Feil med Pana AE500, Scart utgangen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feil med Pana AE500, Scart utgangen

Etter at sikringene på rommet der projektoren min står, virker ikke scart utgangen lengre! Det kommer såvidt opp et flimrende bilde, så en kan såvidt skimte bilde, men umulig å se på. Jeg har prøvd den mot flere kilder, både digital dekoder og X-box. Trakk ut strømmen og lot den stå uten strøm noen timer uten at det hjalp. Jeg kjører pc via VGA utgangen fint, så projektoren virker.
    Noen tips, eller er det bare å levere inn? Vurderer å få i en konverter fra komponent til scart isteden for å fikse det nå i høst.

Mvh

Roy

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener vel en transducer fra scart til component?

Kan høres ut som om en komponent i scart inngangen ble "zappet" ved strømbortfallet når sikkringen gikk. Har du ingen forsikkringe eller garanti igjen på projektoren, så du må betale for reperasjonen selv, vil nok en transducer kunne være en mulighet. (har du gått gjennom menyen i AE500 og testet å se om det kan ha oppstått noen feil instillinger for scart inngangen?)

Bruker du AE500 hovedsakelig sammen med DVD, tror jeg at jeg heller ville investert i en ny DVD spiller med component eller DVI/HDMI utgang, framfor en transducer, som gjerne koster litt det samme som en grei ny spiller, dersom det ikke skal gå på bekostning av bildekvaliteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sjekket i menyen og kan ikke finne noen feil og alt annet oppsett er fortsatt lagret, så sannsynligheten for det er liten. Jeg bruker scart-en til tv (via canal Digital kabel tuner) og Xbox. Film ser jeg via HTPC-en. Regner med at det er 2 års garanti, så da er det innenfor garantien, men er bekymret for hvor lang tid det tar å fikse? Noen som har erfaringer med det? Passer dårlig nå i høst mørket :-(
    Så at transducer var ganske dyr ja, så du har et poeng der, men hjelper ikke for scart.

Takk for kjapp tilbakemelding!

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Du mener vel en transducer fra scart til component?

Kan høres ut som om en komponent i scart inngangen ble "zappet" ved strømbortfallet når sikkringen gikk. Har du ingen forsikkringe eller garanti igjen på projektoren, så du må betale for reperasjonen selv, vil nok en transducer kunne være en mulighet. (har du gått gjennom menyen i AE500 og testet å se om det kan ha oppstått noen feil instillinger for scart inngangen?)

Bruker du AE500 hovedsakelig sammen med DVD, tror jeg at jeg heller ville investert i en ny DVD spiller med component eller DVI/HDMI utgang, framfor en transducer, som gjerne koster litt det samme som en grei ny spiller, dersom det ikke skal gå på bekostning av bildekvaliteten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •