Action model one mkII eller Benq PE7700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Action model one mkII eller Benq PE7700

Skal kjøpe prosjekter og har egentlig bestemt meg for en av disse. Har stort dedikert hjemmekinorom til disposisjon (3x6m) og tenkt å skaffe meg et rammelerret på 106". Prisen på disse to er jo stort sett lik, men det som er viktigste for meg er bildekvalitet! Hvilken skal jeg velge dersom jeg skal få det beste bildet? Vet at PD´n støyer litt mer enn Benq, men det er ikke det viktigste for meg. Kjøper rett og slett den som leverer best bilde! Noen som kan hjelple meg med dette valget?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør du kjøpe PD Action MKII. Forskjellene på denne og 7700 er ikke store, men de er der. 7700 er spsifisert ril 2500:1, mens MKII skal ha over 3000:1.
    Leser du litt rundt her, står det mye om begge projektorene.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

mkII er blitt målt til 3700 i kontrast og den kan oppgraderes til mkIII og sannsynligvis også til 1080i utover 2006. ble jo kåret til verdens beste dlp projector for bare noen mnd siden og da til kr 36000.- nå koster den det halve så håper jeg får hentet min hos projectiondesign i morgen

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    ble jo kåret til verdens beste dlp projector for bare noen mnd siden
    Hvor?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

benq7700 er bra til prisen, men synes den er oppskrytt allikevel! som alle andre benq`er så krever den mye av utstyret den koples opp med hvis den skal yte optimalt... Så om benq7700 er priset ganske lavt, bør totalprisen på utstyret allikevel ganske høyt for at den skal briljere :-( projection design modellene virker mye mer gjennomtenkt og fremtidsrettet med tanke på oppgraderingsmulighetene som jo er genialt :grin: Den leverer bedre bilde (synes jeg), punktum! :grin: bare støyen kunne blitt lavere :roll:

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dere vil da annbefale at jeg feks selger min 7700 og går for mkII ? hvilke oppgraderinger vil komme?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Så dere vil da annbefale at jeg feks selger min 7700 og går for mkII ? hvilke oppgraderinger vil komme?
    Nå er det vel først og fremst oppgradering til AMO MKIII det er snakk om tenker jeg.

Ettersom jeg skjønner så er det vel grunnen til at de selger ut AMO, både MKII og MKIII, billigere nå at AMO går ut av produksjon. Da regner jeg med at det er Model Two som skal ta over.

Har ihvertfall ikke fått noen signaler om at en oppgradering til AMO MKIV er på trappene.....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke gjort det. SÅ mye forskjell er det ikke på MKII og 7700. MKIII er en helt annen historie.

benq7700 er bra til prisen, men synes den er oppskrytt allikevel! som alle andre benq`er så krever den mye av utstyret den koples opp med hvis den skal yte optimalt... Så om benq7700 er priset ganske lavt, bør totalprisen på utstyret allikevel ganske høyt for at den skal briljere
    Kan du forklare litt mer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvsagt AK :-) det jeg synes er at benq modellene ikke gjør en like god jobb som endel andre konkurrenter når det blir brukt rimelige dvd-spillere, rimelige kabler, dårlig tv-signal etc. Selvsagt funker den ok bra da og, men med tanke på pris så synes jeg at hvis man ikke har brukt noe særlig penger på utstyret rundt projektoren kan man like gjerne kjøpe en billigere projektor og få like så stor underholdningsverdi.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvsagt AK det jeg synes er at benq modellene ikke gjør en like god jobb som endel andre konkurrenter når det blir brukt rimelige dvd-spillere, rimelige kabler, dårlig tv-signal etc. Selvsagt funker den ok bra da og, men med tanke på pris så synes jeg at hvis man ikke har brukt noe særlig penger på utstyret rundt projektoren kan man like gjerne kjøpe en billigere projektor og få like så stor underholdningsverdi.
    Jeg er vel ikke helt enig. PE7700 har mest sannsynlig en Faroudja chip (Relabeled til Senseye).. Og etter hva jeg selv har sett, funker den like bra som de fleste andre på de fleste signaler.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men likevel er det mye mindre støy i bildet på mkII. 7700 har ganske anselig mengder støy (dithering) i mørke områder, noe mkII ikke har.
    Ellers er jeg enig i at Senceye minner mistenkelig mye om Faroudja DCDi. Merket på kabinettet til 8720 bekrefter vel teorien?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men likevel er det mye mindre støy i bildet på mkII. 7700 har ganske anselig mengder støy (dithering) i mørke områder, noe mkII ikke har.
    Joa, stemmer nok det, Men poenget her var at det ikke er så veldig store forskjeller.

Ellers er jeg enig i at Senceye minner mistenkelig mye om Faroudja DCDi. Merket på kabinettet til 8720 bekrefter vel teorien?
    Ja, jeg tror vi "nesten" med sikkerhet kan si at Senseye = Faroudja.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en anna grunn for at det kan være faroudja er jo det at den shippen har jo fått en del klager på at den lager mye støy å slik.. kanskje en sammenheng der?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink tester

Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Hvor?
    gå inn på projectiondesign sine sider,klikk deg videre derifra til en mengde tester eller så kan du jo gå inn og lese testen til lydogbilde. du kan jo også lese testen til gorm som vel har ganske stor respekt her inne

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå inn på projectiondesign sine sider,klikk deg videre derifra til en mengde tester eller så kan du jo gå inn og lese testen til lydogbilde. du kan jo også lese testen til gorm som vel har ganske stor respekt her inne
    Det betyr likevel ikke at det er verdens beste DLP projektor?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, tror nok jeg kommer til å gå for Norsk denne gangen. Virker som om model one er bedre på bildekvalitet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er ikke Mitsubishi HC3000 med i denne "hvilken skal jeg velge" tråden?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje fordi den koster noen tusen mer? Dessuten er den ikke kommet enda, og det drøyer fort 3uker til før den er i butikkene.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Kanskje fordi den koster noen tusen mer? Dessuten er den ikke kommet enda, og det drøyer fort 3uker til før den er i butikkene.
    Yepps så tiden vil bare vise om HC3000 er en god kandidat opp mot 7700 og AMO MKII

Produsent rep.
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    HC3000 kommer i butikkene nå på Torsdag, ca 3 uker før tiden.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •