Offisiell tråd Sony VPL-VW100 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 239
    Produsent repr. Ingen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Er det Tøffe Tøff? :twisted:
    Det var ikke jeg som begynte ops:

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommmer t...

Jeg trodde jeg fikk amnesti når jeg kjøpte Pixel Magic Mediabox'n, men nei!

Om noen år så får jeg drømmen min oppfylt; nok lysstyrke kombinert med oppløsning og kontrast. I mellomtiden får jeg ta imot de kommentarene som kommer, jeg klarer det

Produsent repr. Ingen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Her kommmer t...

Jeg trodde jeg fikk amnesti når jeg kjøpte Pixel Magic Mediabox'n, men nei!

Om noen år så får jeg drømmen min oppfylt; nok lysstyrke kombinert med oppløsning og kontrast. I mellomtiden får jeg ta imot de kommentarene som kommer, jeg klarer det
    Det var du som begynte å snakke om 720p (old news) projector i en ren 1080p (the future) tråd :-P

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Er det noe jeg gjør feil, eller aksepterer ikke denne saken mer enn 1024x768 over VGA-inngangen??? Det er jo helt latterlig da! Hva med DVI-porten, er det noen som har testet PC-oppløsning på 1920x1080 via denne? HDMIen regner jeg med at er en "lost cause" på en Sony og pikselmapping fra PC, men hvis både VGA og DVI også er blokkert er det jo byebye til HTPC!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...ser for øvrig at tråd linket til tidligere på AVSforum at Alan tipser om at en kan booste lysutbyttet noe vanvittig ved å endre instillingene for irisens åpne -og lukkenivå, dvs. en endrer nivået for åpningen, men ikke for lukkingen, og beholder ved det sortnivået i stor grad med øker lysutbyttet til det dobbelte... Høres for godt ut til å være sant, men det skal testes med det første! Denne boosten påvirker for øvrig ikke lampen, den kjøres på samme effekt uansett...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Er det noe jeg gjør feil, eller aksepterer ikke denne saken mer enn 1024x768 over VGA-inngangen??? Det er jo helt latterlig da! Hva med DVI-porten, er det noen som har testet PC-oppløsning på 1920x1080 via denne? HDMIen regner jeg med at er en "lost cause" på en Sony og pikselmapping fra PC, men hvis både VGA og DVI også er blokkert er det jo byebye til HTPC!
    Både DVI og HDMI tar 1080p inn uten å scalere, jeg har desverre ikke testet VGA så der kan jeg ikke utale meg.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sammenlignet Ruby med Marantz sin VP11S1?

Satt å leste på avtalk.co.uk der uncle_eric tidligere eide Ruby men solgte den til fordel for Marantz. Ser wotg fra dette forumet spurte hvorfor, og slik jeg forstod det mente han Marantz var overlegen på flere parameter. Men den er vel også endel dyrere (?). 2 av gutta i Widescreen Review har gått for denne Marants modellen, og spesielt linsen skal være ekstremt bra.

Kjenner ikke til noen av produktene, og denne Marantzen kan for alt jeg vet være langt dyrere. Skulle bare høre om noen her kjente til den, og kanskje også hvordan den gjør seg mot Ruby?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg skal få kjørt A/B test på Projectiondesigns Model Three med Crystalio II mot min Ruby om ikke alt for lenge - blir spennende å se hva DLP-leiren kan varte om med av kvalitet i dette segmentet, det sier jo tross alt en del om hva som blir tilgjengelig i et mer levelig prisleie om et halvt til ett års tid...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal få kjørt A/B test på Projectiondesigns Model Three med Crystalio II mot min Ruby om ikke alt for lenge - blir spennende å se hva DLP-leiren kan varte om med av kvalitet i dette segmentet, det sier jo tross alt en del om hva som blir tilgjengelig i et mer levelig prisleie om et halvt til ett års tid...
    Heldiggris er det første jeg tenker på.....

Det neste må være at det blir spennende å høre resultatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med disse sxrd display panelene. vil de forringe seg i kvalitet på samme måte som de gjennomlyste lcd displayene gjør i vanlige lcd projektor?.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..blir spennende å se hva DLP-leiren kan varte om med av kvalitet i dette segmentet, det sier jo tross alt en del om hva som blir tilgjengelig i et mer levelig prisleie om et halvt til ett års tid...
    OT men må bare sjekke, er det DLP på gang i levelig prisleie ? Modell Three er jo absolutt ikke levelig priset for meg, desverre.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, 1080 DLP i fornuftig prisleie er "på gang" men jeg kan ikke si når eller hvem :twisted:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med disse sxrd display panelene. vil de forringe seg i kvalitet på samme måte som de gjennomlyste lcd displayene gjør i vanlige lcd projektor?.
    Jeg har til gode å høre om "aldring" på D-iLa baserte projektorer, så da burde ikke dette være et problem med SXRD heller.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av throttr
    I motsetning til LCD så er panelene i SXRD non organic, altså ingen "aldring". ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    I motsetning til LCD så er panelene i SXRD non organic, altså ingen "aldring". ;-)
    høres veldig bra ut.

Mulig det er spurt om tidligere i tråden, men hvordan er det med pæren. blir den veldig lysvag etterhvert og hvor lenge vil den leve?. det avhenger vel av flere faktorer, hvor ofte den blir slått av/på ++?. Det er jo en dyr pære, så det hadde vært greit om den lever i ettpar tusen timer ihvertfall.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanskelig å si noe om. Min projektor har ikke mer enn 130 timer på lampen. Alle projektorlamper har degradering i lysstyrke over tid, og hittils har jeg ikke opplevd noen større reduksjon på denne, enn det jeg opplever på UHP-pærer med samme "fartstid".

Skal du har 140 tommer lerret, blir nok VW100 noe lyssvak etter noen hundre timer, mens på mitt 100 tommer lerret ser jeg frem til at lysstyrken reduseres noe.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har du fått testa rubyen din mot action model three/c2 enda. har du noe info å gi oss?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Har dessverre ikke fått gjort den enda, rommet har ikke rukket å bli klart, og jeg har fått en og annen feillevering som må fikses opp i... TTT...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre ikke fått gjort den enda, rommet har ikke rukket å bli klart, og jeg har fått en og annen feillevering som må fikses opp i... TTT...
    men det er det vel andre her på forumet som har gjort :O

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, Gorm og Per Johnny har storkost seg med godsakene, skal ikke se bort fra at det dukker opp en rapport etterhvert...

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •