Hvorfor selger så mange sin Sony VPL-HS50?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvorfor selger så mange sin Sony VPL-HS50?

Hadde tenkt å kjøpe Sony VPL-HS50 men stusser på at såpass mange har vært til salgs bl.a. på AVtorget.

Hvorfor er det såpass mange som selger de etter så kort stund? Bytter til dyrere, eller bare generelt ikke fornøyd?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange?Det er bare jeg som selger HS50 på AVtorget nå.
    Har ikke sett så mange HS50'er til salgs.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror siden i sommer har jeg sett kun to stk HS50 på avtorget, er vel andre typer som har versert oftere der.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Hadde tenkt å kjøpe Sony VPL-HS50 men stusser på at såpass mange har vært til salgs bl.a. på AVtorget.

Hvorfor er det såpass mange som selger de etter så kort stund? Bytter til dyrere, eller bare generelt ikke fornøyd?

godt spørsmål. Jeg har også bitt meg merke i dette,har vel sett ca 6 stk som alle har gått under 200 timer.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,750
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også synes HS-50 er overrepresentert på bruktmarkedet, og særlig med lavt timeantall.

Noe av grunnen er nok Sanyo Z4 som er billigere og bedre. Har mer sømløs Irisfunksjon, mindre og mer håndterlig, samt er en nyere teknologi og bedre kontrast.
    Alt i alt kommer det en projektor som er en del billigere og bedre enn HS-50, og da gjelder det å få solgt HS-50 før ny-vidunderet er i butikkene. Da vil bruktverdien på en HS-50 synke betraktelig vil jeg tro.

Sikkert en del av de som selger HS-50 som skal over på Z4 kan jeg tenke meg.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har dere sett så mange til salgs?
    Er Sanyo Z4 så veldig mye bedre enn HS50?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal IKKE selge min...

Jeg har sett en god del projektorer i samme prisleie/prestanda, og det er liten tvil om at det mer går på hvor godt man justerer inn sin egen PJ samt hva man kobler til. OK at det kanskje er litt mye screendoor - dersom man sitter nærme.

Jeg legger også mindre og mindre merke til irisjusteringen etter hvert som tiden går...

Her i gården skal det vel få gått noen generasjoner til før et bytte skjer. Nå er lampa kjørt 1054 timer, og mer skal det bli! Ny lampe ligger også og venter på et eventuelt plutselig kommende skifte - når enn det måtte bli... ;-)

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jeg skal IKKE selge min...

Jeg har sett en god del projektorer i samme prisleie/prestanda, og det er liten tvil om at det mer går på hvor godt man justerer inn sin egen PJ samt hva man kobler til. OK at det kanskje er litt mye screendoor - dersom man sitter nærme.

Jeg legger også mindre og mindre merke til irisjusteringen etter hvert som tiden går...

Her i gården skal det vel få gått noen generasjoner til før et bytte skjer. Nå er lampa kjørt 1054 timer, og mer skal det bli! Ny lampe ligger også og venter på et eventuelt plutselig kommende skifte - når enn det måtte bli... ;-)
    Det er jo hyggelig å lese att noen er fornøyd med valget de har gjort

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig forøyd med min. Den som skal kjøpe min må gjerne bla opp noen høvdinger, men det må nok en del til. Fant noen justeringer på et annet nettsted som jeg testa ut. Syntes det ble enda bedre om mulig.

Storfornøyd jeg ja. Lite tro på at Z4 "banker" HS50. Er vel feil å finne på alt bare man leter lenge nok.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg også synes HS-50 er overrepresentert på bruktmarkedet, og særlig med lavt timeantall.

Noe av grunnen er nok Sanyo Z4 som er billigere og bedre. Har mer sømløs Irisfunksjon, mindre og mer håndterlig, samt er en nyere teknologi og bedre kontrast.
    Alt i alt kommer det en projektor som er en del billigere og bedre enn HS-50, og da gjelder det å få solgt HS-50 før ny-vidunderet er i butikkene. Da vil bruktverdien på en HS-50 synke betraktelig vil jeg tro.

Sikkert en del av de som selger HS-50 som skal over på Z4 kan jeg tenke meg.
    Du har nok rett der. Men nå er jo også HS50 godt og vel ett år gammel, og Z4 er rykende fersk. Sony VPL-HS60 er like rundt hjørnet. Med en bra pris, forbedret iris, sortnivå og pixelmapping kan den gjøre det veldig surt for Z4.

Vi får se...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,144
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De felste kommentarer jeg har lest på andre forum hvor Z4 og HS50 er sammenlignet, konkluderer med at Z4 ikke banker HS50, men at de er på det jevne.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Jeg tror siden i sommer har jeg sett kun to stk HS50 på avtorget, er vel andre typer som har versert oftere der.
    Hva modeller i samme prisklasse har det vært flere av? Som allerede nevnt så har det vell bare på Avtorget vært 5-6 stk de siste månedene og det synes jeg virker som urovekkende mange.

Men dersom det stemmer det som blir sagt at Sanyoen er vell så bra (og kanskje tom bedre) når prisen er ett par tusen lavere så er det vell ingen god grunn for å kjøpe Sonyen

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt er det ingen grunn til å kjøpe en ny HS50 i dag. Den er tross alt omlage ett år gammel - rent teknologisk. Mye utvikling skjer selvsagt i løpet av et år.

Dessverre led HS50 innledningsvis under problemet med firmware og manglende pixelmapping samt overscan. Mye av dette er rettet, men når det første "ordinære" partiet ankom landet i april/mai, er det ikke rart det har blitt litt forrykkelser i salgsbalansen mellom denne og andre modeller. Sånn sett er ikke HS50 "gammel" i markedet, men av andre grunner.

Uansett synes jeg den gir et fremragende bilde, bortsett fra et par-tre mindre (og tildels mindre viktige) forhold jeg ikke skal kommentere her.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Jeg er veldig forøyd med min. Den som skal kjøpe min må gjerne bla opp noen høvdinger, men det må nok en del til. Fant noen justeringer på et annet nettsted som jeg testa ut. Syntes det ble enda bedre om mulig.

Storfornøyd jeg ja. Lite tro på at Z4 "banker" HS50. Er vel feil å finne på alt bare man leter lenge nok.

vilken sida fant du justeringarna på?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •