Hvor skal man Begynne ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Hvor skal man Begynne ?

Hei alle sammen!Flott forum dette her.

Jeg er HELT Fersk på dette området og kan således "0" om Projectorer,har planer om og kjøpe dette etter Nytt år.

(God jul Forresten)

Men med de midlene jeg tenkte og bruke på dette,så Begynner jeg og Tvile meget på mine egne valg av projektor når jeg leser om hva noen av dere har og Fare med....Dette er jo en start!? vil ikke sikte så veldig Høyt på dyre projektorer første gang,men vil jo ha En.
    Den skal brukes 98% til film og resten spill, er det noen som har Synspungter på mitt valg så er jeg glad for det

dette er den jeg hadde i Tankene (Det er kanskje Bortkastede Penger?)
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300941&cks=SPK

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet og god jul!

Jeg vil anbefale deg å prøve søkefunksjonen. Klikk på 'søk' og prøv å søk etter 'emp tw10'. Da fikk jeg opp mange erfaringer med projektoren.

Jeg tror kanskje den kan være et fint sted å begynne, men du må nesten prøve å få sett den før du handler.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for raskt Svar,nå er Jeg i gang! ser ut som at jeg ikke er helt på jordet alikevel,
    et lite spørsmål til!har prisene gått veldig mye ned på det siste året??
    jeg søkte etter denne og fant endel om den,Men disse innlegg strekker seg tilbake til mars 2004,og prisene som ble nevt er vesentlig høyere en den jeg har sett på, (Vet at alt elektro faller rask i pris.)

Roar

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen og god jul
    First off hvor mye skal du bruke på dette?
    Du sier at du skal bruke den til film og spill (xbox 360?) Jeg vil tro at til ditt bruk så vil f.eks en Epson TW600 passe bra. Den er jo også ganske rimelig, 12.799,- på avshop. Husk at du trenger lerret også. Har du mulighet til å ha et rammelerret eller må du bruke et nedtrekkbart?
    linken du har lagt med er til en eldre projektor med lav oppløsning og vil derfor ikke være veldig bra sammen med 360 eller PS3.
    Hadde jeg vert deg hadde jeg heller spart opp litt mere penger til TW600 eller lignende projektor, da har du noe som du kan kose deg med i lang tid fremover.
    husk at det alltid dukker opp merkostnader som f.eks HDMI kabler/splittere, universal fjernkontroller osv

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig wotg, mye smartere og heller spare noen tusen så har du en fremtids projektor med godt bilde i lang tid fremmover..

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UUPS.. God jul til deg å

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en skal tenke slik så får en jo aldri projektor. Det er forsåvidt en god idè å spare litt ekstra for å kjøpe noe bedre, men det kan fort ta tid. Ta en prøvetitt hvis mulig. Er det bra nok er det jo bare å handle.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens ae700 er et kompromiss?? Hvis man finner den da.. Koster vel 9.900 hvis jeg ikke husker helt feil. Høyere oppløsning og *litt* billigere enn tw600.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for en Kjempe Respons !
    Det er jo tross alt julaften !!

Jeg er i Utgangspungtet Enig med alle her nå,men som jeg skrev så er jeg nybegynner,har ikke noen erfaring med prj,jeg kan som nevnt spare til en dyrere modell enn den jeg har peilet inn-men som noen sier så kan det ta endel til og komme i mål <hvis man i det heletatt kommer i mål>
    tenker da på at grenser hele tiden Flyttes,jo mer jeg kan spare jo dyrere kan kan prj'n bli!? jeg tror at Uansett hvilken modell jeg kjøper så vil det Alltid være en som er bedre en den jeg kjøper.Et sted må jeg jo begynne og man kan jo alltids forbedre etter vært som man øker krava.

Jeg er vel heller den som vil Angre på noe jeg har gjort-enn å Aldrig ha gjort det,Det kan jo ikke være umulig og selge denne etter en tid for så og oppgradere med dyrere og bedre utstyr etter vært som man får en bedre Forståelse for hvordan ting virker og BØR virke.

Når jeg skrev at denne vil brukes til film og spill så er det fint lite jeg spiller i det store og hele,og da i hovedsak Pc spill.

Jeg kommer sikkert til og Spørre endel her på forumet, så jeg vil bli klokere etter som tiden går,har allerede kommet på en ting til !Grått eller hvit lerret?hva er forskjell?

Roar

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant en grei artikkel på hjemmekino.no om om leret.
    http://www.hjemmekino.no/guide/projektorlerret.asp
    Alt under er klipp og lim derfra.

Hvitt, grått eller sølv
    Det brukes i hovedsak tre forskjellige farger på lerret i dag. Dette er den standard hvite, det er grå og så har man sølv lerett. Avhengig av hvilket materiale som brukes i lerretet varierer graden av refleksjon fra lerretet. Dette betegnes med "gain" (forsterkning) og oppgis med tall som f.eks 1.3. Med en gain på 1.3 så forsterkes lyset som sendes inn med x 1.3. Dette har betydning for hvilken projektortype man har.

Hvilken type man velger er veldig avhengig av hvilken projektor man har og i hvilket miljø den passer best til. Generelt passer hvit best sammen med projektorer som har meget godt sortnivå. Har man en CRT projektor, kan man ha en fordel med lerret høy gain (1.3 eller høyere) da det vil gjøre at man kan skru ned lysstyrken på projektoren, og at man derved vil forlenge levetiden på rørene.

Lerretene som er grå passer spesielt godt sammen med projektorer som har dårlig sortnivå. Dette gjelder spesielt LCD, men også DLP gjør seg svært godt med grått lerret. Disse lerretene har som regel lavere gain enn hvite (ofte mellom 0,8 -1). Denne lave gainen gjør også at uønsket lys i rommet ikke vises så godt. Grått lerret gjør derfor at det skal mer lys til i rommet før bildet blir helt ubrukelig.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig mange her som kjøper tw600 nå om dagen fordi dette er en modell som presser ytelsene langt pr krone investert. Dette er mao "budsjett"modell som har høye prestanda. Den har den nyeste teknologien, og er dermed "fremtidssikker" (i allefall ett helt år fremover). Husk pj verdenen utvikler seg i en rasende fart, og har gjort det i mange år.. Prisene blir hyggeligere og de billige modellene er bedre enn fjorårets dyrere.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

hei igjen!

Faktisk så har jeg begynt og studere tw 600 allerede,har jo blitt litt klokere de siste 24 timene (Tror jeg)

Takker også for info om Lerret og Gråtoner/Svart/Lys.

slik infor bidrar til at jeg kan velge prj etter fornuft og ikke bare pris,selv om at det er prisen som til slutt er det som må bestemme.

Roar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •