Offisiell tråd Sony VPL-VW100 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 239
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Veldig fint screenshot det der Nin, åssen type lerret bruker du?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Screenshots sier kun 1 ting. Hvor bra skjerm *du* har, og hvor bra kamera han som tar bildet har. Det sier absolutt ingenting om bildet fra prosjektøren.. (Iallefall veldig lite)..

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Screenshots sier kun 1 ting. Hvor bra skjerm *du* har, og hvor bra kamera han som tar bildet har. Det sier absolutt ingenting om bildet fra prosjektøren.. (Iallefall veldig lite)..
    Da har vi allefall konstantert 2 ting:

1: Nin har et **** bra kamera

2: Jeg har en kjempegod skjerm på laptopen min

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Da har vi allefall konstantert 2 ting:

1: Nin har et **** bra kamera

2: Jeg har en kjempegod skjerm på laptopen min
    :-? Det bildet ser svært dårlig ut iforhold til hva som sees ivirkelighet med bra 1080i HD på Ruby'en.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, Per Johnny, vi venter i spenning på testen din av denne saken... Heldiggrisen koser seg med Ruby'en hele påsken! Du kan jo håpe de glemmer å spørre om å få den i retur...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn historisk sett, hvor lang tid tar det før en prosjektor halveres i pris? Dvs. det kommer modeller som tilbyr det samme til halv pris? De faller jo ganske fort...

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper virkelig det ikke tar altfor lang tid før den er nede på ett nivå der oss uten pengebinge også kan få muligheten til å kjøpe en slik eller tilsvarende.
    Utviklingen har jo gått rimelig fort de siste 2 årene, både med tanke på pris og kvalietet, så jeg er ved godt mot.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Sånn historisk sett, hvor lang tid tar det før en prosjektor halveres i pris? Dvs. det kommer modeller som tilbyr det samme til halv pris? De faller jo ganske fort...
    Det vil nok komme SXRD-modeller som er atskillig rimeligere ganske fort. I USA så selges det 50 tommere for nedimot 3k dollars allerede. Ruby'en er nesten så billig som det går an allerede, med tanke på den dyre optikken som er brukt i den. Så de må nok bruke en del rimeligere komponenter og lage en enklere konstruksjon for å få den ned i pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, Per Johnny, vi venter i spenning på testen din av denne saken... Heldiggrisen koser seg med Ruby'en hele påsken! Du kan jo håpe de glemmer å spørre om å få den i retur...
    Jeg sier bare at jeg har levert den videre til deg!

Er så og si ferdig med selve testingen, så det blir eventuelt å plukke ut ett par gode HD-filmer og se de før jeg leverer den videre.

Det er veldig mye pent å si om den, men det er også noen negative sider med den, som jeg vil ta opp i testen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per Johnny, kommer du hinna testa Ruby med HD-DVD också? Läst om dom första filmerna och dom verkar vara riktigt fina!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har VW100 mulighet for å strekke bildet vertikalt? Altså, kan en få projektoren til å strekke bildet på en en film som er lagret i 2,35:1 slik at alle pixelene brukes?

Grunnen til at jeg lurer på dette er mulighetene for å bruke en VW100 samme med en anamorfisk linse kan kan gi 2,35:1 constant height...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette får man vel til ved å sette kilden til at fremviseren er 4:3 tror jeg. tror vel uansett at man får en liten stripe over og under
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det vil fungere optimalt jfinneru. Du vil da ende opp med at kilden sender ut i 4:3 med "gigantiske" sorte felt over og under. Det du ønsker er at prosjektøren skal ta 16:9 signalet, og zoome inn på 2.35 biten. Det er slett ikke mange prosjektører som klarer dette, Min HS-20 klarte det ikke. Model Two klarer det derimot veldig bra..

Uansett, tror nok en må satse på en ekstern scaler for å få dette til med VW-100. En HTPC vil jo gjøre nytten, men hjelper jo lite siden veldig lite av HDTV formatet kan spilles av ifra en HTPC (D-VHS/BlueRay/HDDVD)

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dumt at dette ikke er mulig. Skalereren i VW100 er jo såpass bra at det ikke burde være nødvendig med en ekstern skalerer (bortsett til de ekstremt kresne). Dere er sikker på at dette ikke er mulig i projektoren?

Tror heller ikke det fungerer så bra å gjøre jobben i DVD-spiller...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at bildebrikkene i VW100 er 1920x1080 i 16:9 format, og for at man skal benytte mer av den vertikale oppløsningen må skalere opp 2,35:1 bildet så det fyller opp mer av 16:9 formatets 1080 "linjer" til det aktive bilde, hvis man kjører anamorfisk linse, så er jeg ikke egentlig sikker på at selve bildekvaliteten blir forbedret med en slik løsning. Dette fordi man begir seg vekk fra 1:1 pixcel mapping man kan ha på inverse telecine 1080i eller annet "native" 1920x1080 oppløst kildemateriale, og får å få en optisk ned scalering man har i disse anamorfe linsene, må introduserer en vertiklal bilde scalering av kildemateriale og i telegg pga det ekstra objektivet, vil tilføre egene optiske linsefeil i en eller annen form.

Det største forbedringen er vel at man får utnyttet mer av brikke oppløsningen på selve bildet og dermed få mer lys fra lampa til å treffe lerretet of fordeler pga dette, men når man er oppe i de optiske ytelsene man har på en slik projektor, skal man etter min mening være litt forsiktig med å tilføre ektra prossesering og objektiver i den serielle bildevisnings kjeden, uten at man risikerer å "miste" noe av det man forsøker å oppnå på veien....:wink:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosjektøren har motorisert vertical lense-shift.. Det vil jo være veldig greit med tanke på maskering og 2.35. Du kan kanskje i teorien bruke motorisert zoom og motorisert lense-shift for å kunne beholde "constant-height" setup selv med 2.35->16:9 filmer.

Det jeg ville ha gjort er å sette opp prosjektøren slik at jeg kan flytte bildet nedover, slik at "rammen" på 2.35 filmer treffer bunnen av 16:9 duken, og så maskere den "store"(ca. 33%) svarte biten over 2.35 bildet med sort stuff. (Evt. gjøre det slik som jeg gjorde med min HS-10/20, sette opp en plate som sperrer for lyset ifra prosjektøren i det området som skulle ha blitt maskert.)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Min løsning blir å kjøpe et motorisert lerret med 2.35:1 maskering og fast midtpunkt... Når det gjelder anamorfisk linse, er det jo vesentlig at bildedataene sendes uten interpolering og skalering av bildet, i så fall vil en være avhengig av en svært velfungerende prosessor for at dette skal fungere bedre enn å kjøre 2.35:1 rett fra projektoren på vanlig vis... VW100 har tross alt 1920x1080 piksel i 16:9, og med rundt 30% tap av paneloppløsning ned til 2.35:1, sitter en jo fremdeles med rundt 750 aktive linjer... Ettersom også pikseltettheten er svært høy spørs det om ikke det kan se veldig bra ut selv uten anamorfisk linse og squeeze, spesielt hvis dette da drar med seg en rekke konverteringer og annet ulumsk... Nå ser jeg jo imidlertid at anamorfisk linse er "da thing to have over there", så jeg tviler ikke på at det riktig satt opp vil gi et lite løft i bildekvalitet, det er tross alt 30% minus litt luft oppe og nede, kanskje 20-25% etter dette er medregnet mer informasjon i bildet!

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Prismasonic 1200R på vei. Skal si ifra hva jeg synes om den. Vi som sliter med begrenset oppløsning må gjøre hva vi kan

Prismasonic hadde et "sommersalg" nå nettopp men det går nok ikke lenge før neste salg er igang.

Produsent repr. Ingen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker den løsningen du snakker om Lygren sammen med VW100 og det fungerer glimmrende, men anamorfisk linse er målet det gjelder bare å finne en som er god nok til den optikken som er i Ruby.

Jeg begynner testingen av anamorfiske linser neste uke men regner med at ISCO III er den eneste med god nok optikk!

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, hvilke filmer er lagret i 2.35:1 ? Har BD og HDDVD åpnet for denne muligheten ? DVD er jo kun 16:9 og 4:3.

Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •