På jakt etter drømmen ! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Glem det, fant tråden...
    Ok..

Er det Spaceworld som fører denne i Oslo omeråde ?
    Så mye jeg vet, Nei. Vet faktisk ikke....

Mvh

AK

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dere som har DLP prosjektorer er ikke spesielt plaget av regnbue effekten ?
    Jeg kjøpte min første DLP proj. i høst og var veldig skeptisk til regnbuer. Har bare sett det når jeg bruker THX-optimizeren på Star Wars. På film har jeg ikke sett det en eneste gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En øl eller to hjelper også bra mot regnbuer. Om man fjerner teksting på filmen vil dette også hjelpe ettersom blikket ikke vil flakke like mye frem og tilbake over bildet.

Erfaringsmessig er det svart/hvit filmer med store kontraster og raske bevegelser som gir de mest plagsomme regnbuene. Spesielt gamle dokumentarer fra andre verdenskrig på Discovery kan være ganske så ille. Her er det ofte veldig store kontraster i tillegg til mye støy som flimrer på skjermen og dette gir mye regnbuer.

Selv var jeg veldig plaget av regnbuer på en 2x men på min Action er det bare en sjelden gang jeg ser dem (unntatt på nevnte type dokumentarer).

Det skulle vært en måte å deaktivere fargehjulet på og bare fåt hvitt lys direkte på DLP-chippen når man skulle se svart/hvit film. Da ville jo bildet blitt fullstendig fritt for regnbuer. Det hadde vært noe...

Uansett er nok Z2 en meget god løsning under 20k, og den har jo en utrolig fin lens-shift funksjon...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •