Noen som har erfaring med HP ep7122?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har erfaring med HP ep7122?

Har sett litt på denne prosjektoren og mener at den har både pris og ytelse i min klasse, men jeg har desverre aldri sett bildene den lager eller hørt støynivå. Er det noen som har noe info om HP prosjektoren?

http://www.projektor.no/HP-ep7122.htm

Her er litt info om den.

Newcomer steinarj sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en ep7122 i ca 10 mnd nå. Den har en native 4:3 DLP brikke på 1024x768 punkter, og kan kan operere i både 4:3 og 16:9 modus. I 16:9 modus komprimerer den bildet i høyden, og bruker fortsatt alle bildepunktene, den kutter ikke ut punkter, tegner sort oppe og nede etc.... Jeg bruker den alltid i 16:9 modus med 16:9 lerret.

Det er et 6 segment fargehjul (usikker på hastighet). Jeg ser ikke regnbue efekt, såfremt jeg ikke fremprovoserer det med å fokusere på kontrastrike områder og samtidig bevege blikket frem og tilbake.

Når det gjelder innganger har den kompositt, s-video, VGA, komponent og DVI (støtter HDCP).

I forhold til andre projektorer er nok støynivået mulig litt høyt, men vifta holder et jevnt turtall hele tiden, så denne lyden blir filtrert bort etter en stund. Hvis ikke er det jo bare å spille høyere?

Jeg synes sortnivet er veldig bra. Deltaljer i mørke scener kommer også godt frem. Jeg bruker komponent fra DVD (Pioneer DV-575) og DVI fra HTPC. Sterke farger uten tegn til fargeblødning.

1020 ANSI lumen holder også lenge for meg, da jeg har mulighet for å blende av kjelleren helt.

Den store svakheten ved projektoren må være den innebygde linjedobleren (men hva kan man vente seg til denne prisen?). Den sliter voldsomt ved panoreringer. Jeg har løst dette ved å kjøre progresivt fra DVD-spilleren.

Bruker DVI fra PC'n for å se på HDTV materiale. Projektoren takler 480i, 480p, 576p, 720p, og 1080i. De høyeste oppløsningen blir selvfølgelig nedskalert.

Ellers er projektoren stor, og utseende appelerer nok ikke til alle.

En ting å merke seg er at den bruker en ikke-standart fot., så hvis man ønsker å takmontere den, er den beste løsningen et originalt takfeste fra HP. Jeg bruker en DIY-løsning.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som om denne prosjektoren har det jeg trenger og litt til.. Jeg har desverre ikke DVI ut på DVDspilleren, men jeg håper at det går like greit med svideo eller noe slikt (iverstefall i begynnelsen).
    Ang. støy, det går vel an å skifte til en mere støysvak vifte, ev. hushbox?

Takker for veldig utfyllende svar steinarj.
    Det blir nok denne prosjektoren som havner i mitt hjemmekinorom i nærmere framtid.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •