Beste kabel/tilkobling?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste kabel/tilkobling?

Hvordan får jeg best mulig bilde og lyd fra en alt for gammel Denon dvd-spiller via Denon AVR-3806 til MT-200? Kompositt? Noen som har tips til gode produkter til overkommelige priser? (syns HFK har noen latterlige priser på 10 meter)

Skal oppgradere spilleren om litt, men Sjefen syns 3806 og MT200 rett før jul var mer enn nok utlegg for en stund. :-P

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke denne spilleren, men unngå kompositt, det er bare dritt og du vil uansett få et dårlig blide. S-Video er noe bedre. Antar at du ikke har komponent ut på denne dersom den er noen år, heller ikke HDMI/DVI. Et tips hvis du ikke allerede har PJ er å kjøpe en med innebygget RGB/YBR konverter (feks, Optoma H27 som jeg benytter). Dette er en genial løsning. Du kjøper en billig SCART til VGA kabel og kobler SCART fra DVD spilleren (sett RGB som utg) og direkte inn på VGA inng. på PJ. Denne konverterer selv til YBR eller komponent video om du vil. Du slipper unna med billig kabel, og slipper en RGB til YBR konverter.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Kjenner ikke denne spilleren, men unngå kompositt, det er bare dritt og du vil uansett få et dårlig blide. S-Video er noe bedre. Antar at du ikke har komponent ut på denne dersom den er noen år, heller ikke HDMI/DVI. Et tips hvis du ikke allerede har PJ er å kjøpe en med innebygget RGB/YBR konverter (feks, Optoma H27 som jeg benytter). Dette er en genial løsning. Du kjøper en billig SCART til VGA kabel og kobler SCART fra DVD spilleren (sett RGB som utg) og direkte inn på VGA inng. på PJ. Denne konverterer selv til YBR eller komponent video om du vil. Du slipper unna med billig kabel, og slipper en RGB til YBR konverter.
    Jeg mente selvsagt komponent. My bad!!! Sitter å vurderer å kjøpe Denon 1920. Tror det uansett vil være den beste løsningen. Står godt til AVR-3806 også da. Og ja, jeg har MT200 allerede.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skrevet ned noen tips her:
    Bildeoverføringsstandarder. eller: Hvordan koble kilde X opp til display Y?
    http://avforum.no/forum/showthread.p...472#post330472

og her:
    "Lyd-kabler. Eller: hvordan koble opp CD/DVD spiller/PC med forsterker el.lign."
    "
    http://avforum.no/forum/guider-audio/25207-lyd-kabler-eller-hvordan-koble-opp-cd-dvd-spiller-pc-med-forsterker-el-lign.html

mvh
    Knut

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •