Hvilken av 3 følgende projektorer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken av 3 følgende projektorer?

Hvilken av 3 følgende projektorer er den beste, uavhengig av pris?

1. BenQ PE5120
    2. InFocus Screenplay 4805
    3. Toshiba MT200

Har lest litt rundt men klarer ikke helt å bestemme meg ut i fra det. Har kun fått demo på Screenplay 4805 og synes den virket veldig bra, kanskje litt støy.

på forhånd takk!

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det Infocus 4805 du mener? Jeg synes den er veldig bra, har ikke sett de 2 andre men.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bortne
    Er det Infocus 4805 du mener? Jeg synes den er veldig bra, har ikke sett de 2 andre men.
    Ja jeg mente Selfølgelig 4805 Min feil.
    Er kun den jeg og har sett, synes og den virker bra. Derfor jeg spør om råd, er sikkert noen som har sett 2 av dem, eller alle

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5120 er ikke et godt valg hvis du er plaget av regnbueeffekten, da dette er dens største svakhet.

Jeg har 4805, som jeg skal selge (hint, hint!), og den produserer et svært godt bilde i forhold til pris. Den har et raskere fargehjul enn 5120, og er derfor mindre plaget av regnbueeffekten. Viftestøyen er en svakhet, men jeg lærte etter hvert å leve med den.

Toshiba er vel nesten identisk med 4805, men er noe mer stillegående. Jeg hadde nok kjøpt denne i dag, men bildemessig er de nok så å si like.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor faktisk på Fauske, Andremk, og hvis du er interessert, så kan du få kjøpe min 4805 for en billig penge. Annonsen ligger ute på AVtorget.

Det hadde vært ideelt om jeg fikk solgt den til noen som bor i nærheten, slik at jeg slipper å sende den.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Toshiba er vel nesten identisk med 4805, men er noe mer stillegående. Jeg hadde nok kjøpt denne i dag, men bildemessig er de nok så å si like.
    Hvilken hadde du kjøpt i dag?

Frister meg jo å kjøpe din brukt, men med tanke på antall timer og at jeg faktisk får 2 år / 2000 timer åp HFC så kan det fort bli verdt det. Selger du med takfeste?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde personlig valgt MT200 på magefølelsen.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet selger jeg ikke med takfeste. Jeg forstår at du i er skeptisk til å kjøpe brukt, men skulle pæren ryke, vil et pærekjøp bety en så å si ny 4805. Jeg kan ikke garantere at pæren holder i tusen timer til, men den fungerer helt fint nå, og det lille flimmerproblemet, som jeg oppdaget for 200 timer siden, har forsvunnet mer og mer, så det kan godt hende at den varer i mer enn tusen timer.

Hvilken projektor jeg ville ha kjøpt i dag, er jeg ikke helt sikker på, men jeg kjenner for lite til Toshiba-projektoren til å uttale meg. Det eneste jeg vet at den er noe mer stillegående og at bildet skal være likt. Det beste for deg vil nok være en side om side test, men det er ikke så lett å få arrangert.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å stresse deg, Andremk, men jeg har lagt den ut for salg på QXL, og
    jeg har også fått et bud på 3500 kr, men hvis du tar en rask beslutning, så skal du få den for samme pris. Hvis du vil, så kan du få låne projektoren noen dager og teste den ut hjemme, og så kan du jo bestemme deg om du vil kjøpe den eller ikke. Jeg kommer til å selge den uansett, så jeg har egentlig ingenting å tape, hvis du da ikke finner på å ødelegge den. Jeg skal til Bodø om noen dager, og da kan vi ordne et møte.

Som Fauskeværing er jeg forpliktet til å være skeptisk til dere Bodøværinger, men jeg kan gjøre et unntak denne gangen.

Du får tenke på saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Ikke for å stresse deg, Andremk, men jeg har lagt den ut for salg på QXL, og
    jeg har også fått et bud på 3500 kr, men hvis du tar en rask beslutning, så skal du få den for samme pris. Hvis du vil, så kan du få låne projektoren noen dager og teste den ut hjemme, og så kan du jo bestemme deg om du vil kjøpe den eller ikke. Jeg kommer til å selge den uansett, så jeg har egentlig ingenting å tape, hvis du da ikke finner på å ødelegge den. Jeg skal til Bodø om noen dager, og da kan vi ordne et møte.

Som Fauskeværing er jeg forpliktet til å være skeptisk til dere Bodøværinger, men jeg kan gjøre et unntak denne gangen.

Du får tenke på saken.
    Høres jo ut som en grei avtale, skal jo selfølgelig være forsiktig Kunne meget gjerne være aktuelt.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så mye forskell mellom disse projektorene, men MT200 er nok den vasseste. Litt bedre kontras og sortnivå, samt mindre støy.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har MT200 og valgte denne fremfor 4805 hovedsaklig på grunn av støynivået. Har ikke fått sett en skikkelig side-ved-side sammenligning av begge to, kun fått demonstrert 4805 hos HCK i Trondheim (på et alt for stort lerrett).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MT200 eller AE700?

Etter det jeg forstår er Toshiba MT200 best av de 3 dlp projektorene jeg nevnte øverst her. Da har jeg et spørsmål, burde jeg legge i de ekstra lappene å gå for Panasonic AE700?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    JA!
    Da er du oppe i et HD-bilde og mye mindre støy, samt en meget plasseringsvennlig projektor.
    Har du mulighet for AE700, glem de 3 andre og kjør på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser for deg at du skal ha denne projektoren en stund bør du definitivt satse på HD. En 480 linjers projektor har jo egentlig for liten oppløsning allerede idag.(PAL = 576 linjer). Med 720 linjer kan du være blant den store mengden som nå sitter og gleder seg til neste års nye DVD standarder og HDTV sendinger(vi får håpe dette tilbudet øker i 2006 ihertfall).

Velger du 480 linjer har du brent en bro her. Synes derfor ikke du skal kjøpe en 480 linjer over kr 6000-7000,- Du skal jo kanskje bytte den snart og andrehåndsverdien av en 480 linjers projektor vil nok bli veldig lav i fremtiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes. Etter å ha fått svar i denne tråden, samt hørt litt rundt har jeg nå bestilt og mottatt Panasonic AE700. Venter fortsatt på lerret, men alikevel - selv med midlertidlig løsning synes jeg det funker overaskende bra. Spesielt er jeg fornøyd med hvordan det virker mellom PC - Projektor via DVI->HDMI

Takk for hjelpa folkens

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •