Ang.oppgradering fra AE700E til 900 eller Z4?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ang.oppgradering fra AE700E til 900 eller Z4?

Heisann alle sammen
    Lurte bare på om eg kunne stille noen spørsmål.
    Fikk for ca 1måned siden nå en Ae700E projektor, som jeg må si jeg er fantastisk fornøyd med. MEN, så har jeg tenkt i det siste: Vil jeg tjene mye på en oppgradering, f.eks til Sanyo Z4, Pan AE900, eller TW600?
    Grunnen til at jeg tenker på dette er rett og slett at selv om jeg er aldri så fornøyd med 700, føler jeg allikevel at noe, prikken over i`en så og si mangler. Det lille ekstra i bildet som gjør at jeg ikke tenker "hmm, her er det noe som må stilles litt på,justeres". At jeg faller helt til ro med bildet. At sort og hvitt blir mer sort og hvitt, og ikke bare stilt inn til sånn noenlunde.
    Så en kontrast fra 2000:1 opp til 5000/7000:1 må vel gjøre litt av en forskjell?
    Hvis avstand er 4 meter fra lerret, vil det merkes vb på Z4 da, og vil jeg se det hvis jeg uansett ikke merker noe av dette på AE700? Så Z4 her en dag og syns bildet var utrolig skarpt. Ville dere særlig valgt ut 1 av disse tre?

Sanyo Z4
    Panasonic Ae900
    Epson TW600

Har lest masse tester, men føler mer konkrete svar faktisk fås av dere. Takk for eventuelle innspill, og bær over med meg det jeg eventuellt kunne lest meg til selv. Men det er noe med mange personlige meninger som veier mer enn tester syns jeg

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtrent samme "problemstilling"

http://avforum.no/forum/digitale-projektorer/28132-tw600-eller-ae700.html

PS: bare så det er sagt, AE700 har ikke kontrasttall i nærheten av 2000:1. Likeledes er AE900 og Z4 enda lenger fra oppgitt kontrast. Er det kontrast du er ute etter, er DLP et bedre valg. AE900 måler ferdig kalibrert litt under 1400:1 med autoiris aktiv. Z4 ligger i samme område, mens TW600 måler over dobbelt så høyt.
    Disse kontrasttallene kan likevel ikke sammeliknes med DLP'ens dynamiske kontrast, for uten autoiris måler ikke de nyeste LCD-projektorene mer enn ca 700:1
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Gorm]Omtrent samme "problemstilling"

http://avforum.no/forum/digitale-projektorer/28132-tw600-eller-ae700.html

Uff ja, så ikke den posten, var nesten lik ja, litt flaut
    Men takk uansett for svar, visste ikke det du sa om kontrastforhold, det var faktisk veldig overaskende..Dlp er uansett utelukket, ser regnbuer med en gang. Kanskje jeg selger min ae700 og legger til litt og kjøper 900, får tenke litt på det.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg crt.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Kjøp deg crt.

Ja, skulle gjerne hatt en crt, men de er så svære og tunge, og ganske dyre..men det hadde vært det utlimate ja

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er veldig glad for at du endelig har tatt oppgitte kontrastmålinger på alvor, Gorm, veldig spennende lesning siste DVD&Hjemmekino, denne type objektive målinger gjør jobben enklere for både leser og journalist, er alt for mye hokus-pokus innen AV-bransen etter min mening.

Dessverre lar ikke alt seg måle, men jeg mener at en bør prøve søke å måle så mye som lar seg gjøre i slike tester, så kan heller ikke produsenter og brukere komme unna med sine typiske påstander om "betalte" tester.

Vel, dette var vel ikke helt tema her da, tar det heller opp i en ny tråd jeg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •