at de ikke vil reklamere for at produktet er forbedret!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warelf
    Eneste måten og finne ut hva for noen prosjektorer de har er å ringe eller maile de?

Mulig det bare er meg men det er dårlig med en produkt side hos de?
    Neida, den beste måten er www.big-screen.de. Der står alle priser også, men vær oppmerksom på at disse er oppgitt med tysk mva som de trekker fra når de skal sende til Norge. Til gjengjeld må du selvsagt betale norsk mva når pakken kommer til landet.

For å få oppgitt presis pris på et spesielt produkt, inkl. frakt til Norge er det greiest å maile til Sascha - som stort sett svarer rimelig kjapt.

...Kan ellers legge til at også jeg er svært fornøyd med servicen fra dem. Når de ikke klarte å levere tak-festet sammen med prosjektoren, sendte de den etter med UPS ekspress (over natten!) uten at dette kostet noe ekstra for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thomas,
    er det mye å spare på takfeste ved bestilling fra Big-screen? Driver å prøve å finnne hva norske priser er før jeg sjekker med big-screen. Bra å høre du er fornøyd med servicen. Jeg ba de sende en bekreftende mail når de hatt motatt betaling og sendte varene, men jeg fikk ingen. Jeg bestilte på tirsdag. Så til slutt ringte jeg de i dag (lørdag) og de kunne bekrefte at projektoren var på vei. Så da blir det vel i slutten av neste uke eller noe da kanskje. Trenger et lerret også, men må se ann plassen før jeg bestemmer meg for størrelse.

Spennende dager. Fikk komponent kabelen i posten i dag fra Eltek (dynabel.no) 8m supra av-3 til 999 kr inkl. frakt. Har liksom litt av den følelsen jeg pleide å ha før jul da jeg var guttunge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasBerge
    Neida, den beste måten er www.big-screen.de. Der står alle priser også, men vær oppmerksom på at disse er oppgitt med tysk mva som de trekker fra når de skal sende til Norge. Til gjengjeld må du selvsagt betale norsk mva når pakken kommer til landet.
    Tyske momsen er på hvor mange % ?

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tysk moms er 16%

OK

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peedee
    Thomas,
    er det mye å spare på takfeste ved bestilling fra Big-screen?
    Vet ærlig talt ikke, har ikke sjekket hva takfestet ville kostet i Norge.

Fra Big-Screen betalte jeg 240 EUR for det (+ norsk mva).

Ingen toll på slikt (siden det sendes innenfor EØS), men "oversatt" i norske kroner og tillagt mva ble vel prisen for takfestet isolert rundt kr 2.200.

I tillegg kommer selvsagt frakt, men i mitt tilfelle ble frakt-prisen den samme uansett siden jeg bestilte det sammen med PLV-Z1.

Lignende tråder

1. Plasma fra Tyskland.
    By jensi in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 2
    Siste melding: 08-03-2005, 11:21
  2. billig jm.lab fra tyskland?
    By keysersoze in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 12
    Siste melding: 01-30-2005, 02:29
  3. Importere hifi-utstyr fra Tyskland?
    By frorem in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 9