Anbefaling av xga prosjektor til kontorbruk (takoppheng) - helst manuell lens-shift

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling av xga prosjektor til kontorbruk (takoppheng) - helst manuell lens-shift

Hei!

Jeg har lest en del rundt, men setter stor pris på anbefalinger fra dere på en god XGA kontorprosjektor, helst med manuell lens-shift.

Prosjektoren skal brukes i normalt innelys på et 4-5 meter bredt lerret, og bør derfor antagelig ha god lysstyrke og kontrast.

Montering blir antagelig i tak litt over lerretet, og bør dermed kunne kaste "nedover", og i verste fall litt til siden, uten å måtte kjøre keystone (som jo forringer bildekvaliteten noe helt fryktelig etter min erfaring).

Budsjett: helst under 20k, men er villig til å gå oppover, spesielt om de har billigere pærer enn konkurrentene.. Denne skal brukes MYE!

Holder en knapp på DLP prosjektorer tror jeg - burde jeg det?

Alle forslag mottas med takk!

(Jeg har forresten fått tips om Benq PB8260, ser bra ut, men ser ingen steder at denne har manuell lens-shift?)

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo? Det må da være NOEN som har noen formeninger eller erfaringer med dette? Eller er det slik jeg begynner å få en magefølelse med på dette forumet; folk gidder som regel bare å poste om det er noe de selv lurer på, men når andre trenger hjelp er antallet redusert til en 5-10% av de som poster totalt... :-x

Okay, sorry, litt gretten i dag, men likevel da folkens....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Epson TW-600 kan fungere. Riktignok en 1280x720 oppløst projektor, men med justerbart lysutbytte på 400-1600 AL kan denne være fin både til film og presentasjoner. XGA vil da måtte komprimeres og kjøres i en 4:3 rute, noe som jo ikke er helt optimalt...

Alternativt har LG og InFocus en rekke projektorer som kan passe.

Jeg tror for øvrig årsak til at du ikke får umiddelbart svar er at brukerne her inne er mer opptatt av hjemmeorientert AV, 4:3 er jo i så henseende en standard som ikke har vært diskutert/vurdert på åresvis...

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og i tillegg er det ikke mange av de pj som brukes/beregnet til kontorer som har lens shift. I presentasjons-sammenheng kan det brukes kaystone slik at du fint kan tilte pj :-) Stemmer for BenQ PE6240.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Takker så mye for svar og tips, skal titte litt mer rundt...!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •