H57 vs Z4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: H57 vs Z4

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

H57 vs Z4

Hei,

Noen som kan svare meg på hvilken av Zanyo Z4 og Optoma H57 som er best?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok satsa på Optoma da.. men den er vel endel dyrer også .

Men er vel litt hva man foretrekker og da. Z4 har jeg aldri prøvd, men Z3 var som LCD flest, litt dårlig svartnivå, gode farger.. DLP har regnbuer for noen .

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ville nok satsa på Optoma da.. men den er vel endel dyrer også .

Men er vel litt hva man foretrekker og da. Z4 har jeg aldri prøvd, men Z3 var som LCD flest, litt dårlig svartnivå, gode farger.. DLP har regnbuer for noen .

Ja ok.

Jeg har Optoman, men vurderte å bytte til Z4, men om den ikke er noe bedre en Optoman gidder jeg ikke Hva med HC3000 vs H57 da?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som alltid er det umulig å si hvilken som er best. "Noen liker moren, andre datteren"

Z4 har høyere oppløsning, høyere On/Off kontrast og er mer plasseringsvennlig. Ulempene er VB (Vertical Banding) og SDE. (Screendoor)

H57 har høyere ansi kontrast, like lavt/lavere støynivå. Ulempene er dithering og RBE. (Rainbow effect)

Du vil helt sikkert få mange meninger her, men ingen har fasiten

Gjør et søk, og les mye. Take your pick!

Hva H57 og HC3000 angår, så spørs det om det er verdt en oppgradering.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Som alltid er det umulig å si hvilken som er best. "Noen liker moren, andre datteren"

Z4 har høyere oppløsning, høyere On/Off kontrast og er mer plasseringsvennlig. Ulempene er VB (Vertical Banding) og SDE. (Screendoor)

H57 har høyere ansi kontrast, like lavt/lavere støynivå. Ulempene er dithering og RBE. (Rainbow effect)

Du vil helt sikkert få mange meninger her, men ingen har fasiten

Gjør et søk, og les mye. Take your pick!

Hva H57 og HC3000 angår, så spørs det om det er verdt en oppgradering.

Ja ok. takker for svar!

Skal prøve å få tak i en HC3000 demo jeg

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Ja ok. takker for svar!

tips til deg som er så glad i å kjøpe ting for så å selge de rett etter på. Snakk med noen på elkjøp de skaffer det meste. Når du har gått lei etter 29,5 dager kan du jo bare returnere. He-he Så slipper du å tape så mye penger..

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjell Elvekrok ( www.avconcept.no ) sa han fikk inn HC3000 idag...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    tips til deg som er så glad i å kjøpe ting for så å selge de rett etter på. Snakk med noen på elkjøp de skaffer det meste. Når du har gått lei etter 29,5 dager kan du jo bare returnere. He-he Så slipper du å tape så mye penger..

Hehe

Takker for tipset Evolved

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være helt ærlig Majesty, så tror jeg ikke det er noen vits for deg å oppgradere, så sant det ikke er veldig viktig med litt høyere oppløsning. H57 er fortsatt en veldig god projektor, som holder god stand mot nyere projektorer også. Skal du selge den nå, får du nok ikke mer enn 11-12k, og da koster det nesten det dobbelte å oppgradere til HC3000, og den er ikke dobbelt så bra vil jeg tørre å påstå. Opp til f.eks AE900 er det ikke så langt, men jeg er litt usikker på om det vil være verdt det. (Om du ikke har veldig mye penger å brenne av)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    For å være helt ærlig Majesty, så tror jeg ikke det er noen vits for deg å oppgradere, så sant det ikke er veldig viktig med litt høyere oppløsning. H57 er fortsatt en veldig god projektor, som holder god stand mot nyere projektorer også. Skal du selge den nå, får du nok ikke mer enn 11-12k, og da koster det nesten det dobbelte å oppgradere til HC3000, og den er ikke dobbelt så bra vil jeg tørre å påstå. Opp til f.eks AE900 er det ikke så langt, men jeg er litt usikker på om det vil være verdt det. (Om du ikke har veldig mye penger å brenne av)

Hmmm. Det var litt vere, for jeg gidder som sakt ikke å legge dobbelt så mye penger i en pj som ikke er så mye bedre!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Hvorfor gidder du dette da chriz? Du skifter jo komponenter i anlegget oftere enn vi skifter sokker og underbukse
    Hvorfor slår du deg ikke til ro med det du har og prøver å nyte det? Du kan jo ikke kjøpe og selge tingene dine hele tiden. Jeg var litt rastløs første tiden jeg hadde fått anlegget mitt jeg oxo, og ville bytte ut ditt og datt, men fant ut at det er/var egentlig veldig bra slik det var, og var bedre å oppgradere over tid.

Å skifte pj nå er jo tull siden det ikke er lenge siden du kjøpte. 1080p pj'er er på vei inn i markedet og kommer nok ned i lavere prisklasser etterhvert, og hadde jeg vært deg hadde jeg slått meg til ro med den du har nå og ventet til det kom noe bedre enn 720p i 20k klassen. Ellers taper du jo bare enormt med penger på dette.

Bruk heller pengene til å jobbe med rommet ditt, og få det du har til å yte bra i det. Det er ikke vits å skifte ut komponentene dine så ofte. Du lærer dem jo knapt å kjenne før du selger dem........

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å iallefall å finne ut hva du er misfornøyd med før du begynner å gruble på bytting. Å starte en ny tråd for hvert eneste tilgjengelige produkt uten å helt vite hva du vil ha blir liksom litt feil fremgangsmåte.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har mening på hvilken av SONY HS50 og H57 som er best da? Har på følsen av at HS50 er bedre?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har mening på hvilken av SONY HS50 og H57 som er best da? Har på følsen av at HS50 er bedre?
    Det er både og. HS50 har litt høyere oppløsning, men elleres er de ganske like. Du vinner ikke mye på å bytte her heller. Skal du virkelig oppgradere, må du godt over 20k. De alternativene du skisserer her, er ingen stor oppgradering.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mkII

Hva med mkII. av de som er nevnt her så er mkII kongen ihvertfall hvis du skal følge tester og annbefalinger også kan den jo oppgraderes etterhvert til mkIII og også sannsynligvis med 1080p i slutten av 2006. 18900.- hos projectiondesign i fredrikstad. testen den idag med den nye star wars og det er det råeste bilde ihvertfall jeg har sett. en kamerat har den nye panasonic 900 og den er i hvertfall ikke i nærheten av mkII men har ikke sett z4 da,ryktene går jo på at den er ganske lik panasonicen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med mkII. av de som er nevnt her så er mkII kongen ihvertfall hvis du skal følge tester og annbefalinger også kan den jo oppgraderes etterhvert til mkIII og også sannsynligvis med 1080p i slutten av 2006. 18900.- hos projectiondesign i fredrikstad. testen den idag med den nye star wars og det er det råeste bilde ihvertfall jeg har sett. en kamerat har den nye panasonic 900 og den er i hvertfall ikke i nærheten av mkII men har ikke sett z4 da,ryktene går jo på at den er ganske lik panasonicen
    MKII er en oppgradering fra H57, men ikke en stor en. Ser man bort ifra oppløsningen er de ganske like.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Trodde ikke denne Optoman holdt sååå god følge med de nye modellene

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Trodde ikke denne Optoman holdt sååå god følge med de nye modellene
    Produktet blir jo i seg selv ikke dårligere fordi det kommer nye produkter, og på vanlig DVD vil jeg anta at H57 (native 576) gjør en bra jobb fremdeles ja....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •