Offset?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Offset?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Offset?

Som dere kanskje skjønner på spørsmålet mitt er jeg helt grønn på det meste innenfor av. Jeg lurer rett og slett på om noen kan forklare offset kort og greit for meg?
    Sikkert mange andre på mitt nivå som leser denne frasen og lurer på det samme.

på forhånd takk!

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La ved en liten kjapp tegning. Offset er altså hvor i forhold til linsa bilde blir projektert. Det kan være at den har 0 offset, da er øvre bildekant i helt likt med toppen av bilde. Den kan være 20cm i offset, da vises bilde 20cm under linsa, eller den kan vise halve bilde over linsa og halve bilde under linsa.

Var det forståelig? Begynner å bli sent , så er ikke sikkert jeg forklarte det så godt. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk, dette var meget forståelig
    Eneste jeg lurer på da er om at hvis bilde vises halveis over og halveis under, er da offset - (minus)?

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en måte å si det på. BenQ 7700 beskrives ofte med "null" offset (øvre bildekant er på linje med linsa når projektoren er takmontert), mens for eksempel AE700 sender bildet rett forover i utgangsstillingen (hvis man ikke bruker lens-shift funksjonen).

Det ville kanskje vært mer logisk å referere til AE700 som en "null offset" projektor, og 7700 som en med 50% offset ? Har selv MT200 som er blandt de mer ekstreme på offset, dette passer ypperlig for mitt oppsett da jeg kan ha projektoren helt oppi taket og fremdeles få bildet behagelig langt nede på veggen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •