Prosjektør i stua (som eneste bildekilde)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektør i stua (som eneste bildekilde)?

Er det noen av dere som har prosjektør i stua og som brukere denne som eneste bildekilde? Har lyst på stort bilde, men har ikke lyst på "rullgardin". Tenker derfor på fast lerret og det passer dårlig med ekstra TV stående...

Må jo ha litt lys i stua når man ser på f.eks nyheter, barnetv mm. Hvor mørkt er det nødvendig å ha for å få et "brukbart" bilde?

Jeg sitter 2,5-3 meter unna, hva ville isåfall vært fornuftig størrelse?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagsrevyen på 100 tommers lerret er ikke spessielt kult. projektor funker til film og sport. Alt annet blir bare rart på så stor skjerm.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Constant height" er en mulig løsning. Siden høyde på bildet er fast blir 4:3 minst, dernest 16:9 og til slutt 2.35.1.

Du må ha det temmelig mørkt for å få et ok bilde. Dessuten - vil du ha et konstant sus i stua til enhver tid? Prosjektører bråker...

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Dagsrevyen på 100 tommers lerret er ikke spessielt kult. projektor funker til film og sport. Alt annet blir bare rart på så stor skjerm.
    Helt enig.. Og legger til PS2 som bruksområde.. Kristen Gislefoss er stor nok som han er, ikke skal det vel være nokvending å forstørre det enda mer :razz:
    Fra spøk til alvor.. Lampetimene går fort om du skal se tv i tilegg til evt film. Om økonomien spiller en rolle i denne sammenhengen.

Har du barn som skal se barnetv ville jeg kjøpt en mindre tv til dem eller integrert det i stuen ett sted om det lar seg gjøre.
    Flytter selv i egen leilighet snart, og er spent på hvor mørkt det må være for å få ett ok bilde.. Vet jeg sliter litt allerde i kjellerstua.. og der er det ikke store vinduene. Prosjektor blir eneste bildekilde. Eller lettere sagt, pcskjermen får duge til tvserier og nyheter.. Men igjen så spørs det på plasseringsmuligheter osv..

Og ang størrelse på lerret.. Over 92" (203cm bredde 16:9) blir overkill etter min mening.. Ved 2,5m sitteavstand kan 88" være mer enn nok. Regelen er vel 1,5-2 x bredde = ok sitteavstand.
    Når det gjelder støy anser jeg ikke dette som noen problem.. Ved 26dB.
    Det er kun støy ved bruk, og da regner jeg med at de fleste har litt lyd på

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svarene Som igjen har ledet meg tilbake til LCD/Plasma jungelen... (altså det blir ingen prosjektør). Nå blir ihvertfall fruen fornøyd...

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Når det gjelder støy anser jeg ikke dette som noen problem.. Ved 26dB.
    Det er kun støy ved bruk, og da regner jeg med at de fleste har litt lyd på
    Har du prøvd å ha på prosjektøren en hel kveld? Tv'n står typisk på i mange timer av ganger, også mens man diller med andre ting. Lyden er ofte lav (kun bakgrunnslyd). Vi snakker om en vanlig stue her, ikke et dedikert rom med svarte vegger.

Takker for svarene Som igjen har ledet meg tilbake til LCD/Plasma jungelen... (altså det blir ingen prosjektør). Nå blir ihvertfall fruen fornøyd...
    Tror det er en smart tanke. Har selv hatt en plasma i 4 år, og den har mildt sagt vært LITT mer i bruk enn prosjektøren.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    marjoh hvis du leter etter en god LCD tv så kan jeg absolutt anbefale Dell W3706MC. Fikk denne for to dager siden og jeg er kjempe fornøyd
    det eneste jeg ikke har fått testet på denne tv`en er xbox 360.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •