mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 29/09/2002 : 16:29:43
--------------------------------------------------------------------------------
Hei

Noen som har hørt noe om den nevnte projektoren ?

Hvordan tror dere denne vil komme ut, sammenlignet med Panasonic AE200/300 ?

Press Release

The Home Theater Projector with True Star Qualities: SANYO PLV-Z1

Munich, September 5, 2002

If there were Oscars for home theater projectors, the new PLV-Z1 from SANYO would clean up: For example, as the winner of the Oscar for the best price-performance ratio, for the most elegant design and a special award for the most extraordinary 16:9 cinema experience in its class.

Until now, movie buffs had to dig deep into their pockets to add a wide screen cinema to their home; in exchange they received a heavy, space-hungry projector. The new SANYO PLV-Z1 is the first home theater projector on the market that offers a true 16:9 format in a handy size and astonishingly limited weight. Despite its high-class features, the PLV-Z1 is readily affordable even for "normal film fans" too.

The projector's illumination of 700 ANSI lumens and exceptional 600:1 contrast ratio in particular were previously reserved for high-end devices only. In addition, a newly developed optical system ensures optimum contrast.

The design is unique as well: The robust, silver-black magnesium cabinet is discreet yet so stylish, the projector can be integrated unobtrusively and elegantly in any living room.

Inside its aesthetic housing the PLV-Z1 contains even more features: With the horizontal and vertical manual lens shift function, the position of the PLV-Z1 with respect to the projection screen is fully adjustable; a manual zoom and vertical keystone correction add the finishing touches to ensure that your feature presentation appears perfectly aligned on the screen.
The projector's comfortable features include an incredibly quiet fan system (30dB) and a 3D Automatic Uniformity Correction Controller, which ensures a uniformly illuminated image at all times.

The PLV-Z1 meets professional home theater demands as well thanks to its HDTV compatibility.

Core Features at a Glance:

ï True 16:9 Format (3 x 0.7" TFT Si Panels)
ï Resolution: 964 x 544 pixels
ï 700 ANSI Lumens Illumination
ï 600:1 Contrast Ratio
ï Uniformity of 85%
ï 130W UHP lamp
ï Standard Lens: f 2.03-2.34, f 1.2-25.4 mm
ï Throw Distance 1.0 ñ 6.0 m
ï Optical Contrast Optimization System
ï Horizontal and Vertical Manual Lens Shift Function
ï Manual Zoom
ï High-Quality Standard Wide Angle Lens
ï Vertical Keystone Correction
ï Presentation Function with "No Show" Feature
ï Extremely Low Fan Noise (30dB)
ï 3D Automatic Uniformity Correction Controller
ï Integrated Lens Protection Cover
ï Robust, Silver-Blue Magnesium Cabinet
ï Illuminated Remote Control
ï Dimensions: 246.5 x 108.5 x 333 mm
ï Weight: 4.2 kg

ï Available in stores as of November 2002
ï Suggested retail price not yet available

mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 30/09/2002 : 15:30:31
--------------------------------------------------------------------------------
Hei

Jeg har nå fått pris på denne modellen, 1716 euro. Tror dette var inkludert frakt, hvis ikke så blir det 70 euro i tillegg.
Dette er en europeisk vesjon med engelske manualer/menyer og 220V.
Sjekk link for litt info om projektoren :

http://www.big-screen.de/sanyo_plv_z1.htm

Pris = 1796 euro * 7.4 = 13290 * 1.24 = 16479 kr.

Dette ser ut som "value for money" spør du meg Kanskje dette blir en Panasonic AE200/300 killer !?!

Hva tror dere ?

mrmattis

Lygren
Forum Admin

Norway
278 Innlegg Sendt - 30/09/2002 : 21:47:40
Hei

Linken du refererer til, viser 800:1 og 27 db støynivå! Det høres neste for godt ut til å være sant... I tillegg er prisen på en 220v versjon!

Synd det ikke er DVI inn på den... Det har jo AE300, noe som er viktig for oss HTPC brukere. Det er også viktig i forhold til fremtidig kopisperre på blueray DVD samt D-VHS (HDCP).

Fikk du prisen fra denne tyske siten? Fikk du også pris på takoppheng til projektoren?

mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 30/09/2002 : 22:35:51
Hei

Jeg fikk prisen fra den tyske siden ja. Pris på takoppheng har jeg ikke forhørt meg om.
Spørs nok ikke om jeg kvitter meg med min ASK C60, og bestiller en Sanyo.
Den har forøvrig lansering 21. oktober.

Meget imponerende specs må jeg si....

Det er jo også en stor fordel at det dreier seg om en europeiskversjon.

mrmattis

ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 30/09/2002 : 23:06:55
Hei,

Jeg må også si at det er imponerende specs.
Det eneste er at den ikke egner seg veldig godt for data..(spill etc..) Dette pga. den kun har 640X480 i 4:3. Men for dvd er den sikkert suveren..

Kanonpris.

Ser endelig ut til at prisene på projektor har stabilisert seg på et langt lavere nivå enn tidligere..... Det er bra

AK

-----------------
-----------------
Alltid Panasonic

mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 01/10/2002 : 18:57:15
Hei

Da var projektoren bestilt, men det tar nok en måned før den er i hus. Den har lansering den 21. oktober.
Får håpe at dette er den ultimate hjemmekino projektoren, i økonomiklassen.
Er det noen som har mulighet til og regne ut throw-ratio på 3-3.5 meters avstand, med de specs. som er kommet ut ?
Må vel bytte ut mitt 4:3 lerret også, med ett 16:9, eller ?

Mvh,
mrmattis

Lygren
Forum Admin

Norway
278 Innlegg Sendt - 01/10/2002 : 21:48:14
Gratulerer Mrmattis!

Hold oss informert, OK?

Fikk du pixelgaranti på enheten? Vet at det i visse tilfeller kan oppstå problemer med pixler på disse LCD enheten. Greit å være forsikret mot dette potensielle irritasjonsmomentet.

Har du for øvrig sjekket priser på andre projektorer fra samme sted? Lurer på om de selges Europeisk HS-10 til like lav pris! I Japan koster faktisk projektoren du kjøpte nesten 1000.- mer! Og det er 110V versjon! Nesten for godt til å være sant??? Som sagt, hold oss informert!

mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 01/10/2002 : 22:47:08
Hei

Enheten blir sjekket for defekter, inkl. døde pixler før den blir sendt. Hvis jeg ønsket det, kunne jeg få en enhet som var forseglet og ikke kontrollert.
Ved eventuelle defekter under garanti tiden, trodde dem at det skulle gå greit og returnere den til Sanyo Norge.

Tror det kan bli lenge og vente

mrmattis

Lygren
Forum Admin

Norway
278 Innlegg Sendt - 02/10/2002 : 01:10:10
Jeg tror nok garantert Sanyo Norge ikke vil godta garanti på import-enheter, så du bør nok få til en avtale som tilsier at de tar den biten... Husk at for Sanyo Norge er dette piratimport, ikke akuratt noe de ønsker støtte!

akse
Aktiv

Norway
157 Innlegg Sendt - 02/10/2002 : 23:16:14
Hei

På nettsteder for salg av av-utstyr har jeg sett at de oppgir at produktet har europa garanti eller World wide Garanti.

Jeg tror at en del importører har forpliktelser overfor produsenten til å ta hånd om produkter selv om de ikke har importert produktet.

Er den noen som vet noe om dette?

MVH
Roger

Endret av - akse on 10/03/2002 05:11:25

Lygren
Forum Admin

Norway
278 Innlegg Sendt - 03/10/2002 : 11:37:30
Hei

Ja, men det er kanskje lurt å ta en telefon for forsikre seg om at det tilfelle? World Wide Garanti er det også på f.eks. Sharp XV-Z9000, men Sharp Norge aksepterer allikevel ikke garantiservice på denne...

ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 04/10/2002 : 16:00:37
Hei,

Gratulerer mrmattis... håper den svarer til forventningene dine.
Og definitivt hold oss oppdatert..

AK

-----------------
-----------------
Alltid Panasonic

Roger
Aktiv

Norway
150 Innlegg Sendt - 04/10/2002 : 22:35:47
Gratulerer med ny projektor og tom lommebok
Du må ikke glemme å poste en test her senere da.

Roger

akse
Aktiv

Norway
157 Innlegg Sendt - 05/10/2002 : 08:01:58

Sitat:

Hei

Da var projektoren bestilt, men det tar nok en måned før den er i hus. Den har lansering den 21. oktober.
Får håpe at dette er den ultimate hjemmekino projektoren, i økonomiklassen.
Er det noen som har mulighet til og regne ut throw-ratio på 3-3.5 meters avstand, med de specs. som er kommet ut ?

Mvh,
mrmattis

Gratulerer, håper du får den snart -det er pyton å vente......

MVH
Roger

Min hjemmekino:
http://www.minhembio.com/show.asp?user=akse

Yenzu
Viderekommende

Denmark
51 Innlegg Sendt - 05/10/2002 : 16:45:26

Sitat:

På Big-Screen.de skriver de følgende:
100” at 3.0 --- 3.6 m

Om det er diagonal eller bredde er jeg ikke sikker på.

Sitat:

Måske. Hvis vi siger at det er ca. 100" diagonal Sanyoen projicerer, er dit lærred så stort nok?

-Jens

------------------------
Http://www.geekculture.dk
Http://www.releaseplan.dk

Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 14/10/2002 : 00:52:40
Hei mrmattis hvor er det du bestilte SANYO PLV-Z1 projektoren?
har du en link til der du bestilte den...jeg er også sugen på å kjøpe meg en.kan man betale med mastercard der hvor du bestilte den?
mvh Rusty

Rune Narum

mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 14/10/2002 : 06:44:29
Hei

Jeg bestilte på Big-screen.de. Betalingen skulle vi avtale når de fikk projektoren på lager.
Bare ta kontakt med dem, så får du nok rede på hvilke betalingsalternativer som finnes.

mrmattis

Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 16/10/2002 : 15:52:02
Hei jeg har et spørsmål er det mulig å feste denne projektoren i taket
eller er det en bord projektor?
mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 16/10/2002 : 16:21:17
Hei

Stort sett alle projektorer kan festes i taket, men ta kontakt med forhandler så er du sikker.

Mvh,
mrmattis

Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 21/10/2002 : 16:45:30
Jeg tror det er en bra projektor hvis man kan leve uten DVI inn.
jeg snakket med di på Big-screen.de og di sa den var veldig bra.du må fortele oss hvordan den er når du for den
Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 07/11/2002 : 15:34:04
Nå har jeg kjøpt den jeg også.så for vi se om den er noe bra.

Lygren
Forum Admin

Norway
278 Innlegg Sendt - 07/11/2002 : 21:40:16
Grattis, Rusty!

Håper du blir fornøyd! Husk laaang rapport når du har fått testet den!

Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 07/11/2002 : 22:09:08
Ja skal det!men jeg må kjøpe meg en ny dvd-spiller også.det var en CRT projekor jeg var på jakt etter men nå får jeg prøve sanyo`en!her er en link til der jeg skal kjøpe meg dvd-spiller men vet ikke hvem jeg skal kjøpe ennå!bare kom med råd?https://www2.setssl.com/~hivizone/dv...main_frame.htm
Yenzu
Viderekommende

Denmark
51 Innlegg Sendt - 08/11/2002 : 11:01:33
Hvis du har penge nok er Philips 963SA nok den bedste du kan få fra Hivizone.

Skyworth har fået god omtale. Til prisen giver den et rigtig godt billede.

-Jens

------------------------
Http://www.geekculture.dk
Http://www.releaseplan.dk

Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 08/11/2002 : 14:01:35
Ja tror jeg kjøper den!di sender sanyo`en til meg i dag i fra www.big-screen.de så da får jeg den til uka!blir moro å få prøvd den!
mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 08/11/2002 : 15:06:45
Hei

Sanyo`en ble sendt på tirsdag, så den burde ikke være så langt unna. Er litt spent på hvor fort tollvesenet jobber. Er det noen som har erfaring ?

Rusty, vet du hvilket transportselskap big-screen bruker ? Hvis det er DHL burde det jo være mulig og skaffe ett sporingsnummer. Har sendt mail til Big-screen, men jeg har ikke fått svar

mrmattis

Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 08/11/2002 : 16:43:10
nei jeg vet ikke!men jeg skal sende en mail og spøre!jeg kjøpte et kamera fra usa en gang å ¨da betalte jeg DHL 500kr for frakt.di sa på big-screen at jeg får den til uken.di sendte den i dag!dumt at di ikke svarer deg på mail.men hvis du hører fra di så gi meg beskjed.er det bare vi to som har bestillt sanyo plv-z1 i fra big-screen?
Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 08/11/2002 : 16:53:27
hei di sendte den til meg pay on delivery.så da må jeg beatle når den kommer til meg!
mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 08/11/2002 : 17:37:50
Hei

Jeg fikk beskjed om at de bruker "Interspe" ved forsendelse. Får ikke håpe det dreier seg om eseltransport......
Kommer vel i neste uke en gang tenker jeg.
Jeg skal også betale ved levering. Vet du om det ligger vedlagt en giro, eller må den betales i postoppkrav e.l ?
Er også spent på om tollvesenet bruker lang tid på og kontollere/momslegge pakken.....

mrmattis

Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 08/11/2002 : 23:21:39
Hei!ja tror du må betale med giro!nei jeg vet ikke med moms.men det kan vel ikke bli så mye.når jeg bestillte kameraet i fra usa så tok det 3 dager før jeg fikk den!kan vel ikke ta så lang tid i fra tyskland.men vi får se.blir moro når den kommer.kjipt å vente på den.hvis alt går som det skal så kommer jeg til å kjøpe mer i fra big-screen.de å når den sanyo`en kommer til norge så blir den nok ikke rimlig.tror nok vi sparer penger på å kjøpe den i fra tyskland.
mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 12/11/2002 : 13:06:39
Hei

Har du fått projektoren din ? Venter fremdeles jeg.....

mrmattis

Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 12/11/2002 : 14:42:36
HEI
nei har ikke fått den jeg heller! jeg solgte sony cs2 projektoren min.
å nå bruker jeg tv for å se på dvd.det er så kjipt å vente.men det blir moro når den en dag kommer

mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 12/11/2002 : 16:01:35
Hei

Fikk nettopp telefon fra ett transportfirma i Oslo, de sa at pakken var hos dem. De måtte ha betaling før den kunne videresendes til meg.

Regnestykke:

Vareetterkrav 1835 euro 13487,25
Norsk MVA 3246,-
Fortolling 300,-
Kontantgebyr 260,-
Bankutlegg 20,-
---------------------------------------------------------------------
Totalt 17313,25 Nkr.

De skulle videresende den i morgen, så da har jeg den på Torsdag tenker jeg. Hater og vente.......

mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 12/11/2002 : 16:11:00
Hei igjen....

Prisen inkluderer forresten en 3m lang Straight Wire component kabel. Betalte 60 euro for den, dvs 1775 for projektoren.

mrmattis

Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 12/11/2002 : 19:58:11
Hei
åssen skal man betale?betaler man i banken også sender di den til meg?
ja jeg hater å vente jeg også.ringte di i fra oslo til deg eller ringte du til di?
mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 12/11/2002 : 21:38:01
Hei

Transportfirmaet sendte meg kontonummeret/regning via mail, slik at jeg kunne betale via nettbank.
Det var de som kontaktet meg, etter at jeg hadde purret litt på Big-screen.de.

Det var forøvrig firmaet i oslo, som sendte meg det spesifikke kostnadsoverslaget som jeg nevnte i ett tidligere innlegg.

Hadde østlendingene lært seg og kjøre på snø, så hadde jeg nok trolig hatt den allerede i morgen Snøen førte vist til at det ble forsinkelser.

mrmattis

Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 12/11/2002 : 23:39:06
Hei nå kan dere se test av sanyo plv-z1!link http://minhembio.com/test.asp?tid=95
hva tror dere om den????
ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 13/11/2002 : 08:38:06

Sitat:
Hadde østlendingene lært seg og kjøre på snø, så hadde jeg nok trolig hatt den allerede i morgen Snøen førte vist til at det ble forsinkelser.

Det er ganske "ur" typisk da. Spesielt når man gleder seg som mest..!!

Jeg venter fortsatt på min HS10... Og det ser ut til at jeg kan vente evig...

AK

-----------------
-----------------
Alltid Panasonic

Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 15/11/2002 : 11:30:34
Hei har du navnet på det transportfirmaet som sender projektoren!jeg tror jeg skal ringe di!så har du navnet så er det bra?
Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 15/11/2002 : 12:09:15
Hei hva er navnet på oslo firmaet som sender projektoren?så jeg kan sende en mail eller ringe di?
mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 15/11/2002 : 12:15:31

Sitat:

Hei hva er navnet på oslo firmaet som sender projektoren?så jeg kan sende en mail eller ringe di?

Fridtjof Krisitansen AS
Marius Ingum
ingum@fr-kristiansen.no
23 16 30 69

Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 15/11/2002 : 12:53:03
Ja fikk svar i fra di i dag...di skal sende den så fort jeg har betalt så da har jeg projektoren om noen dager!må kjøpe meg en ny dvd spiller også!
Bolivar
Fersking

Norway
8 Innlegg Sendt - 15/11/2002 : 14:23:36
Hei!
Jeg har også bestilt denne projectoren. Sendes den til tollvesenet på den plassen du bor....eller ?
Jeg bor i trondheim.....så det mest logiske er vel at de sender den hit.....og at det brukes et annet transport selskap enn det i oslo?

mvh Bolivar

Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 15/11/2002 : 14:48:21
jeg tror den kommer fra tyskland til oslo...og så i fra oslo til deg!hvis du har bestilt den i fra tyskland big-screen.de?hvis du har bestilt den fra pricejapan.com så blir det en annen sak pricejapan sender med DHL!du betaler di i oslo til et kontonummer og så kjører di varen til deg!jeg tror al frakt er i fra oslo men er ikke 100% sikker.men di ringer deg når den kommer så da får du høre hvordan di sender den til deg.jeg får min projektor om noen dager!blir moro
Bolivar
Fersking

Norway
8 Innlegg Sendt - 15/11/2002 : 18:10:51
Jeg bestilte fra big-screen.de
Da er det det samme selskapet som ble nevnt i denne tråden da?
Jeg skrev ikke ned noe tlf nummer.....så da bør jeg kanskje ringe selv da.......det klør i fingra:-)

Bolivar

Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 15/11/2002 : 22:47:49
hei!ja hvis du ikke ga noen tlf nummer så må du ringe di å høre!
jeg tror alle varer kommer til tollen i oslo!og så sender di den til deg fra i fra oslo !jeg betalte 17344kr for den!her er e-posten til di i oslo ingum@fr-kristiansen.no
Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 22/11/2002 : 19:44:34
jeg fikk projektoren for en time siden!nå venter jeg på en ny dvd spiller i fra usa + kabler!
ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 22/11/2002 : 23:27:08
Hei,

Nå må du forte deg..
Venter spent på review...

Mvh

AK

-----------------
-----------------
Alltid Panasonic

Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 23/11/2002 : 21:36:39
ja jeg må det bare den dvd spillern kommer.mrmattis når kommer du med en test av din plv-z1?
mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 23/11/2002 : 21:55:20
Hei

Jeg kommer med en review i begynnelsen av uken, når komponent-kabelen og lerretet er i hus.

Kan alleredere nå si at jeg er meget imponert over bildene den klarer og fremvise på min kremfargede stuevegg

PS! Hvordan poster jeg screenshots ?

mrmattis

mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 23/11/2002 : 21:55:25
Hei

Jeg kommer med en review i begynnelsen av uken, når komponent-kabelen og lerretet er i hus.

Kan alleredere nå si at jeg er meget imponert over bildene den klarer og fremvise på min kremfargede stuevegg

PS! Hvordan poster jeg screenshots ?

mrmattis

Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 24/11/2002 : 00:20:24
Det blir kult å se!ja det er bra bilde på den.men dvd spillern som jeg har nå er ikke så bra! jeg bruker en gammel dvd spiller i fra sony+ en s-video kabel som ikke er så bramen blir vel bedre når den nye dvd-spillern kommer!
Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 24/11/2002 : 00:59:59
det er en på www.minhembio.com som har noen screenshots av plv-z1!det så bra ut.hva tror dere?her er en link http://minhembio.com/show.asp?user=mattiasd
Lygren
Forum Admin

Norway
278 Innlegg Sendt - 24/11/2002 : 13:00:18
Hei MrMattis!

Screenshots vil kunne postes snart... Først må jeg øke plassen hos ISP-provideren (internett hosten), for bilder tar dessverre myyyye plass...

Skal få ordnet med dette så snart som mulig! Det er klart det er viktig å kunne poste bilder av utstyr og diverse, selv om jeg kanskje er noe mot posting av selve video-bildet, da dette som regel ikke fanger viktige aspekter. De bilder som f.eks. vises her av Z1 tyder jo på et sortnivå beyond det meste. I praksis vil nok sortnivå være langt lavere enn bildet ser ut til å vise. Dette er for øvrig ingen kritikk av projektoren, for den ser jo meget bra ut! Også på AVSforum ser de ut til å like denne saken, og flere beskriver egenskaper ved denne som langt overstiger f.eks. AE200/300 ved direkte sammenligning.

Venter på rapport, MrMattis. Se spesielt etter sortnivå, screendoor og fargemetning/korrekthet. Prøv også være litt kritisk, selv om du faktisk har kjøpt projektoren...

berge
Fersking

4 Innlegg Sendt - 25/11/2002 : 11:41:06

Sitat:

Regnestykke:
Vareetterkrav 1835 euro 13487,25
Norsk MVA 3246,-
Fortolling 300,-
Kontantgebyr 260,-
Bankutlegg 20,-
---------------------------------------------------------------------
Totalt 17313,25 Nkr.

Inkluderte dette takfeste? Og finnes det noen som selger denne prosjektoren i Norge nå gjennom offisiell importør?

Har lyst på en slik selv også, takk for utfyllende info så langt - og hører gjerne mer om erfaringene dine med prosjektoren.

stealth
Fersking

Norway
9 Innlegg Sendt - 25/11/2002 : 12:39:43
Hvordan bestilte dere fra BigScreen? Online? Per email? Telefon?

Grunnen til at jeg spør er at jeg sendte dem en mail med spørsmål om pris på Z1 for en drøy måned siden, og da sa de at de ikke sendte utenfor EU...

Hilsen en-som-også-vil-ha-Z1

mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 25/11/2002 : 13:16:08
Hei

Prisen inkluderer ikke takfeste. Du kan imidlertid trekke ifra 60 euro, da prisen jeg betalte inkluderer en komponent kabel.

Hadde forøvrig ingen problemer med og bestille fra Big-
screen.de

Skal komme med en test senere denne uka.

Mvh,
mrmattis

Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 25/11/2002 : 14:32:02
Nei jeg har bare bra erfaring med big-screen!nei takfeste følger ikke med.hvis du sender en mail til big-screen å sier du vil ha den sendt til norge så er ikke det noe problem.tror den kommer i norske butikker snart!da blir vel prisen 22000kr eller noe.jeg vet at den er i svenske butikker nå...og prisen er 27999kr hehe! da blir det ikke billigere i norge.så det er ikke så dumt å kjøpe den i fra big-screen.
stealth
Fersking

Norway
9 Innlegg Sendt - 25/11/2002 : 17:40:50
OK, da prøvde jeg igjen - og nå er Z1 bestilt! De skulle få inn 80 stk på onsdag, og 76 av dem er allerede solgt!! De er tydeligvis populære!

Noen som har tips på type lerret? Er det fordel med et grått fremfor hvitt med tanke på bedre svart osv?

Gleder meg som en unge!

Lygren
Forum Admin

Norway
278 Innlegg Sendt - 25/11/2002 : 22:03:07
Hei Stealth!

Grattis med kommende projektor! Grå duk vil i mange tilfeller kunne gi bedre sortnivå, men husk også at lysstyrken reduseres. På denne projektoren, med 700 AL, ville jeg nok hørt om andres erfaring før jeg hadde valgt å gå for grå duk...

Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 25/11/2002 : 22:05:40
hmmm lerret må du spøre lygren om det er han som har greie på det!jeg tror jeg må få meg et nytt lerret jeg også!jeg har et draper lerret nå men vet ikke åssen model det er.

mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 26/11/2002 : 21:11:16
Hei

Jeg har nå holdt på i en time og skrive en review, men den forsvant i løse luften pga. manglende passord
Slikt gjør meg passe forbanna......

Kort konklusjon:
Bigscreen.de anbefales på det sterkeste. Jeg betalte 1775 euro for projektoren derifra.

+ Meget god bildekvalitet og sortnivå
+ Lyssterk
+ Meget god, belyst fjernkontroll. Ikke kresen på vinkler/tastetrykk.
+ Effektiv sideshot funskjon. (opp/ned/høyre/venstre). Forøvrig uten degradering i bildekvaliteten.

- Viftehastigheten/støyen varierer når projektoren kjører i øko-modus. Den regulerer hastigheten etter temperaturen inne i projektoren, noe som kan virke forstyrrende i rolige filmpartier.

Lygren
Forum Admin

Norway
278 Innlegg Sendt - 28/11/2002 : 13:28:28
Hei

Hvordan er screendooren?

mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 28/11/2002 : 15:01:06
Hei

Jeg kjører bilde direkte på veggen, så jeg venter til jeg har fått lerretet før jeg gir den "endelige dommen". Lerretet er forsinket fra leverandøren, så det er noe usikkert når det ankommer.

mrmattis

stealth
Fersking

Norway
9 Innlegg Sendt - 29/11/2002 : 08:11:35
Sender BigScreen.de en email når de har sendt prosjektoren? Jeg fikk nemlig beskjed når jeg bestilte at den kom til å bli sendt igår...

Jeg vil ha Z1'en min NÅ!!

mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 29/11/2002 : 14:31:01
Hei

Jeg fikk beskjed når den var sendt, men det er jo bare og sende en mail til dem.

mrmattis

berge
Fersking

4 Innlegg Sendt - 02/12/2002 : 13:48:33
Til orientering fikk jeg tilbud fra big-screen nå, og de har tydeligvis justert opp prisen i forhold til det som er nevnt her i forumet før:

>We offer you:
>Sanyo PLV Z1 1.990,- EUR
>ceiling kit 279,- EUR
>shipping costs 70,- EUR

Tenkte det var greit å orientere dere andre om dette også.

Thomas Berge
Oslo

mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 02/12/2002 : 14:06:59
Hei

Spør om de kan sende den uten mva.

mrmattis

berge
Fersking

4 Innlegg Sendt - 02/12/2002 : 16:41:56

Sitat:

Spør om de kan sende den uten mva.

Har spurt dem om dette nå. Har dere andre som har kjøpt fått den uten tysk mva? Det er jo strengt tatt dèt som er den riktige metoden når den selges ut av EU og tas inn i Norge (og mva betales her ved ankomsten).

Thomas Berge
Oslo

mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 02/12/2002 : 17:05:40
Hei

Jeg fikk den for 1775 euro + norsk mva. via bigscreen.

Først fikk jeg oppgitt 1990 euro, men de kuttet ut den tyske momsen når jeg spurte om det.
Synes det blir feil og betale mva. i 2 land.

mvh,
mrmattis

berge
Fersking

4 Innlegg Sendt - 02/12/2002 : 18:07:57

Sitat:

Jeg fikk den for 1775 euro + norsk mva. via bigscreen.

Først fikk jeg oppgitt 1990 euro, men de kuttet ut den tyske momsen når jeg spurte om det.

Du hadde helt rett, når jeg spurte beklaget de at momsen ikke var trukket fra i den tyske prisen. Jeg fikk den riktige prisen nå, og har sendt inn bestillingen min nå (gleder meg allerede!)

De hadde fått inn 150 enheter nettopp, og hadde fortsatt endel på lager for umiddelbar utsendelse.

Thomas Berge
Oslo

Bolivar
Fersking

Norway
8 Innlegg Sendt - 02/12/2002 : 20:24:23
Hmmm.....håper jeg får min snart da.....jeg bestilte 09.11.02 men fikk mail etter en stund om en forsinkelse fra sanyo tyskland. projectorene ble holdt tilbake grunnet en feil med fjernkontrollene.
Det lå ved en pdf fil med brev fra sanyo tyskland....så dette er en forsinkelse bigscreen ikke råder over.
Lurer forøvrig om fjernkontrollene til de som allerede har fått den funker tilfredstillende?

mvh Bolivar

mrmattis
Viderekommende

Norway
52 Innlegg Sendt - 02/12/2002 : 20:31:08
Hei

Fjernkontrollen fungerer utmerket. Ikke kresen på verken vinkel eller tastetrykk.

mrmattis

stealth
Fersking

Norway
9 Innlegg Sendt - 03/12/2002 : 09:01:07
Jeg bestilte min for en uke siden (25/11), og fikk beskjed av Sascha Post hos BigScreen at de måtte teste de nyankomne modellene før de sender dem ut (betryggende egentlig!).

Han sa videre at de kom til å begynne å sende på mandag og tirsdag. Håper det stemmer, for nå orker jeg ikke å vente mer!!! Jeg har en rimelig stor backlog med titler som jeg ikke har villet se ennå - de var på en måte ikke verdige å bli sett på en 28" 4x3 skjerm.....

-Steffan

TVMAN
Fersking

Norway
1 Innlegg Sendt - 04/12/2002 : 18:50:32
Hei,

Hadde et par timers seanse med en PLV-Z1 i dag.

Her er mitt første inntrykk.

++++++ Fantastiske farver med trøkk. Beste jeg har sett på en LCD under 30 000,-
++++++ Native 16:9 Et must for DVD film.
++++++ Meget bra sortnivå, Noe av det bedre selv om det er en LCD.
++++++ Masse instillinger farver, gamma, lys osv. Her kan du tweake deg ihjel.
++++++ Lens shift, grei option for å få bildet korrekt på lerett.
++++++ Cinema mode på lampen. senker lys styrken til 500 ansi og med det vifte støyen til et minimum.
Jeg kunne knapt høre noe som helst.

------ Alt for tydelig screendoor. Men var allikevel betydelig bedre enn PT-AE100 som er naturlig å sammenligne med.
------ Når du bruker zoom kan du ikke flytte bildet opp eller ned i billed feltet. Irriterende når den kutter
teksten på LBX filmer på Canal +/Tv1000 f.eks.
------ Det er sikkert noen flere detaljer å irritere seg over etter å ha brukt den over tid, men jeg har bare hatt et par timer med den enda. Kommer tilbake med mer info når jeg har sett SW Attack Of The Clones på den.

Final Conclusion : Den har sine svakheter fordi det er en LCD, men jeg tror nok den er et av de bedre kjøp innenfor
sin prisklasse.

TVMAN

Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 04/12/2002 : 19:27:35
Alt for tydelig screendoor!ja det er jeg enig!men jeg er meget fornøyd med den!må få kjøpt meg et nytt lerret så kommer jeg også med en test!
Lygren
Forum Admin

Norway
278 Innlegg Sendt - 05/12/2002 : 09:37:59
Takk for meget god review, TVMAN! Ser ut som en vinner i budsjettklassen den her! Støynivå og fargeklarhet er jo vesentlig for opplevelsen!

mtm
Fersking

Norway
1 Innlegg Sendt - 05/12/2002 : 14:10:00
Mitt første innlegg her...
Vurderer sterkt å øke filmopplevelsen i heimen.
Har fulgt med en stund på dette forumet og er kjempefornøyd med innleggene så langt.

Har snevret shortlisten ned til 3 enheter (vel kanskje fire etter dagens kikk innom Komplett):
1. Panasonic AE300
2. Sanyo PLV-Z1
3. Panasonic AE200
4. Pansonic AE100 (11995,- på komplett denne uken).

Har vært i kontakt med big-screen og de har nå fått inn 75 (av totalt 100stk tilgjengelige i europa) PLV-Z1 i blått (kult!). Spurte om de kunne skrive ned prisen for å unngå norsk moms, men dessverre
Så jeg må nok belage med på å legge noen penger i statskassen jeg også.
Vurderer sterkt om jeg skal handle denne (mest fordi jeg vil ha stoor skjerm nå!).

Er det forresten noen som vet når AE200 og 300 kommer til Europa, og evnt. priser?
Har sjekket www.pricejapan.com, men er litt tvilende til å bestille så langt unna med tanke på om noe skulle skje (da går jo fort vinningen opp i spinningen som det sies). Da er nok Tyskland bedre, men de har jo ikke AE300... og ikke visste de når den kommer heller.
Som dere ser så er jo AE300 høyest på listen min, med Sanyo'n i hælene. AE300 har sine fordeler med DVI input og redusert screendoor, men er som nevnt ikke tilgjengelig.
Noen som kan uttale seg om PC-bilde på enten sanyoen eller panasonicen. Hvor høy oppløsning kan du egentlig kjøre (uten å redusert kvaliteten betraktelig) på disse? Til DVD bruk så tviler jeg ikke på noen av de, men som sagt til PC bruk. Har jo noen DivX'er liggende

Er det noen her som har sett AE300 og PLV-Z1 side ved side, og sett om de er merkbart forskjellige?
Noen som vet om garantien på PLV-Z1 i norge?

Enhver kommentar blir verdsatt. Er tvilende til hvilken modell. Hadde jeg bare hatt en butikk i nærheten (kongsberg) som hadde noen modeller å vise meg.

Ellers så leker jeg med tanken på en førjulstur til Berlin eller Lippstadt. Det var visst mulig å få PLV-Z1 uten tysk toll om jeg hentet den også. Noen fordeler skal vi jo ha når vi lever utenfor EU.

So movies, so little time

Rusty
Viderekommende

Norway
79 Innlegg Sendt - 05/12/2002 : 15:01:59
Hei jeg er meget fornøyd med sanyo plv-z1! men Alt for tydelig screendoor!som også TVMAN så!det er jeg enig i men ellers så er det en bra projektor i den prisklassen!så det er et bra kjøp!AE300 tror jeg også er et bra kjøp det er noen her som har kjøpt i fra pricejapan og di har bare bra ting å si om pricejapan!du kan sende en mail til pricejapan å høre med di!tror AE300 er et bra kjøp og så er det DVI input på den noe som er bra for framtiden!men begge 2 har fått mye skryt på http://www.avsforum.com
stealth
Fersking

Norway
9 Innlegg Sendt - 10/12/2002 : 11:10:55
Til dere som har kjøpt og fått Z1 fra BigScreen; hvem betalte dere til?

Jeg fikk beskjed av BigScreen om at det skulle betales til speditør, men når jeg snakket med Fr-Kristiansen AS her i Oslo, sier de at jeg må betale til firmaet jeg har kjøpt den hos, og så vise kvittering til dem før de sender prosjektoren til meg...

Klassisk eksempel på "høna i egget".

Ser ikke ut til at det blir noen prosjektor på meg denne uken heller....

mortenm
Fersking

Norway
3 Innlegg Sendt - 10/12/2002 : 16:50:34
Ja så var det gjort da. Da starter ventetiden fra Big-screen.de.
Bestilte hele skiten med lerret og kabler jeg
Kort sagt bestilte jeg home cinema pakke no.8
-PLV-Z1
-2x1.13m skjerm
-10m s-video og 10 YUV kabler.

Fikk det noe billigere (1985€), mest fordi jeg surret med matematikken. Barnelærdom å ta 16% av noe, men jeg surret og tok 16% av hele beløpet. Ikke ofte at surr medfører billigere varer. But what the heck, staten tar jo sitt uansett

Prisen blir vel noe i overkant av 18kNOK.
Ringte også fraktselskapet og de er i forhandlinger med Big-screen ang. "Pay On delivery". De vil helst ikke leke bank... Derav noe forvirrende tilbakemeldinger fra fraktselskapet.
Slik det er nå hadde de helst sett av vi betalte tyskerne direkte og så tok de seg av fortolling m.m. Noen heftige gebyrer ifm det! Omtalt i tidligere i tråden. Sykt egentlig... Nesten 700,- i gebyrer. Og så havnegebyr da gitt. Nei, nordmenn må begynne å si NEI! til gebyrer.
Ja, skal holde dere orientert om hvordan det går med betaling, fortolling osv. og selvsagt også med selve PJ.

Deilig å føle seg som et barn igjen. Og så like før juleaften også

So many movies - so little time

mortenm
Fersking

Norway
3 Innlegg Sendt - 10/12/2002 : 16:59:35
Glemte å tilføye noe, sorry!

Har ifm prosjektor innkjøp søk rundt på nettet etter fornuftige butikker.
Havnet innom http://www.bmaudio.no/.
De selger PLV-Z1 med lerret (213x213) for 22.200,- ut desember. Med 178x178 lerret ble prisen 21.600,-.
Ikke så galt det?
Det ble nevnt at prisen for PJ alene var 20kNOK. Om det er mulig uten lerret vet jeg ikke, men det er jo bare en tlf.samtale unna
Så til dere som ikke liker tanken på en utenlansk PJ ifm garanti m.m så er dette et godt tips.

Havnet likevel på import da jeg fikk hele pakka inkl. kabler (bra nok håper jeg), istedet for å spytte ut med mer penger her hjemme for kabler i tillegg. Har jo så mye annet jeg vil ha inn i heimen.

Til slutt så kan jeg nevne det at det lerret som Big-screen selger i pakken jeg kjøpte er et rent 16:9 lerret, men at det er ca. 35cm med sort rand øverst i tillegg. Totalt ca. 1,5m høyt. Medfører at med takmontasje så er nederste del av lerretet på høyde med underkant av TV'n min. Mao en mer fornuftig høyde på bilde, og jeg slipper og få nakkesleng når jeg ser på film

nightportier
Fersking

Sweden
1 Innlegg Sendt - 10/12/2002 : 22:02:46
Godkväll kära grannar

Kul och se att ni är nöjda. Fick hem min Z1 för lite mer än en uge sen och är meget förnöjd. Om ni orkar läsa svenska så finns det väldigt mycket information om denna projektor på www.minhembio.com där jag är medlem.
Själv är jag mycket nöjd med projektorn, har kopplat den via en iScan pro och bilden blir väldigt fin.
Det är en stor fördel om man kan sända en progressiv signal till projektorn och enligt LiOn på AVSforum ska den vara super tillsammans med HTPC trots att den inte har DVI.

Här kommer lite egna inställningar som jag har gjort med gott resultat.

contrast 33
ljus 29

färgtemp. medium

rött 33
grönt 30
blått 31

gamma 13
skärpa 5

Att skjuta upp gamman som jag har gjort är det fler som provat på AVSforum och de är oxå nöjda.

hade så länge
med vänliga hälsningar

Min Hembio

stealth
Fersking

Norway
9 Innlegg Sendt - 12/12/2002 : 12:24:19
JAAA!!!! Endelig er min Z1 trygt ankommet!! Gleder meg LITT til å komme hjem og prøve den! Det blir vanskelig å jobbe idag...

Totalt kom den på kr 16900,- inkl frakt, mva + alle omkostninger. Det er ikke ille!

-steffan

mortenm
Fersking

Norway
3 Innlegg Sendt - 12/12/2002 : 13:22:23
Hyggelig å høre at noen får det til.
Du får holde oss orientert!

Må spørre deg om noe.
Snakker mye med Sascha ang. transport og betaling m.m.
Hvordan gjorde du det mot Big-Screen og transportbyrået i norge.
Slik jeg nå forstår det så må jeg betale for PJ til Big-screen via bankkonto, for så å betale moms og gebyrer til transportfirmaet.

Kjøpte du kun PJ'n eller hadde du med noe mer?
Hvor mange dager tok det?