problemer med flimmer på min BenQ PE5120

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problemer med flimmer på min BenQ PE5120

se tittel..

Flimmer er der uansett om kilde er på eller ikke. Syntes det bare har blitt verre og verre i det siste. Pæra er brukt ca 250t.

Kan se ut som om hjul snurrer litt for seint inne i PJ, for flimmer er over hele skjermen

hva kan dette være?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett må du jo sende den på service. Ta kontakt med selger, og hør hvor den skal sendes. BenQ sender som regel bytteprojektor, og så følger det med returporto til din "gamle" projektor. Enkelt og greit.:-P
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du farge feil, eller er det bare litt varierende/blaffrende lysstyrke?

DLP projektoerer som har fargehjul, har en synkroniserings mekanisme for at fargehjulet skal gi riktig farge ut i fra hva DLP brikka og speilene viser osv. Denne synkroniseringen eller driften av fargehjulet kan feile, og da vil man få store fargeforstyrrelser i bildet.

Lampemodulen i disse projektorene, kan også ha problemer med å gi et jevnt lysutbytte, dersom prosessene inne i selve pæra, ikke er helt optimale. Andre problemer som kan resultere i ujevnt lysutbytte er dersom det er problemer med strømforyningen i projektoren og til lampemodulen, eller at el.nettet som projektoren er tilknyttet, ikke er stabilt og varierer mye i spenning.

Det med el.nettet, vil man ofte kunne se på vanlig rombelysning der man har glødelamper som vil kunne variere i lys styrke også.

Har du garanti tid igjen på projektoren, ville det nokk vært lurt å kontaktet de du kjøpte projektoren av, så kan de gjøre de nødvendige reperasjonene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar!

Dette har blitt utrolig plagsomt. Det som er rart (i min verden) er at dette kan variere litt. Virker som om det blir verre når den blir varm.

er uansett utrolig plagsomt. Er rett og slett ille når jeg f.eks kobler den opp mot pc-en. lyse bakgrunner er forferdelig å se på Blafrer så mye at jeg blir dårlig omtrent..hehe

hvor lang garanti er det på sånt egentlig? min ekke ett år engang, så skal ikke være noe problem for meg.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 år. Første året er bytte til annen 5120, andre og tredje er å sende inn den du har. Sørg for å få utført dette før den er ett år enklest og best.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •