Projektor rangering (er det mulig ?) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av matsa_bergen
    synes det var et godt intiativ jeg, hadde vært greit med en slags oversikt hvor man belyser fordeler og ulemper ved de forskjellige pjer i forskjellige prisklasser, kortfattet og enkelt, slik at man slipper å lese side opp og ned hver enkelt pj, kan bli noe slitsomt i lengden :-P

man unngår jo gjerne at mange spør de samme spm om og om igjen da
    Det var dette som var mitt poeng matsa_bergen, men når en som skriver testene i Dvd&HK sier at dette er tynn is for han, så betyr jo dette at jeg "drukner", ønsker ikke å provosere ved å fortsette med denne tråden når det oppfattes slik.
    Er selv i samme dilemma som deg ift projektor. Ikke lett å få noen oversikt og prøvde derfor selv.
    Hyggelig at du likte initiativet til tråden. Men du må nok i likhet med meg finne info på annen måte.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror en fin måte å løse dette på er å sette opp avstemning over f.eks. "topp-projektorer pr. desember 2005 12-20.000", der en gjerne forholder seg innenfor et begrenset prissjikte. Det er jo selvsagt klart at Ruby slår det meste, men det er jo ikke relevant for de fleste. Setter en opp projektorer mellom 12 og 20.000 får en med seg de fleste relevante skulle en tro...

Ingen som mener at du har manglende kompetanse, Counterpointer, det vet vi jo at det på ingen måte mangler hos deg, her er spørsmålet mer at oppfatningen hos de forskjellige brukere her inne er ulik... Det er jo nettop derfor avstemning er ypperlig i så måte, så slipper en avgi "svar" ene og alene!

?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utsagnet om "tynn is" var kun rettet mot meg selv, og ingen andre. Bakgrunnen for kommentarene mine er spennet i "listen". Når enkelte ønsker å inkludere brukte CRT'er som bare et fåtall mennesker har sett, da blir det bare basert på "synsing". Rangering fra 480 oppløste LCD'er til Barco Reality 909 blir for omfattende. Er det ikke mer fornuftig å lagen en "LCD under xxx kroner", "LCD over xxx kroner", "DLP under xxx kroner" og en "DLP over xxx kroner". Det blir mye lettere å sette sammen en sånn liste, og en slipper å ta hensyn til alle de som måtte være allergisk mot RGB-flimmer, VB eller screendoor.

Valget mellom CRT, LCD og DLP bør jo alle uansett ta på bakgrunn av testing, og ikke hvordan en projektor havner i en rangering.

Du må ikke tro at kommentarene var rettet mot din kompetanse Counterpointer, de var som sagt rettet mot omfanget av listen, kun basert på min egen erfaring.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Lygren og Gorm

Skjønte at Gorm siktet til seg selv. Men konklusjonen av det blir jo selvfølgelig prosjektet å rangere projektorer av meg blir mer enn "tynn is".
    Min kompetanse generelt er det ikke noe i veien med, har både høyskole og universitetsutdannelse, har mange sertifikater og er instruktør i klatring. Men når det gjelder prosjektorer har jeg ingen kompetanse ut over det jeg har lest og erfart. Det jeg har er interesse og en lyst til å få litt oversikt generelt.
    Det jeg hadde tenkt var å lage en oversikt for min egen del som gjerne kunne deles med andre.
    Dette at jeg ikke har kompetanse på projektorer tar jeg lett, siden det er riktig.
    Men når utrykkene "skudd i leggen" og det påfølgende innlegget fra FallenA kommer sammen med de faktiske innvendingene så er det ikke noe poeng å dra tråden videre for min del.
    Ønsker å ha en positiv innstilling og "orker" ikke den typen tilbakemeldinger. Velger derfor selv å kutte den.

Lygren. Det er sikkert en god ide å ha en avstemming men jeg lar andre ta seg av det. Takker for positivt innspill.

Det samme til ditt forslag Gorm lar evt andre få lage de trådene.

Altså for å oppsummere: grunnen til at jeg kutter de første innleggene er at det ikke virker som en god ide å lage en liste av den typen jeg gjorde, i hvert fall ikke som en tråd med tittel "Projektor rangering"

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Counterpointer,

Beklager hvis du opfattet innlegget mitt som "destruktiv" kritikk i forhold til en ny og interessant tråd om projektor rangering som du startet opp.ops: Det var i alle fall ikke meningen...

Jeg skrev det jeg gjorde fordi jeg synes en tråd som jeg oppfatter tar med både vanlige forbruker modeller og de desiderte High-End projektorene de fleste her i forumet går og drømmer om, også bør inneholde de projektor modellene som faktisk finnes der ute, uavhengig av arbeidsprinsipp. men på bakgrunn av ytelse og bildekvalitet, og kanskje det som hindrer mest, nemlig pris.....

Jeg synes forslagene til Gorm og lygren som jeg tolker som omhandlet en mer begrenset klassifisering, og som har forskjellige klasser innefor de to mest populære digital projektor arbeidsprinsippene LCD og DLP som igjen vel er mest aktuelle i hjemmekinoer for tiden, kan være en god ide.

Synes det er trist hvis jeg har vært med på å skremme deg fra å fortsette denne tråden Counterpointer, jeg synes du bare skal stå på videre slik du begynne denne tråden, med kankje litt klardere avgrensinger eller forbehold, så kan vi som er interessert i projektorer få økt kompetansen og kanskje kan få hjulpet andre til å finne de projektor modellene som vil gjøre den beste jobben i en hjemmekino, utifra pris og bruker prefferanser ol. ;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tvert imot ask4me2

Oppfattet deg som positiv.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også det var ett bra initiativ counterpointer.

Jeg håper ikke noen her inne er "dumme nok" til å ta det som står i inleggene for å være absolutte sannheter.

At vi flere ganger utroper produkter som ikke er sluppet på markedet, som verden beste eller dårligste sier jo det meste ikke sant?

Hvis jeg skriver at Model one mkIII er verdens beste projector så får det stå for min egen regning.

At jeg eller andre vil lage en liten liste for vår egen det som også andre kan bruke som utgangspunkt i sin jakt etter utstyr må da kun være positivt?

Det som står i lyd & bilde eller DVD & hjemmekino er heller ikke den hele og fulle sannheten, det gjenspeiler journalistens meninger og tanker i øyeblikket, neste måned er det noe som er "mye" bedre.

Man må tenke selv, enten man skal kjøpe elektronikk, bil eller andre ting.

Å skille mellom LCD, DLP eller de nye hybridene er ikke nødvendig etter min mening da de begynner å bli så like nå.

Man får helle passe på å selv utelukke det ene eller det andre hvis man har noen spesielle allergier.
    Forumet er ment for alle, både de som skal kjøpe sin 1. eller 5. "dings"

Stå på counterpointer, ikke gi deg:wink:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm

Nå er det flere hyggelige og støttende innlegg enn de andre. Veldig hyggelig å ta deg tid til å skrive dette Arendal. Er veldig enig med deg i det du skriver.
    TH(n)X

Det er et stort behov for mange av oss å skape en viss oversikt i mangfoldet av produkter. AV forum sine sider er vel i det store og hele et forsøk på å få til dette.

Hvordan det skal lages tråder som prøver å finne ut hva som er best for pengene er en vanskelig oppgave. Det er alltid noe å utsette på ethvert forsøk.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns også at dette var et godt initativ i utgangspunktet, men det er nok som mange mener vanskelig å lage en relevant liste med så stort spenn som det var til å begynne med.
    Det begynner etterhvert å bli svært mange projektorer å velge mellom, særlig i det man populært kaller mellomklassen. Forskjellene begynner også å bli små mellom de forskjellige utgavene etter min mening, så det gjør at det blir mye å holde styr på for de som skal kjøpe seg noe nytt.
    Det å lage en liste med utgangspunkt i forskjellige brukeres erfaringer kan gå greit siden vi er ganske mange med denne interessen her, men samtidig er det få av oss som har fått testet mer enn 2-3 projektorer under optimale forhold. Det er det vel bare de som er så heldige å få være testere for forskjellige magasiner, eller driver butikk o.l. som har fått gjort.
    I tillegg til dette kan det være forskjell på hvordan en projektor oppfører seg under ikke optimale forhold også. Det som er bra i noens dedikerte hjemmekino fungerer kanskje ikke like godt i andres stuer. Eller omvendt.:smile:

Men det hadde vært svært greit med en samletåd for projektorer der de mest aktuelle modellene i forkskjellige prisklasser blir presentert i kortform med + og - punkter. Noen er lett å plassere, andre er vanskelig. Noen er god på deinterlacing, mens andre bør parres med en god dvd-spiller and so the story goes...
    Det hadde vært fint og fått fremhevet positive og negative egenskaper på en en ryddig måte.
    Gjerne mellom de forskjellige prisklassene også.
    Kanskje noen kunne fått laget til noe slikt? Er en del arbeid da... ;-)

En ting jeg ofte har savnet i forskjellige tester, både i blader og på nett, er en sammenligning mellom nye forholdsvis billige produkter og noe eldre toppmodeller. Slikt som gjerne kan sammenlignes prismessig... Dette gjelder selvsagt receivere, forsterkere og høyttaler o.s.v. også.:?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    En ting jeg ofte har savnet i forskjellige tester, både i blader og på nett, er en sammenligning mellom nye forholdsvis billige produkter og noe eldre toppmodeller. Slikt som gjerne kan sammenlignes prismessig... Dette gjelder selvsagt receivere, forsterkere og høyttaler o.s.v. også.:?
    Når det gjelder projektorer så har det vært en rivende utvikling i mange år nå (og den fortsetter heldigvis :grin: ), slik at nye budsjettmodeller stort sett har banket de gamle topmodellene på alle parametre. Dette er selvsagt ikke sannhet uten unntak, men stort sett har etterfølgeren kostet vesentlig mindre, samtidig som bildekvaliteten har fått et vesentlig løft. Unntaket er CRT, der de gamle mastodontene fortsatt "ruler" hos "hardcore bilde-entusiastene".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endrer tittel på denne tråden nå siden det stadig kommer innlegg men topic har skiftet fokus. Projektor rangering (slettet grunnet manglende kompetanse) over til Projektor rangering (er det mulig ?)

Synes det er mer passende nå.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •