Infocus 4805 vs. Benq 5120 m henhold til regnbue

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Infocus 4805 vs. Benq 5120 m henhold til regnbue

Heisann...

Min første å sikkert ikke siste post her på forumet. Har nå lest side opp og side ned om prosjektorer , og siden jeg ikke har mye peng ser d ut til at d blir en Benq 5120. eneste minus er at jeg har ikke fått sett denne demonstrert. Tomt på lager på Hi Fi klubben Bergen. Gikk derretter til Hi Fi Centeret og fikk sett på Infocusen (4805) , denne så jeg ikke et fnuss av regbue-effekten på. Kan jeg då "trygt" hanle Benq'en eller er d en vesentlig forskjell på desse 2 me hendhold til regbue-effekten ?

takk for hjelpen :-P

=Mori=

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen erfaringer ? har lest endel om begge, men lurer på om noen har sett di begge i aksjon ? kanskje uten å se regnbuer på infocus'en (4805), mens di var " til stedes" på benq'en (5120)

somebody please :grin:

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du er sensitiv for regnbuer vil de jo dukke opp før eller senere uansett.
    Men att benq 5120 er værre enn 4805 er i alle fall mitt inntrykk etter å ha testet dem begge.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om du ikke ser regnbuer på 4805 er det ingen garanti for at du ikke vil se det på 5120 da de er vesentlig forskjellig på fargehjul og hastighet. Jeg ser ingen regnbuer på en med 4x 6-segments fargehjul som 4805 har, men ser omtrent kun regnbuer på en med 2x 4-segments fargehjul (typisk presentasjonsprojektor) og at et ekstra segment i fargehjulet til 5120 skal gi nevneverdig mindre regnbuer tviler jeg på.

Ville kanskje tatt en titt på LG RD-JT92 som vel er noe rimeligere enn 4805 men ellers vel så bra etter hva jeg har lest...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok har lest endel bra om Lg'en og ja. Men så er d det me økonomien da ( fattig student) . Får kanskje vente til benq'en kommer inn på lager igjen før jeg handler....
    Men uansett, takker for svar :razz: closer and closer to my first prosjector :grin: ----> å tenk jeg ser fortsatt på en 28 tomms !

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tyder på at du ikke er hart råka da du ikke så noe på 4805 så ville prøvd var jeg deg. Uansett retturmulighet hvis du kjøper over nettet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •