DVI og sort nivå

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI og sort nivå

Stemmer mine observasjoner på min AE700 at sortnivået er bedre med DVI enn VGA, eller er det øynene mine som spiller meg ett puss?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ohkaasa1977
    Stemmer mine observasjoner på min AE700 at sortnivået er bedre med DVI enn VGA, eller er det øynene mine som spiller meg ett puss?
    Det kan nok oppleves som bedre på standard innstillingene uten at det egentlig går ann å si at det er bedre fordi det er DVI. Det har noe med at våre øyne er mer følsomme for de mørke detaljene i et bilde enn de lyse. DVI standarden gjør seg ingen formening om hva slags display som befinner seg i andre enden og sender således bare bildet over i.h.h.t. til den aktuell standard og med en gamma verdi på 2.2 om jeg ikke husker helt feil. VGA utgangen på kilden din sender nok en annen gamma verdi fordi kilden "forventer" at det er en CRT skjerm i andre enden. Hvis du prøver å kalibrere hver av kildeutgangene med en kalibrerings DVD skal det bli vanskelig for deg å se forskjell på bildet fra de to kabel typene så lenge du ikke bruker for lange kabler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •