Blir ikke klokere, kan noen hjelpe med valg av PJ ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blir ikke klokere, kan noen hjelpe med valg av PJ ?

Heisann!
    Er relativt ny på forumet her, men har lest endle om de nye projektorene, men blir ikke noe særlig klokere. Leste en test der Panasonic PT-AE900U var bedre enn Sanyo Z4, og i en annen det helt motsatte.. :/ Skal ha projektoren i en loftstue, den vil henge ca 3,5m fra lerret. Har et lerret på 170x95 og har foreløbig ikke full lyskontroll i stua. Har fra før en Screenplay 4805 som skal byttes ut. Har vært ganske fornøyd med denne, men liker ikke regnbue-effekten fra denne. Har tenkt på en pris på sånn ca 15-25k. Noen som kan hjelpe meg ?

På Forhånd Takk!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På et lerret med den størrelsen og den sitteavstanden er du nok sikker med begge. AE900 gir et noe softere bilde (visstnok, har selv 700 og ikke sett 900) pga sin "smooth Screen"- teknologi, mens Z4 gir det skarpeste bildet, med littegranne mer SDE som resultat. Men som sagt på den avstanden og den størrelsen mener jeg du er rimelig trygg uansett.

Et annet og godt valg her er Epson TW600 som koster 13k. Da har du nesten muligheten til å investere i nytt lerret også dersom det skulle være aktuelt....;-)

Etter det jeg har sett, og har lest meg frem til, ville jeg nok valgt Z4 fremfor AE900 pga skarpheten i bildet. Dersom det er valuta for pengene skal taes med i betraktningen ville jeg selv sterkt vurdert en TW600.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for kjappt svar!
    Får bare hoppe i det, blir en Z4 på meg ja

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    actionmodel one mkII og den nye mitshubishi hc 3000 er vel de klart beste projectorene i den prisklassen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    actionmodel one mkII og den nye mitshubishi hc 3000 er vel de klart beste projectorene i den prisklassen
    Men dette er DLP-projektorer. Er en sensitiv for regnbuer og har endel plasseringskrav faller disse fort ut. Men for all del, gode PJer....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger godt merke til regnbue effekten, så tenkte jeg skulle skifte til LCD. Men selv om jeg har så å si bestemt meg, er det noen fordeler med PT-AE900 også, har ikke kalibrert så veldig mye på projektorer før. Her skal PT-AE900 være mye bedre. Skal også se på TV via satelitt med projektoren. leste litt at denne gjorde en dårlig jobb på deinterlacing, men vet ikke hvordan dette blir via parabol. Liker veldig godt at z4 er veldig støysvak og den gode kontrasten, men er litt usikker på hvordan kalibreringen blir.. Noen innvendinger på dette?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at Gorm sa at Z4 hadde den beste deintelaceren ifht bl.a. TV-titting. Her er ikke TW600 blant de beste. Hvordan den er på AE900 vet jeg ikke, men mistenker den for å være nærmere Z4.

Støy er ikke noe tema på noen av dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom HIFI-center kjeden idag og fikk anbefalt infocus screenplay 7205 foran begge disse projektorene. Han sa samtidig at jeg burde heller gå for en DLP projektor framfor LCD. Han sa også at det var irriterende ar den kun hadde auto iris og at du så at den jobbet med å justere hele tiden, men spesiellt fra svart/hvitt. Er DLP virkelig så mye bedre, eller skulle han bare selge den til meg?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom HIFI-center kjeden idag og fikk anbefalt infocus screenplay 7205 foran begge disse projektorene. Han sa samtidig at jeg burde heller gå for en DLP projektor framfor LCD. Han sa også at det var irriterende ar den kun hadde auto iris og at du så at den jobbet med å justere hele tiden, men spesiellt fra svart/hvitt. Er DLP virkelig så mye bedre, eller skulle han bare selge den til meg?
    Det sier vel kanskje litt om HIFI-center kjeden... Z4, AE900 og TW600 er alle meget bra projektorer, ja det er forskjell på DLP og LCD. Hvis du ikke er sensetiv ovenfor regnbuer og har et A4 rom å instalere det hele i så er nok DLP best, men forskjellen er ikke så stor som den var bare for ett år siden.
    Personlig så ville jeg gått for Z4 da denne virker utrolig gjennomført.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske sensitiv for regnbuer ja. Fikk en demo av 7205'en, og må si at jeg ble mektig imponert i oppstarten av star wars, fikk en veldig 3d følelse. Men når vi hoppet litt frem i scenene, merket jeg med en gang regnbue effekten. Var jo egentlig fast bestemt på Z4, men er nå litt mer i tvil. Vurderer også BenQ PE7700. Har ikke et kvadratisk rom, men har relativt god lyskontroll nå. Hvordan vil denne være kontra Z4? er litt irriterende i grunn å ikke få sammenlignet PJ'ene, men sånn er det dessverre..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RawKuz
    Er DLP virkelig så mye bedre, eller skulle han bare selge den til meg?
    Han ville nok bli kvitt den han hadde i butikken.

Forskjellene er mindre nå enn tidligere på LCD og DLP. Og dersom du er følsom for regnbuer, så bør du vurdere LCD.

Min anbefaling; Kjøp Sanyo Z4.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Han ville nok bli kvitt den han hadde i butikken.

Forskjellene er mindre nå enn tidligere på LCD og DLP. Og dersom du er følsom for regnbuer, så bør du vurdere LCD.

Min anbefaling; Kjøp Sanyo Z4.
    Hva med TW600 + en ekstern deinterlacer/scaler ? Er mektig imponert over fargene på TW600. Klart bedre enn AE700en jeg hadde.

Bruker HTPC selv, så deinterlacer/scaler har ikke noe å si for min del.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •