Offisiell tråd Sony VPL-VW100 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 239
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingen
    Jeg begynner testingen av anamorfiske linser neste uke men regner med at ISCO III er den eneste med god nok optikk!
    Trodde Prismasonic var kjent for glimrende kvalitet ? Panamorph derimot er vel ikke kjent for å være like god.
    Hvilke linser er det du kommer til å teste ?

Produsent repr. Ingen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Trodde Prismasonic var kjent for glimrende kvalitet ? Panamorph derimot er vel ikke kjent for å være like god.
    Det er bare at kvalitets følelsen på linser laget av MDF som Prismasonic sine er ikke stor, jeg skal teste flere typer etter hvert regner jeg med kanskje Prismasonic også men jeg håper å finne en løsning med runde ellementer så det ser litt skikkelig ut.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare at kvalitets følelsen på linser laget av MDF som Prismasonic sine er ikke stor, jeg skal teste flere typer etter hvert regner jeg med kanskje Prismasonic også men jeg håper å finne en løsning med runde ellementer så det ser litt skikkelig ut.
    Det blir uansett spennende å høre. Bypass funksjonen på Prismasonic er jo veldig grei å ha...

Hadde vært artig med et slikt oppsett på Stavanger messen? VW100, C2 og ISCO III. Jeg sender ballen videre...

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at det er særlig kvalitetsforskjell mellom Panamorph og Prismasonic. Forskjellen er at Prismasonic har "pass through". Begge er basert på plastikk prismer fylt med olje og montert i en MDF boks.
    ISCO derimot er profesjonel Ekte Anamorphiske Linse Teknologi i glass og metall. Samme teknologi som er brukt i filmkamera og kino PJ.
    ISCO III er størst og dyrest mens ISCOII er mest avansert. ISCOII har vertikal geometrisk justering/fokus og horisontal geometrisk justering. Med ISCOIII må du justere horisontalen ved å vri linsen i gjengefeste på foten. Men siden den er større så trenger du ingen vertikal justering. Minuset med ISCOII er at den forstørrer bildet 12-14%, så når du fjerner den så må du re-zoome/fokusere. Har du scalerings mulighetene så er det bare å la den være i posisjon hele tiden.
    ISCOII tar et "input" bildet opp til ca.55mm.
    Prisforskjellen er vesentlig. ISCOII € 1950,- ISCOIII € 4450,-. ISCO får du hos kinoteknikk firma HJALMAR WILHELMSEN AS . Spør etter Ole Henrik Kristiansen, han skaffet meg ISCOII.

jeg skal teste flere typer etter hvert regner jeg med kanskje Prismasonic også men jeg håper å finne en løsning med runde ellementer så det ser litt skikkelig ut.
    Har du funnet flere typer 1.33x linser enn de nevnte?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Tviler på at det er særlig kvalitetsforskjell mellom Panamorph og Prismasonic. Forskjellen er at Prismasonic har "pass through". Begge er basert på plastikk prismer fylt med olje og montert i en MDF boks.
    Det har blitt hevdet av flere testere ! Og det er jo også vesentlig prisforskjell.

Modell U85G til Panamorph har glass i linsa og metall i beslaget. Uten at den dermed blir i klasse med ISCO :wink:
    http://www.panamorph.com/Products.html
    Samme med alle modellene til Prismasonic
    http://prismasonic.com/english/specs.shtml http://prismasonic.com/english/specs.shtml

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topic?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt riktig Gorm ops: Glemte helt å se på topic. Men temaet er jo godt som gull, 2.35:1 og anamorfe linser er veldig interesant.
    Jeg flytter meg gjerne til en egnet tråd. Vi forsvant vel ut på siden for WV100 :wink:

On topic- Hva med lysutbyttet til WV100 ? Leste i en annen tråd at det var målt opp til 45% redusert lysutbytte etter 150 timer :shock:

Edit tillegg; dette var på AVSforum

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    On topic- Hva med lysutbyttet til WV100 ? Leste i en annen tråd at det var målt opp til 45% redusert lysutbytte etter 150 timer :shock:
    Det høres litt vel mye ut, men jeg tror at bort i mot en halvering etter noen hundre timer ikke er usannsynlig. Mulig eksempelet ditt er fra en som har vært ekstra uheldig?

Dette kan jo være et stort problem for dem som ikke har 100% lyskontroll eller dem som har ekstra store lerret...

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det var jeg nevnte det, her er tråden:
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=662801

Hvis man bruker 12fL som et absolutt minstekrav og antar 600 lumen etter kalibrering med ny lampe, betyr det at skjermstørrelsen er begrenset til 100" etter 150 timers bruk. Synd, siden Ruby har fått så gode kritikker.

Produsenten av Xenon-lampa sier at dette ikke er normal oppførsel (45% tap etter 150 timer), så enten er det en uheldig eier eller så er det implementasjonen fra Sony som må ta skylda.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har rundet 130 timer, og jeg kan ikke si at jeg har merket noe tap av lysstyrke. Nå nøyer jeg meg med 100 tommer lerrete også da, selv om dette er grått. Skulle jeg gått tilbake til 106 tommer (slik jeg hadde tidligere) ville jeg nok valgt et hvitt lerret. Vi får se, kanskje jeg henger opp et hvitt tab-tension lerret slik at jeg kan veksle mellom grått og hvitt?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 160 timer på min VPL-VW100 og har målt 15% lystap til nå, jeg bruker 290cm bredt 2.35:1 lerret og har ikke noe problem med lysstyrke.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kan egentlig forventes av tap i lysutbytte på en pj. Finnes det noen snittverdi ?

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 290cm bredt 2.35:1 lerret og har ikke noe problem med lysstyrke.
    Kan du si noen ord om ditt lerret, hvilken farge og gain?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Kan du si noen ord om ditt lerret, hvilken farge og gain?
    Jeg har den eneste typen lerret som ikke missfarger bildet som er hvit og med 1.0 i gain!

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden flere har luftet litt "frustasjon" over forskjellige billedmessige "ting" med Ruby så har jeg funnet frem noen "tweaks" tråder som har gått på AVS siden i vinter. De fleste har vel fulgt dem, men her er de samlet for de som ønsker en oppfriskning.

A simple adjustment will turn your Ruby into a light canon.

DLP shows more detail? Ruby owners fight back with DRC mode.

Denne fra Desember kan også være av interesse.Fra midt i tråden;ref;darinp2 Sony Ruby Service Mode

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Takker for linker, ARTY, ser ut til at mine lyse hjørner vil reduseres ettersom pære mister litt av sin initielle intensitet... Samtidig kan jeg justere irisen noe opp eller ned ser det ut til, der mange har fått fjernet sine lysere hjørner nesten helt og holdent! YPPERLIG! Da venter jeg bare på markisemannen slik at jeg får mørkelagt rommet mitt, er jo krise slik det er nå med vinduer på alle kanter...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Da venter jeg bare på markisemannen slik at jeg får mørkelagt rommet mitt, er jo krise slik det er nå med vinduer på alle kanter...
    Sorte søppelsekker og teip kurrerer den krisa men det har ekstremt lav WAF :shock:

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Tweaket" mitt for å få LCOS-kvalitet fra 3DLP er å de-fokusere litt og sette ned "detail" i VantageHD til null.

Nevermind me.....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    "Tweaket" mitt for å få LCOS-kvalitet fra 3DLP er å de-fokusere litt og sette ned "detail" i VantageHD til null.

Nevermind me.....
    Er det fortsatt noen som bruker 720p paneler?, jeg trodde de forsvant sammen med VHS'n......

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fortsatt noen som bruker 720p paneler?, jeg trodde de forsvant sammen med VHS'n......
    Er det Tøffe Tøff? :twisted:

Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •