Finnes det store, ikke-portable LCD-prosjektorer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det store, ikke-portable LCD-prosjektorer?

Virker som alle prosjektorer i dag er ultra-portable saker på et par KG. Jeg som skal ha en som skal takmonteres har ikke behov for slikt, og tenker meg at en stor, klumpete prosjektor ville være å foretrekke av to grunner:

a) Billigere: trenger ikke så kompakt elektronikk
    b) Mindre varmeutvikling = mindre støy = lengre levetid

Noen anbefalinger på prosjektor til takmontering, prisklasse 10.000 - 20.000 kr?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg også lurt på! *Venter i spenning på svar fra noen som har peiling*

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet barco har laget noen svære beist av lcd prosjektorer med høyt lys utbytte her har du et par stykker:
    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...category=22610
    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...gename=rvi:1:3
    Jeg vet ikke hvor bra disse er, men vis du har lyst på en stille maskin og størrelse ikke er noe problem, Hvorfor ikke gå for en trerørs(CRT) projektor? Du får en bra maskin for den prisen og bilde blir mye bedre... :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke størrelsen det kommer an på 8) . Skiftet ut min Sony VPL 11 HT med en Infocus. Sony'en er nesten dobbel så stor, men støynivået er omtrent det samme. Teorien din ang. størrelse vs. støy/varmeutvikling er riktig den, men det stemmer ofte ikke i praksis. Store proj'er burde vært tilnærmet støyfrie, men det er de ikke.

Tror forøvrig du vil få problemer med å finne store LCD og DLP proj'er utenom ultra-høye prisklasser.

Jeg ønsker også at de heller bygger dem større for å få ned støynivået. For flesteparten som bruker proj. i hjemmekino så er de som regel permanent montert. For min del ville valget vært enkelt hvis det stod mellom ultra-kompakt/30 db eller svær/24db

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •