Offset på Benq 7700.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Geir V sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Offset på Benq 7700.

Jeg hadde i utgangspunktet slått fra meg denne da jeg ikke ønsket å ha prosjektoren hengende 30-40cm under taket for å få bildet akseptabelt ned på veggen.

Gutta hos Hifi Klubben mente derimot at dette ikke var noe problem, da det bare var å vinkle PJ nedover slik at bildet kom i akseptabel høyde, og stille inn Pj slik at bildet ble perfekt vinklet.

Dette hørtes jo bra ut, men har ikke lest noe om denne muligheten tidligere og ble litt i stuss om det faktisk stemmer. :???:

Er det noen som har erfaringer med dette, evt bekreftelse på om det er mulig?

Mvh Geir V :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Keystone-funksjonen (regner med det var den de mente at du skulle bruke?) bør vel i utgangspunktet brukes minst mulig (helst ikke i det hele tatt), siden det går ut over bildekvaliteten. (Pj'en komprimerer/strekker bildet digitalt.)

Men jeg vet ikke hvor stort problem dette med bildekvaliteten er i praksis, egentlig.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fungerer digital keystonejustering relativt bra på 7700, men hvis det er et must å ha projektoren helt oppe i taket ville jeg heller ha kjøpt en annen projektor. Til PC-bruk osv er digital keystonejustering håpløst, du har ikke mulighet til å kjøre 1:1 pixelmapping. Du vil også miste noe oppløsning, avhengig av hvor mye du har tiltet projektoren.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...
    Jeg trodde klubben bestod av entusiaster som ikke ville gå på komprimiss, og som tweaker alt ut at utstyret for maks prestasjoner.

Keystone i perfekt billedsammenheng er "ikke lov".
    Gå inn til klubben og gi de følgende tips.
    Hvis man i front ikke får helt symetrisk oppsett mellom venstre, senter og høyre-høytaler, så kan man trekke høyre høytaler litt inn mot midten og vinkle den litt utover for å få lyden til å bli symetrisk.
    (tror ikke de går med på den i et HiFi-perspektiv, og dermed burde heller ikke keystone være "tillatt" i billedsammenheng.)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •