Har en Seleco SVP310 3-rørs som skal ut, hva skal inn????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har en Seleco SVP310 3-rørs som skal ut, hva skal inn????

Har hatt en Seleco SVP310 3-rørsprosjektor som jeg har hatt i snart 8 år nå, og som har surret og gått jevnt og trutt. Den har virkelig vært en god venn for meg i disse årene, men syns at det kan være på tide med et skifte nå.

Ting som jeg har vært veldig fornøyd med på den jeg har.
    Syns bildet har vært veldig bra egentlig. (vel og merke så lenge en tar alderen i betraktning)

Jeg bruker den i en vanlig stue, uten noen form for lyskontroll, annet enn markise ute, er også bare ett vindu i nærheten av lerretet, så det har gått greit.
    Lerretet er et prosjecta proscreen 4:3 lerret på 100"
    Prosjektoren er koblet opp mot data'n og ser der på alt mulig av filmer som er lastet ned, tv-program osv osv. Den er også koblet opp mot DVD-spiller og satelitt dekoder.

Ting jeg ønsker av en ny prosjektor.
    Så stille så overhode mulig, da jeg er "allergisk" mot støy, (det er hovedgrunnen til at den jeg har nå skal ut)
    Oppløsning som fungere greit mot pc, trenger ikke noe værsting og bruker den heller ikke til noe surfing, men vil ha såpass at jeg får et "bra" bilde...
    Siden jeg har lerretet som jeg har idag (4:3 100") og at jeg ikke har noe mulighet for noe breiere bilde, så blir dette mest sannsynlig brukt videre.
    Kunne derfor ønske at det lar seg gjøre og også bruke den nye prosjektoren med 4:3 bilde da særlig til data og til tv-programmer, siden disse stort sett er i 4:3, men kan også gjerne vise film i 16:9
    Har ikke satt noe absolutt budsjett, men kunne egentlig tenkt meg å komme godt under 20 lapper ihvertfall.. ned mot 12-14 hadde sånn sett også vært bra... men ikke noe MUST om jeg MÅ opp i pris for å få en "bra" prosjektor.

Har også sett litt på dette med oppløsning generellt... nå er det jo HDTV som er i farta, og hvor mye bør jeg legge i dette med tanke på valget???

Kom gjerne med tips og erfaringer her, samt eventuellt plasser jeg bør kjøpe ifra.
    Bør jeg eventuellt fortsette å bruke den jeg har pr idag, og vente på nye bedre kommende prosjektorer? eller er dette som alt annet, at om jeg venter litt til, så får jeg alltid noe bedre.. men det som er idag er liksom plenty godt nok?!

Er takknemlig for alle svar her..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Her var det ikke mye svar og få gitt..

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en ny crt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Tror ikke det er noe alternativ denne gangen... men mulig ved en senere anledning om det blir eget hjemmekino-rom i kjelleren... Men når den skal henge i taket i stua så er ikke WAF-faktoren særlig stor på sånt... Kunne derfor tenkt meg en mer "moderne" og mindre denne gangen

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twg76
    Men når den skal henge i taket i stua så er ikke WAF-faktoren særlig stor på sånt...
    Lakk den rosa ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •