Projektor for fremtiden...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor for fremtiden...

Hei

Er fortiden på utkikk etter en projektor og trenger noen inputs om hvilken jeg bør velge. Har lest opp og ned på forumet her og funnet ut at det står mello følgende PJ:

1. Sanyo PLV-Z4
    2. Mitsubishi HC3000
    3. PD MKII (senere oppgradering til III)
    4. Panasonic PT-AE700
    5. Infocus Screenplay 7205

Etter min rangering her ser dere at jeg heller mest mot Sanyoen og damest pga pris men også med tanke på støy(jeg er veldig kresen der).
    PD og Screenplay har jeg nesten skrinlagt pga det. Men pga av mulgheter for oppgraderinger an PD MK2 til 3 er jo også veldig interessant mht fremtidens HD1080 format.

Grunnen til at Panasonic er med i denne sammenligningen er at om jeg kjøper den nå for senere og bytte til en med ekte HD når det er mere utbredt.

Lurer da på om prisforskjellen mellom Z4 og HC3000 er verd 4K, eller hva synes dere ellers om mine argumenter for valg av PJ?

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor PT-AE700 og ikke PT-AE900?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PT AE900 har ikke fått den samme posetive omtalen med hensyn til pris/ytelse. Etter det jeg har lest.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Epson TW600 da?
    Siste generasjon Lcd paneler, men noe lavere pris enn Z4 og AE900. Får en slik til 13990 hos komplett med 160GB Hdd\Dvd optaker inkl.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zion
    PT AE900 har ikke fått den samme posetive omtalen med hensyn til pris/ytelse. Etter det jeg har lest.
    Her tror jeg du er på tur, og har lest litt for mange "gale" tester. Ingenting som tyder på at ikke AE900 vil være en bedre PJ enn 700, og et bedre kvalitativt kjøp. Om den er like god som Z4 vet jeg ikke, mange foretrekker det litt softere bildet Panasonic gir enn Sanyo. 900 er også noen tusen billigere.

Tips: Test så mye du kan selv, og ikke les deg blind på hva tester sier. Du kan jo foretrekke noe annet enn det testeren gjør.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mkII

tenker du på fremmtiden så er det jo ingen som kan slå mkII. den kan jo oppgraderes til mkIII og sannsynligvis 1080i, jeg lever fint med støyen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er konklusjonen

Jeg har også fått tilbud av Hi-Fi center på Infocus Screenplay 7205 til nette sum av 19.995kr... er denne værdt pengene fremfor for eks Panasonic sin PTA900? Eller Sanyo Z4?

Ser Infocusen er en "gammel" modell som går tilbeks til ihvertfall 2002... da til 50.000kr. Er den fortsatt aktuell eller er d centeret som desperat vil selge ut en utgående modell?

Trenger seriøse svar :-). Har den til i morgen.....

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som trådstarter skriver: Projektor for framtiden..........

Sats på en projektor for NUET, for ingen lager i dag en projektor som er bra nok om 2 år.........eller lenger fram i framtiden ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at pe7700 har falt helt ut som kanddat i dlp markedet. noen spesiell grunn til dette..? den ble jo ansett som den som gav mest for pengene for noen mnd tilbake..

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner vel å komme sterkere konkurranse da sikkert. Det er nok fortsatt en meget god projektor, det største problemet er vel plasseringsproblematikken.

BTW jeg hadde valgt model two fremfor one m2 oppgradere til mk3 nå..

Mvh

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem at Sony HS60 også er rett rundt hjørnet

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du skal fokusere på nåtiden og ikke hva som kommer til å holde stand om to år. Faktum er at det ikke finnes projektorer som kan vise 1920 x 1080P, ihvertfall ikke til en fornuftig pris.
    Det første du bør bestemme deg for er om du liker DLP bedre enn LCD eller viseversa. Hvis du favoriserer DLP er fortsatt Benq 7700 et meget bra kjøp. Alt maset om plaseringsprobler er litt overdrevet hvis du spør meg. Hvis du liker LCD best så står valget mellom Z4, AE900 eller TW600. Alle disse projektoren har jo relativt like specs så det i stor grad ekstra featurene som avgjør.
    Infocus har jo alltid vert litt overpriset, det at de ikke har vanlig DVI eller HDMI inngang, men isteden bruker en proprietær dongle er et stort minus i min bok.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    ....... proprietær dongle ......
    Er dette et anerkjent begrep ? Og hva er det ? Skjønner at det er en digital kontakt men har ikke vært borti dette begrepet/utrykket før.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projection Design Model Three tar jo 1080p. Men jeg er helt enig; ikke til en fornuftig pris (100k+). Men fy-flate for noen bilder den leverer!

Benq7700 ble ikke jeg spesielt imponert over. I mine øyne var den helt grei. Ingen store feil, men heller ingen wow-projektor. Litt kjedelig i mine øyne, men en god pris er det jo.

Da hadde jeg heller lagt til noen lapper og kjøpt HC3000. På LCD-fronten hadde jeg nok ventet litt. Det meldes om at HS60 skal være langt bedre enn HS50 på enkelte områder. Tester gjort av australske borgere (det er der HS60 er sluppet for salg), melder om ingen SDE ved 1,8x-1,9x avstand til duken, sortnivå er på høyde med CRT, kontrast er nesten dobbelt så høyt som på HS50 og farger med slikt smell i kan du bare glemme på en DLP til
    20-30k (mener jeg, da). En ting å ha i minnet når det gjelder HS60; du kan ikke kjøre den på et Adeo grått lerrett. Da blir det nok ganske mørkt og tampt. Det anbefales hvitt eller lyst grått lerrett (ScreenGoo Digital Grey Lite, kanskje) med 1,3-1,4 gain. Prisen forventes til rundt 25k.

Jeg var enig i at man burde vente på noe bedre for et par år siden. Men året 2006 blir året jeg kjøper projektor. Nå er prisen såpass lav og kvaliteten bra nok, at det er riktig å kjøpe nå. Husk bare for et par år siden; da Infocus 5700 kom med 576 Matterhorn til rundt 40-50k. Tenk hva vi i dag får til den prisen!
    Lykke til

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    ....sortnivå er på høyde med CRT...
    Det skal jeg like å se.....;-)

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW,HS60 skal jeg ha.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også, Anfield. Men jeg refererer bare til en del omtaler fra Avforums og Avsforum, hvor en av testerne har lang erfaring med CRT og som etter kalibrering av HS60 fikk CRT-nivå. Time will show; den er i allefall verdt å vente på i mine øyne
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle typer projektorer som er basert på bakprojektert lys vil slite med sortnivå i forhold til CRT. Er nå vandt med 9" LC crt projektor hjemme med det resultat at jeg satt og irriterte med over sortnivå forrige gang jeg var på kino.. :-p (thx godkjent sal)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Selv har jeg aldri hatt gleden av å ha sett en CRT. Det har vel kanskje blitt en måte å forklare at de digitale projektorene har blitt meget gode. Som når man omtaler diverse transistorforsterkere å ha rørlyd; ingen ting blir vel riktig det samme som skikkelig rør. Slik er det kanskje også i forhold til CRT.

Det er ikke så mye annet å gjøre enn å vente på en test av HS60.

Nå er det heller ikke så lenge til CES-messa i Las Vegas går av stabelen, heller. Skal bli spennende å se hva som dukker opp der.

Synes vel kanskje at LCD ligger litt lenger fremme enn DLP i rundt 25k kroners klassen. DLP med BrilliantColor fargehjul vil kanskje bli det store i 2006...?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke noe problem å få til CRT-sortnivå på en projektor med iris. Det er bare det at da er lyset så strupet, at et hvitt objekt i samme bilde blir mørkegrått.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •