Tull med prosjektør - hjelp til rettigheter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tull med prosjektør - hjelp til rettigheter

Har en Infocus X1 som nå er snart 1,5 år gammel. Problemet er og har vært i lengre tid at etter en stund begynner bildet å flimre innimellom, som om noen sitter og regulerer lysstyrken veldig kjapt opp og ned når den har stått på en stund. Dette oppsto allerede etter 5-6 måneder men jeg tenkte ikke noe over det og tenkte det ville gå over. Nå har det blitt værre og irriterer meg ganske mye, pæra er ikke brukt mer enn 350-400 timer, den har stått fastmontert og har ikke vært skadet eller flyttet på.

Sendte en mail til Projeksjonsdata som jo er den norske distributøren og svaret jeg fikk der var at de mistenkte pæren som synderen men at dette da ikke ville gå på garantien pga blablabla pæretidsgaranti osv. Jeg skjønner jo at det er vanskelig å garantere for at en pære ikke kan bli knust og ødelagt når man flytter rundt på den osv, men denne pæra er jo ikke gått, den er jo tydeligvis defekt og har vært det hele tiden om det er det som skaper dette problemet. Jeg synes det er blodig urettferdig at jeg må evt betale for både undersøkelse og evt ny pære.

Hvilke rettigheter har jeg her? Hadde vært kjekt å legge ved noen dokumenter og henvise til ditt og datt. Noen som har hatt lignende saker og vunnet frem? For som sagt pæra fungerer jo, bare ikke slik den skal?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    send den inn på service/reklamasjon vel. den er jo i ustand. og så lenge pæra virker så har dette ingenting med pæregaranti å gjøre.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    også kan du få god hjelp til å skrive brevet til dem her : http://forbrukerportalen.no/portal/A.../klageveileder

:water

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •