Pressevisning av InFocus Screenplay 7200 - WOW!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Pressevisning av InFocus Screenplay 7200 - WOW!

Hei!

Etter mye nedetid, får vi håpe ting stabiliserer seg... Har nå meldt endring av DNS til Fastname, noe som mest trolig vil hjelpe på...

Uansett, var på pressevisning av den nye InFocus 7200 i dag, og må si jeg ble mektig imponert. Sted var Felix, kinosal 2, kanskje ikke helt hjemmekino-miljø, men grunnet lerettets størrelse var dette definitivt ildprøven for denne saken.

Med et bilde på 8 meter i bredden, er det egentlig ganske utrolig at de kunne vise et bilde med denne kvaliteten! Spesielt ble jeg imponert over oppløsningen. Jeg kunne ikke se pixler, samme hvor mye jeg så. WideXGA har definitivt sine fordeler.

Faroudja prosessoren gjorde en utrolig jobb. Mpeg artifakter var så godt som ikke tilstedeværende. Bildet var med hånden på hjertet på mange områder langt bedre enn på 35mm kinobilde... Og det sier jo litt!

Farger var 100% på kornet. Projektoren er optimalisert for 6500k, og det kom klart frem!

Sortnvå var meget bra, selv om det nok ikke var like på høyde med HT-1000. Blir meget interessant å teste det med min nye grå duk, som skal dukke opp innen uken. Se for øvrig egen post på lerett ang. grå lerett!

Får nesten jobbe litt nå, kommer tilbake med videre vurderinger senere i dag! Pris er for øvrig 69.900.-, og Hi Fi klubben en eneste butikk som vil føre enheten her til lands...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei igjen

Litt mer utdypende om Screenplay 7200...

Enheten ble benyttet med en H/K DVD 25 med komponent kabler direkte inn. Ingen HD kilde, men normal Ringenes Herre Special ed Pal. Spilleren sendte interlaced direkte til projektor. Kabellengde var kun noen meter, og meget gode kabler ble benyttet. I praksis vil det naturlig nok kunne være litt reduksjon av signal-kvalitet ved bruk av lenger kabel...

I bevegende scener så en ingen tendens til heng eller andre uønskede artifakter. Alt gikk glatt og smooth. Grunnet DLP chippens DDR minne, beveger også speilene seg såpass raskt at en ser svært lite til etterslep også i raskt bevegende scener.

Regnbuer var naturlig nok der, ikke helt eliminert, men temmelig lite synlig. På samme nivå eller noe bedre enn HT1000. HT1000 benytter 4x, mens denne har 5x fargehjul, så noe bedre må det jo være i dette henseende.

Film-like 3D følelse: simpelthen helt utrolig. Du ble virkelig dratt inn i filmen, og tenkte lite på pixler, regnbuer eller noe som helt annet enn flotte bilder og scener. Jeg er mektig imponert!

Farger var som nevnt helt på kornet. Helt utrolig. Til sammenligning med min HT1000 like bra eller faktisk hakket bedre... Min nåværende duk er imidlertid ikke god nok til å komme med en fast konklusjon, får vente til jeg får en skikkelig jeg kan teste med.

Støy var på samme nivå som HT1000 eller kanskje ørlitegran høyere. Dette får jeg testet bedre når jeg får projektoren hjem i egen stue...

Når DVD materiale ser så godt ut, tør jeg nesten ikke tenke hvor bra HD materiale vil kunne se ut... I følge InFocus ville dette løfte hele bildet en god del... Per Ødegaaard, har du lyst til å ta med deg din D-VHS og teste hos meg når jeg får projektoren hjem for test, kanskje?? Da kan vi teste den på HT1000 i tillegg!

Det hele ble arrangert av Presentations Data - meget bra gjennomført!

Det er naturlig nok en del faktorer som gjør at en ikke kan sammenligne denne presentasjonen med de virkelige forhold i en normal hjemmekino. Først og fremst gjør det faktum at vegger og tak er sorte / mørke at svært lite kontrast forlater "the silver screen". Dette er nødvendigvis ikke så enkelt å få til i en vanlig stue. Kan bli litt sure miner hvis jeg begynner å male tak og vegger sorte kan jeg tenke meg!

Blir derfor meget interessant å få testet denne saken under normale omstendigheter med min HTPC / DVD-spiller direkte. Det leder meg for øvrig inn på en annen issue. Enheten blir levert med en spesial DVI port, som ikke passer vanlige porter. Når jeg spurte InFocus' representant om hvordan de vil løse problemer som strekk over 10 meter med dual link, hadde ikke vedkommende noe svar. Det medfølger heller ingen overgang (fyfy InFocus! For 70.000 bør dette følge med!!). Den overgangen som vedkommende fra InFocus mente fantes, var fra deres spesial DVI til normal DVI hann. Dette medfører at en fra denne kabelen (som for øvrig kanskje ikke engang er Dual-link DVI) må foretas en skjøt. DVI er meget følsom for skjøt, og mest trolig vil en ikke kunne føre mer enn et par meter strekk videre (og da med sterkt redusert signal)... Dette er et problem som InFocus må adressere, da DVI definitivt vil være fremtidens (og nåtidens for oss HTPC brukere) signalkilde. Folk må være sikre på at de faktisk investerer i noe de kan benytte en god stund fremover når de punger ut 70.000 for en fremviser!

Jeg vil få mitt nye lerett med grå duk i neste uke, og vil teste min HT1000 på dette. Jeg vil på et senere tidspunkt (Georg?) få tilsendt InFocus 7200 for test. Det blir jo naturligvis meget interessant å sammenligne å teste disse med identisk signalkilde og duk. Jeg vil imidlertid mest trolig kun få testet med en vanlig DVD spiller og komponent, da det som nevnt overfor ser vanskelig ut å benytte projektorens DVI port mot min HTPC. Kan for øvrig naturligvis teste med en vanlig VGA plugg, men har ingen HiEnd kabel av denne type liggende...

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: Pressevisning av InFocus Screenplay 7200 - WOW!

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hei!
    Pris er for øvrig 69.900.-, og Hi Fi klubben en eneste butikk som vil føre enheten her til lands...
    Æsj, da blir det jo ingen konkurranse... å prute hos Hifi-klubben er jo veldig lett ...

Bjørn-Willy

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rettelse om ScreenPlay 7200 tilgjengelighet

En kort rettelse angående hvor SCREENPLAY 7200 er tilgjengelig.
    Det er lett å blande Hi-Fi Klubben og Hi-Fi Center Kjeden. Det er er sistnevnte som har denne tilgjengelig, altså Hi-Fi Center Kjeden.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det jo litt håp...

Det var jo en annen InFocus sak som startet på 49000 og er nå nede i 39 000.

Bjørn-Willy

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående DVI så bruker de DVI-inngangen på AVSforum. SKulle tro det da fulgte med en adapter. Her er en ny tråd på hvordan man skal få den til å funke i 1280x720:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...hreadid=217200

Tor Arne

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Enig, tahustvedt... Får se om det følger med den testmodellen jeg får... Det hadde jo vært naturlig!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg til å lese mer.

Skulle ønske jeg ikke bodde i "gokk" så jeg kune se noen projektorer før jeg bestemte meg. Må basere mine valg på det andre skriver i de forskjellige forumene. Er veldig fristet av NEC HT1000 nå, men jeg begynner å få sansen for de nye HD2-modellene.

Tor Arne

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei

Trøst deg med at ingen butikker heller her i byen har annet en Screenplay 110, så du ville ikke kommet så mye lenger her inne heller...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei igjen

Fikk ny mail fra distributør der de forteller at pris er 69.990 eks mva, altså hele 87.000.- inkl. mva... Det er jo kanskje litt vel costy? :?

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HMMM, man skulle kanskje begynne og titte litt på Toshiba TDP-MT8J på pricejapan da ! Prisen på denne er der ca 6000 US dollar til Norge + moms da. Og Pricejapan skriver jo ned verdien med 50 % hvis du vil det så det er jo ikke så verst ! Det vil da si ca 41000 + ca 8 000 ( 4000 ) i moms. HVIS den har ENGELSKE menyer da ?

dvdjan

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste på AVSforum at den japanske Toshiba MT8 (og Infocus) har engelske menyer, jeg lurte på det samme tidligere i dag når jeg så MT8 på PJ.

Hvis MT8 er en kloning av Infokus'en så er det litt morsomt at man kan kjøpe en "norsk" projektor billigere fra utlandet.

Tor Arne

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei igjen

Fikk ny mail fra hovedleverandør, og prisen er 69.990 inkl. mva... Det var jo kanskje litt bedre?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    70K er jo fortsatt mye penger, men for de som har råd er nok dette en kjempeprojektor... Iallefall if forhold til SIM2 som koster betraktelig mere, og er ansett for å være i samme klasse som 7200..!

AK

Lignende tråder

1. InFocus Screenplay 7205 - en liten testrapport!
    By lygren in forum Digitale projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 06-24-2004, 20:49
  2. Funderingar på att köpa InFocus Screenplay 7200.
    By JonasP in forum Digitale projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 01-27-2004, 14:27
  3. InFocus ScreenPlay 5700 -DLP projektor-
    Svar: 0
    Siste melding: 09-13-2003, 00:14
  4. InFocus Screenplay 7200 vs. Action! og HT-1000
    Svar: 13
    Siste melding: 06-03-2003, 23:59
  5. Test av InFocus Screenplay 7200