Kjøpe en ny Projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe en ny Projektor

Jeg kjøpte i sommer en Epson LCD Projektor EMP-S1H siden den virka bra ifølge kritikken og var billig, men i ettertid har jeg merket at jeg ser veldig lett ett rutenett og slikt så jeg er nå på sparing etter ny projektor.

Jeg hadde tankene mine på Panasonic PT-AE700 10.000 virka som en pris jeg kan leve med, 16:9 oppløsning, 2000:1 kontrast virker som det blir en del bedre iforhold til 4:3 oppløsning og 500:1 kontrast...

Jeg har mulighet å få solgt billig min nårværende projektor billig til en venn av meg som var interesert og hadde lyst å kjøpe allerede før jul hvis jeg hadde mulighet eller i bynnelsen av Januar, MEN

Broren min annbefalte meg å vente til Mars / April eller omkring da å kjøpe den projektoren billigere eller en bedre en til omtrent samme pris...
    Burde jeg kjøpe nu eller hva kan jeg heller så hvis jeg klarer å vente til omkring Februar / Mars ?

Hadde god lyst på ny fordi jeg vil ha en som er klarere til å se DVD med, men også som har HD siden jeg får meg Xbox 360 i slutten av neste uke...
    Har egentlig ikke lyst til å vente så lenge til å spille på en orntlig bra projektor, men vil heller ikke kjøpe nu hvis det hadde vært mere lønnsomt å vente og få bedre kvalitet...

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet.

Bytt nå, håpløst å vente på noen nytt hele tiden, det stopper jo aldrig ;-)

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da_znake
    Broren min annbefalte meg å vente til Mars / April eller omkring da å kjøpe den projektoren billigere eller en bedre en til omtrent samme pris...
    Hvis jeg skal tippe, så tror jeg ikke AE700 blir vesentlig billigere før den forsvinner ut av butikkhyllene, AE900 tar jo over nå. 10 lapper er en fin pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Hvis jeg skal tippe, så tror jeg ikke AE700 blir vesentlig billigere før den forsvinner ut av butikkhyllene, AE900 tar jo over nå. 10 lapper er en fin pris.
    Takk for den varme velkomsten Bidda

Jeg liker greit å spille Xbox på min Projektor, men det er bare litt for uskarpt derfor tenkte jeg på denne projektoren, greit den 900 modellen er bedre, men den er jo også 50 % dyrere så det burde bare mangle...
    Jeg lurte bare på om 900 Modellen bruker meget lang tid før den i det hele tatt går ned i pris og om den muligens blir å gå ned i pris...

Greit å vente "litt" men har jo lyst på bedre "nu" og selge den jeg har fort some mulig, mens den enda har over 1000 timer igjen på pæra...
    Er den foresten noen som kan bekrefte kor lenge den pæra på 700 Modellen var ? Projektor.no står det at den er 3000 timer, stemmer dette ?
    Den jeg har nå har full 2000 timer og koster 2000 spenn, denne står der at den har 3000 timer og på komplett at den har 2000 timer og koster 3.500 kroner, prisen mener jeg stemmer, men hvor lenge varer faktisk pæra...

Sist men ikke minst, er det noen som kan gi meg noen gode grunner til å bestille den projektoren nu eller å vente ???
    Har egentlig lyst å selge projektorn min nu siden da kan æ få 2400 for den, gidda ikke å kreve mer fordi det e en kompis av meg...

Den e sikkert greit å spille Xbox 360 med, men har lyst på en som har HD støtte på den...
    Er det noen her som har en 700 modell som kan fortelle hvor klar fargene og hvor skarpt bilde er å se på og om det er noen bakting med den jeg burde vite om, vil gjerne vite at den jeg bestiller er digg å spille på og helst ikke har noe spesielt merkbart rutenett slik som denne...

Greit at ett bilde sier mere enn tusen ord, men når det gjelder projektor så må man "see it to believe it" så kan kan en halv A4 side med specs si mere enn 1000 bilder...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da_znake
    ..... men det er bare litt for uskarpt derfor tenkte jeg på denne projektoren...
    Hva slags kabel bruker du til pj fra xboks'n?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Hva slags kabel bruker du til pj fra xboks'n?
    Uskarpt og uskarpt, bilde er jo egentlig Greit, men ikke hvis jeg prøver å bruke det helt ut lerrete mitt, hallo det er jo en billig LCD Projektor, uskarpt er det vel ikke helt, men det er bare litt for lett å se rutenett med den projektoren og det var det en annen som på Hardware.no eller noe slikt skrev også...

Bruker vanlig Xbox Kabel inn i Hjemmekino spilleren og derifra med Lang kabel til Projektoren...

Har lyst på nyere projektor fordi jeg merker så lett at hvis jeg spiller spill som er detaljerte uten blurring, men altså meget klart slik som Need For Speed HP2 så ser jeg lett at himmelen har rutenett.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du oppgradere kabelen (kompositt/s-video?) til komponent vil då få en meget godt merkbar kvalitetshevelse. Du finner mere om dett i gaming-trådene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss du lurer på hvilken kvalitet ptae 700 er god for kan du ta en titt på denne linken: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/audi . Bildekvaliteten her helt nice spørr du meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •