AE-700 - ikke 720p, men 750p kompatibel.....? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er ikke dette samme problemet vi sliter med på Sony spilleren, ref http://avforum.no/forum/uhd-blu-ray-spillere/26053-sony-dvp-ns92v-utrolig-bra-bilde.html ?

Jeg kjører bare 576 på HDMI til dette evt er fikset. Gidder ikke å endre zoom på hver film, ettersom billedforskjellene ikke er så store :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei da er vi to Alex Tror ikke det er spilleren siden ikke noen har hatt det problemet med den, men mange har det problemet med ae-700

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Nei da er vi to Alex Tror ikke det er spilleren siden ikke noen har hatt det problemet med den, men mange har det problemet med ae-700
    Vel, hos meg er det definitivt DVD spilleren, ettersom RoKo har samme problemet, og han har SONY HS50 projektor. I følge ham kommer Sony muligens med en løsning, men jeg skal se det før jeg tror det :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ttersom jeg har forstått har ikke Jørn eller Gorm hatt noen problemer med DV-9600. Men her har tydeligvis en del hatt problemer med ae-700. Leste noe om at det kan ha noe med overscan i pj'en¨å gjøre....

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er tydeligvis ikke bare over HDMI. Jeg kjører xbox 360 over komponent, og da står "Signal mode" til 750/60.

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henke
    Sliter med det samme!
    Har vært endel diskusjon om dette på prisjakt, AE700 overscaner via HDMI 720p og det fikses gratis(garanti) bare send den inn der du kjøpte den. de oppdaterer firmware og da kan man velge om man vil ha Overscan i den "hemmelige" menyen! I tilegg blir man kvitt WF, det er litt irriterende til tider!

Har ikke sendt min inn ennå, men somler meg vel til å gjøre det til slutt!
    Hei. Er dette tilfelle, jeg har i så tilfelle ikke fått det med meg, trodde ikke det var noen løsning på overscan 720p via hdmi.
    Men jeg har sett det var overscan on/off i den menyen, må teste ut litt det da.
    WF=white flash?

Newcomer Henke sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, WF er White Flash! Projektoren blinker sterkt hvitt, skjer kanskje to-tre ganger iløpet av en film.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men da kan vel du kjøre høyere oppløsing over komponent og da. Da gjelder det vel generelt ved høyere oppløsning på ae-700. Når jeg får dvd spilleren tilbake skal jeg sjekke om det hjelper å slå av overscan osv. Personlig så synes jeg bildet var bedre ved 576p/625p over hdmi og komponent enn 720p/750p uansett så det er ikke store tapet. Men frustrerende er det dog at man må stille pj'en til hver film......

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sendt min inn nå iallefall så får vi se om en firmware oppgradering gjør susen, poster her når den er på plass igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var inne på undermenyen på AE-700 og kikket litt idag. Der stod det at HD OVERSCAN var OFF og at 525p OS var ON.

Kan dette ha noe å si på problemene jeg har hatt ved 720/750p?????

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var inne og tittet der jeg også, satt overscan på on, men da ble bildet blåst opp og hele oppgavelinjen forsvant.. forska ikke så mye på i det i frykt for og klusse for mye mtp garantien og sendte den som sagt inn. får den ikke igjen før i romjulen, men forhåpentligvis er det fikset da.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ok. min HD OVERSCAN var allerede OFF i menyen da jeg gikk in, mens 525p OS stod på ON. Hva betyr dette? Kan dette være hvorfor det fungerer bra med 625p og ikke 750p? Skal teste det ut mår jeg får tilbake dvd spilleren, forhåpentligvis før jul det oxo

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ttorneby
    Problemet er tydeligvis ikke bare over HDMI. Jeg kjører xbox 360 over komponent, og da står "Signal mode" til 750/60.
    Men da har du kanskje ikke overscan problemer, da dekkes hele skjermen?
    Det er bare på HDMI at mister litt av bildet oppe og nede.
    Da er det ikke pga det står 750p en mister litt av bildet, da dette bare gjelder ved bruk av HDMI.

Jeg har forresten lenge brukt xbox1 over component i 720p, ikke noe overscan problemer der, har ikke merket meg om det står 720p eller 750p, men regner med det står 750p.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det vil si at når jeg setter HD oversacon til ON så vil hele skjermen fylles da også?

For skjermen fylles ved 575/525p over komponent og hdmi..... OG 525å OS stod på ON. Noen forbindelse?

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    så det vil si at når jeg setter HD oversacon til ON så vil hele skjermen fylles da også?

For skjermen fylles ved 575/525p over komponent og hdmi..... OG 525å OS stod på ON. Noen forbindelse?
    samtlige filmer jeg ser på lerretet vil ikke vise ekte 16:9, selv om det står 16:9 på koveret! (altså ikke 2:35:1) får ca 10cm kjukk strek oppe å nede
    kanskje dette kan fikses på undermeny i prosjektoren?
    kjører forresten komponent fra dvd spilleren... altså ikke noe hdmi greier.

noen som kan forklare meg hvordan komme inn i den hemmelige menyen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg fått min tilbake fra serviceeksperten.. følgende står under "arbeidrapport": demontert, feilsøkt. skiftet def. prismeblock. sjekket innganger + bilde.

de har tydeligvis ignorert mitt lille ønske om firwareuppgrade (de skrev tom "kunde tror at oppgradering av firmware kan løse problemet" på skjemaet de sendte inn) og ved hdmi kuttes det fremdeles, dvs problemet er fortsatt der. hva er forresten prismeblock, og hva skal det ha og gjøre med feilen min?

jaja.. bare og sende den inn en gang til

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De byttet faktisk prismeblokk på min AE700 også, når jeg sendte den inn i forbindelse med "blafring" i lysstyrken. De byttet da også pære
    Men jeg synes fremdeles lyset "blafrere" litt svakt innimellom. Ser det lettest når jeg f.eks. har et word-dokument oppe. Antar at dette er noe annet en WF!?

Prismeblokk er vel en prismeformet glassbit som "samler" de 3 forkskjellige fargene og sender de ut "synkronisert" på lerretet.

Og ja, jeg har samme problem når jeg kjører 1280x720 fra PC. Mister litt øverst og halve startknappen nederst forsvinner... Skrik ut når du får tilbake PJ da

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •