Slår dere av projektoren??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Slår dere av projektoren??

Jeg har en Infocus x1. Slår dere av den med kun fjernkontrollen eller med av/på bryteren på projektoren? Hva er riktig/best?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slår den kun av med bryter når jeg reiser bort. Ellers bruker jeg fjernkontrollen. Tror det har svært lite å si, gidder bare ikke klatre opp i taket hver gang jeg skal bruke den.

Hvis det er noen forskjell så må det vel i så fall være litt mer slitasje på elektronikken hvis man bruker bryteren hver gang. Men jeg tror det er så lite at du sikkert må ha den i 50 år for å merke den slitasjen

Husk bare for all del å aldri slå den direkte av med bryteren, alltid slå av med fjernkontrollen først og vent til vifta har stoppet før du slår den av med bryteren!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrur min helt av. Dette for at det ikke skal bli for mye støv i projen. Så lenge den kun er slått av med fjernkontrollen står jo viften og går på lav hastighet hele tiden. En annen ting er at hvis strømmen går starter projen automatisk så fort strømmen kommer tilbake. Ikke noe stort problem kanskje, men jeg opplevde at strømmen gikk igjen etter noen minutter med det resultatet at projen ikke fikk kjølt seg ned. Jeg fikk blåst den kald med trykkluft (på boks), men hadde jeg ikke vært hjemme og dette hadde gjentatt seg noen ganger er sjansen stor for at pæren hadde tatt kvelden.
    Jeg anbefaler alle med X1 om å alltid skru den av med bryteren etter at den har kjølt seg ned.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, tenkte ikke på at vifta går på X1 så lenge den er slått på med bryteren. Jeg har en PT-AE100, den er helt "død" når den er slått av med fjernkontrollen (kun et rødt lys), og slår seg heller ikke på hvis strømmen blir borte og kommer tilbake igjen. Jeg ville nok også slått den helt av hvis jeg hadde en X1.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker også bare fjernkontrollen. Vifta går ikke i "stand by" modus på min HS10 heller...

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg har en Plus Piano der vifta går til en slår av bryteren.Det har jeg løst
    ved å montere en 2-polt bryter foran stikkontakten til PJ'en som jeg slår
    av når den har kjølt seg ned.Lar den stå 5-10 min.
    På den måten er den frakoplet nettet når den ikke er i bruk.

AE

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Jeg skrur min helt av. Dette for at det ikke skal bli for mye støv i projen. Så lenge den kun er slått av med fjernkontrollen står jo viften og går på lav hastighet hele tiden. En annen ting er at hvis strømmen går starter projen automatisk så fort strømmen kommer tilbake. Ikke noe stort problem kanskje, men jeg opplevde at strømmen gikk igjen etter noen minutter med det resultatet at projen ikke fikk kjølt seg ned. Jeg fikk blåst den kald med trykkluft (på boks), men hadde jeg ikke vært hjemme og dette hadde gjentatt seg noen ganger er sjansen stor for at pæren hadde tatt kvelden.
    Jeg anbefaler alle med X1 om å alltid skru den av med bryteren etter at den har kjølt seg ned.
    Etter det jeg har lest meg til så har ikke pæra noe problem med å bli skrudd av pga strømbrudd eller koner. problemet ligger i det som omsluker pæra, nemlig resten av pj. det kan ta skade av varmen.
    correct me if I am wrong

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hørt/lest det samme. Husker ikke hvor, men...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •