Mest mulig stillegående. Panasonic PT-AE700E??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Enviro sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mest mulig stillegående. Panasonic PT-AE700E??

Hei!

Jeg skal endelig gjøre det jeg har drømt om lenge; kjøpe meg en projektor :grin: Jeg vil ha den i prisklassen 10-12k.

Jeg stiller store krav til at den må være mest mulig stillegående.

Jeg vurderer en Panasonic PT-AE700E, som jeg har fått en demo på.

Mitt spørsmål er, får jeg noen projektorer som er mer stillegående enn PT-AE700E til den prisen/ytelsen. Jeg synes ikke den var så stillegående som jeg er blitt fortalt (Jeg fikk demonstrert de ulike viftehastighetene). Mulig jeg stiller for høye krav, men ønsker likevel kommentarer.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PT-AE 700 er vel en av de mest stillegående proj. jeg har hørt, bare slått av
    Otoma H-78, men den er i en helt annen prisklasse. Jeg er ingen ekspert og det finnes mange proj. der ute som jeg som hverken har sett eller hørt.
    Bare vær kresen..jeg har stadig utsatt proj. kjøp fordi jeg synes at selv Optomaen støyer for mye..og den skal være en av de beste...!
    Produsentene burde etter min mening fokusere mer på dette..ikke bare design og størrelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan fint anbefale PT-AE700. Den er det lite støy på. MEN... Det som er verdt å merke seg er at når den står riktig vei støyer den mindre enn om den henger opp-ned i taket. Stående riktig vei og med lampa/vifta på lavest, da er den nesten helt stille. Men med en gang den henger opp ned så hører du den litt bedre. Min henger opp-ned i takfeste med lampe/vifte på lavest, og jeg legger ikke merke til den når jeg ser film. Selv ikke i stille partier av filmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes heller ikke projektoren var såpass tillegående som "alle" sa

Men det er nå noe jeg har lært meg for lengst. Hørsel, støyterskel, og hva man oppfatter som støy er voldsomt individuelt. Jeg endte opp med å bygge projektoren min inn i en hushbox, og løste to problemer i en smekk - varme (ved lav vifte går temperaturen ganske høyt opp) og støy. Viften står nå på høy, men støynivået er lavere enn når projektoren stod alene på hyllen i lav lampe+vifte.

Så det er alltid en løsning på lur

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •