Noen spørsmål om førstegangskjøp av prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen spørsmål om førstegangskjøp av prosjektor

Planlegger å gå i anskaffelse av en prosjektor, nærmere bestemt Panasonic PT-AE300E, men siden lytterommet er såpass lite er jeg litt i tvil. Avstanden mellom sitteposisjon og lerrett vil bli ca 3,5 meter, er dette for lite? Må prosjektoren stå rett fremfor lerrettet eller kan det plasseres litt til siden? Finnes det noen innstillinger i prosjektoren som kan rette opp feilene i bildet pga dette? En siste ting, hvor høyt opp på veggen går det an å sette lerrettet? Siden lytterommet er såpass lite må lerrettet over fronthøytalerne, dvs ca 1 meter over bakken. Blir dette for høyt? Takker for alle svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3.5m holder i massevis, på den avstanden kan du vise et bilde på ca 120". ellers er det bare å bruke zoomlinsen for et mindre bilde, eller sette den nærmere.

Har jeg ikke svart på dette før mon tro?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mad
    Har jeg ikke svart på dette før mon tro?
    Pleier å poste i flere forum for å få mest mulig nyansert svar. Svaret ditt i din forrige post var imidlertidig så bra at jeg nå har bestilt meg den Panasonic prosjektoren. Det eneste jeg er litt usikker på er hvor langt ned på veggen lerretet skal plasseres. Ser for meg at det bør plasseres ca i øye-høyde for at en skal slippe å løfte hodet for mye, men pga plassmangel hadde det vært praktisk om lerettet kunne vært plassert over høytalerne, dvs ca en meter over gulvet. Dette finner jeg riktignok helt sikkert ut av selv, prosjektoren er som sagt på vei

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt valg! Høyden på lerretet er smak og behag, jeg liker imidlertid ikke å ha det høyere enn at øynene mine kan se rett frem på nederste kant av bildet. Prøv deg frem

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv snaue 3,5 m fra sitteplass til lerret. Lerrettet mitt er i den høyden du snakker om. Det er litt høyt oppe kanskje. Har vurdert å flytte det lenger ned men da må jeg kjøpe en lavere stereobenk så det har ikke blitt noe. Bare man har en litt "laidback" stilling i sofaen så passer det bra likevel

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •