Hjelp.. Sony Vpl Hs20- Frequency out of range

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp.. Sony Vpl Hs20- Frequency out of range

Hei dere kloke hoder.
    og god Jul forresten

Har akkurat skaffet meg en Dvi/Hdmi adapter slik at jeg skulle kunne kople opp Pc'en direkte til Sony Pj'en for å se filmer som jeg har lastet ned.
    Men når jeg kopler dette opp fra Pc via Adapter og Hdmi kabel og rett inn på Pj'en får jeg bare opp meldingen "Frequenc out of range).
    har Readon 9800 kort i Pc'en og i skjerm settingene er denne kun satt til 60 Hz (kan ikke velge alternativer).
    Må man for å bruke Pc kople dette opp vha Sony sin egen kabel til Multi inngangen på Pj'en?
    har sett på feilsøkingssiden, og satt opp i menyen (I Hdmi inngang) til Computer.

HVA ER GALT..... PLEASE HELP
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. first of all.. Hvorfor bruker du ikke bare DVI->DVI fra HTPC til Sony? Det gir best resultat, og krever mindre kluss.. 2nd of all.. HS-20 er supersær når det gjelder oppløsninger.. 1368x768 i 56Hz er den standarden du må bruke for å få 1:1 oppløsning. (Du må nok inn med Powerstrip e.l. for å få inn denne oppløsningen.) I tillegg må du kanskje opprette en egen skjerm-driver, eller hente ned skjerm-driver til HS-20ern.

Du finner sikkert mer info hvis du søker litt på AVSforum f.eks.. Hvis du ikke får det til, så skal jeg lete igjennom min egen HTPC og finne frem litt mer specs..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det tklev, ser at du ikke har byttet ut Sonyen enda (så da holder den vel koken enda litt ).
    Grunnen til at jeg ikke kjører Dvi til Dvi er at jeg har Hdmi ut på Dvd spilleren og jeg allerede hadde denne kabelen.
    Har lastet ned Powerstrip v 3.63, og lurer på om det bare er å sette denne til 1368x768 samt 56Hz? Trenger jeg å angi noe spesielt på Hf of Vf, eller gir dette seg selv?
    Når det gjelder skjermdriver til Sonyen kan jeg ikke finne noe som likner på dette på forumet (men bare arrester meg om jeg tar feil ).
    Har ikke fått prøvd disse endringene enda, men satser på at det blir gjort til helgen (om ikke før ).
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg laget min egen skjermdriver med powerstrip, det er bare å legge inn hva slags frekvens og oppløsning den maksimalt takler og lagre det.. Men du kan i teorien sette opp hvilken som helst skjermdriver, så lenge den takler høye nok oppløsninger.

Er desverre ikke sikker på om HS-20 takler 1368x768 med HDMI inngangen.. I verste fall får du bruke 1280x720 i 60Hz. Det takler den uansett (evt. 1280x720 i 50Hz).. Er så lenge siden jeg har behøvd å tukle med HS-10/HS-20 så jeg har liksom glemt alle detaljene..

<Meneh.. ER det en ting jeg savner på nesten alle nye prosjektører, så er det 2 digitale innganger.. Det å ha *både* HDMI og DVI gjør alt så mye enklere.. >

Joda, har fortsatt HS-20 hengendes oppe hos meg ja, har nylig skifta pære på den, men jeg skal nok selge den så snart jeg finner en kjøper som fortjener den.. Action Model 2 er såpass mye bedre når det gjelder kontrast og sortnivå, at det er nok på tide å bytte den ut.. Men.. En ting er sikkert, det blir ikke noen ny DLP på meg før dem fikser disse graderingstingene.. Er ekstremt avhengig av flytende panoreringer.. Egentlig skulle jeg nok ha hatt CRT, men er litt for gammeldags for meg det..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Tklev,
    Nå har keg prøvd de fleste instillingene, og enten får jeg ikke bilde ellers får jeg frequency out of rate.
    som manualen sier skal den takle 1024x6 5 Hz, men får bare til å sette denne med 60 Hz, od den oppgitte 1280768 60 Hz får jeg bare satt med 85 (83) Hz, og dermed out of f###!!! Rate igjen .
    får ikke satt noen til 50, men er det muligens skjermkortet sin feil, eller har jeg ikke den rette powerstripen?
    Får heller ikke satt akkurat 1368x768 som oppløsning, da dette går i step oppover.
    Så her er det muligens som du sier at Hdmi er veldig kresen.
    Mener du det ville være enklere med en DVI-DVI kabel via DVI inngangen?

Kjekt at du fremdeles synes godt om HS20'en .
    På hvilket timetall skiftet du pære? Tok den kvelden, eller følte du bare at den begynnte å svekkes (og i så fall, ble resultatet mye bedre ved bytte). Har vel ikke lov å spørre om prisen du ga på denne tråden.., tog du an...

Dersom det ikke er for mye bry, kan du jo ved en anledning lese av de settingene du har på powerstripen din.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skiftet pære ved 1300timer, da fikk jeg en lamp-cover feilmelding (dvs. lampa nekta å fyre opp..) Ikke så ille det, i.o.m. at jeg tross alt har brukt den ganske regelmessig i 2år..

Edit: Bruker ikke HTPCen for tiden, men skal se hva jeg kan fikse. Det står jo en liste bak i manuelen over hvilke oppløsninger den støtter sånn offisielt (1368x768 er ikke en av de..) Hmm.. 1280x720 er listet med SonG/Y Synch.. hva nå det betyr.. Har nå iallefall fått alle de nevnte oppløsningene til å fungere helt fint hos meg med mitt Radeon kort.. HS-10/HS-20 er også kresen på grafikk-kort, det må/bør være Radeon for at den skal takle det..

Uansett, HDMI er for video, DVI er for data, så skaff deg en DVI kabel så er nok problemet løst.

Edit2: Har du prøvd denne oppløsningen?
    1280x720, 60Hz, fH(kHz): 44,772, fV(Hz): 59,855, H-neg, V-neg
    (Står oppført i manualen at HDMI skal takle den..)
    OBS: Du må inn i PowerStrip sine custom oppløsninger for å fikse dette..

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •