Problem med min nye PT-AE700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med min nye PT-AE700

Fikk endelig min første prosjektor i dag, Panasonic PT-AE700 :-)

Har prøvd den litt med PS2 på video inngangen og det har funket fint, men plutselig nå får jeg ikke signal inn på video lenger. Prøvde å kople signalet inn på vanlig tv og da var det fint. Får bare et blått bilde og hvit tekst med "Video/S-video" på prosjektoren.

Hva har jeg gjort galt? Kan inngangen være ødelagt?

Litt kjipt dettte, nå som jeg endelig har fått den :-x

Hvis noen har peiling så gi meg et svar så fort som mulig!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må velge hvilken inngang du vil ta inn. Dette velges gjennom en knapp på fjernkontrollen...

Om dette ikke løser problemet så prøv med en annen tilkobling, f.esk komponent og se om det virker.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet ditt ligner på et av mine. Da jeg fikk Lyse bredbåndTV i kåken tenkte jeg å bruke S-Video utgang, kabel og tilhørende inngang på AE700'en min ettersom jeg hadde en 10m S-Videokabel liggende. Men det ble null bilde på lerretet. Prøvde samme kabel til Sony-TVen, men også her ble det null bilde. Scart virket OK på både PJ og TV.

Men ettersom jeg hadde liggende noen Scart<->S-video overganger tenkte jeg å se om det kunne være løsningen. Scart -> S-Video ble satt på Lyse dekoderen, og plutselig var det bilde på PJ, men desverre bare flimrete sort-hvit. Mystisk nok så var at det 100% OK bilde på TV, fine farger og dønn stabilt. Så neste test var S-Video -> Scart på projectorsiden også, og da ble det bra bilde på PJ'en også. Så løsningen er foreløpig:

Scart -> S-Video -> Scart

Har lurt litt på om det kan være at Lyse dekoderen sender ut for svake signaler på S-Video utgangen eller at AE700'en er for kresen på signalet. Prøvde også andre (korte) S-Video-kabler som jeg hadde liggende bare for å sjekke om det var problemer med 10meteren, men samme resultat der også.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som LL er inne på, knappen på fjernkontrollen som heter "Video" har dobbel funksjon, og veksler mellom kompositt-video og s-video. Prøv å trykke flere ganger på denne knappen for å veksle mellom dem, og se om du finner igjen signalet ditt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •