Sony HS-10 vs dagens projektorer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony HS-10 vs dagens projektorer

Hei!

Har en Sony HS-10 som jeg kjøpte for drøyt to år siden. Den har alltid fungert fint, og med helt mørklagt rom, grått lerret, CC30R filter og SMART-kalibrering så syns jeg bildet er rimelig bra, selv om sortnivået selvfølgelig ikke er spesielt suverent.

Imidlertid så har det jo skjedd rimelig mye på projektorfronten på to år, så jeg har så smått begynt å lure litt på å oppgradere. Samtidig så er det nok ikke altfor lenge til det er på tide å se etter et nytt sted og bo, så egentlig har jeg ikke lyst til bytte projektor før jeg flytter.

Så det jeg lurer på er om dagens prosjektorer er så veldig mye bedre enn HS-10'en at jeg bør oppgradere, eller om den er 'bra nok' til å holde ut et år eller to til. Det eneste jeg egentlig legger merke til under filmtitting er det dårlige sortnivået.

Er det f.eks. noen der ute som har hatt en HS-10 og nå har noe annet, og opplevde dere en dramatisk forbedring? Er virkelig sort sort på nye LCD- og DLP-projektorer, eller er det fortsatt mørkegrått?

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt her: http://avforum.no/forum/digitale-projektorer/26237-12-500-timer-hs10.html

Det skal iallefall ikke være noe i veien med levetiden på en HS-10 :-)

Mvh.

Andreas

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,078
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt HS10 tidligere, og har etter den tid hatt HS50 og BenQ 7700. HS10'en var veldig bra da den kom, men er betraktelig dårligere enn dagens projektorer, selv om den er smart kalibrert. Jeg vil si at det har skjedd så mye på projektorfronten, at det kan være på tide å oppgradere. Ser man bort fra oppløsning, er alle hjemmekinoprojektorer til 10k eller mer, bedre. Sortnivå og bildedynamikk er på et annet nivå idag.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er vel om du er fornøyd.

så lenge du er happy, ser jeg ingen grunn til at du sakl spørre andre om du bør oppgradere. Selvfølgelig finnes det bedre projektorer, men vil du ha glede av de?

Et eksempel:

Om jeg kjører en bil til 200 000 eller 500 000 har lite å si, jeg merker ikke forskjell. De som kan vbil mener jeg er tjukk i huet og ikke har peil. So be it.
    Hvorfor skal du forandre på noe du mener er bra nok. Klart det kan bli bedre, men det er vel ingen hemlighet at invisteringene du gjør på dette feltet sjelden stiger i verdi ei gir det stor avkastning. Her inivsterer du når du har råd.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å, jeg er fornøyd, men det er lenge siden jeg har oppgradert hjemmekinoen, så jeg klør litt etter å bytte ut noe

Har uansett fint råd til å bytte hvis jeg skulle få lyst, men vil ikke bruke mye penger på oppgradere dersom det ikke er markant forskjell fra det jeg har. Grunnen til jeg spør her på forumet er at jeg ønsker å høre fra andre som har hatt projektor fra samme 'epoke' som min, og som senere har oppgradert for å høre hva de synes.

Det er ikke så lett å få en ordentlig projektordemo i butikken, dessuten stoler jeg vel så mye på forumbrukeres erfaringer som på butikkpersonell...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •