Før Infocus 4805, Nå: Infocus 4805?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Før Infocus 4805, Nå: Infocus 4805?

Heisann

Kjøpte meg en Infocus 4805 for ca et år siden. Etter ca 400t røk lampen (!). Etter sjokkmeldingen om at det kun var 90dagers garanti Infocus lampene, så jeg meg nødt til å kjøpe ny lampe.
    * Er dette vanlig, at lampene ryker så raskt?
    * De oppgir jo levetiden til 3000t?

Anyway, nå har det seg slik at jeg ved et uhell mistet projektoren i gulvet, og har fått ny på forsikringen.
    Så spørsmålet er om jeg skal gå for samme projektor, eller om det finnes bedre alternativer i ca 10k klassen? Det frister ikke å kjøpe ny lampe etter så kort tid neste gang, hvis dette er vanlig på disse projekorene...

Flott med litt hjelp her folkens!

MVH
    DBygnes

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lampeproblematikken kommer du desverre ikke unna, da det er svært få produsenter av slike pærer (en??). Brukstiden til en pære kan variere ganske mye. Mange har sine pærer lenge, mens andre er mer uheldige. Pærer er forbruksvare, problemet er bare prisen på pærene.

Når det gjelder å velge en annen pj, så kan det hende du finner noe som er mer interessant i 10k klassen. Da gjerne enten med høyere oppløsning (ptae700), eller/og lavere støynnivå (Optoma etc etc), bedre kontrast etc etc.

Mvh

Newcomer Vidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dbygnes
    Etter ca 400t røk lampen (!). Etter sjokkmeldingen om at det kun var 90dagers garanti Infocus lampene, så jeg meg nødt til å kjøpe ny lampe.
    Velkommen i klubben! Lampa på min 4805 holdt 11mnd/ 270t. Men jeg var heldig og fikk ny av Hi-Fi Centeret i Kristiansand, for de mente det var latterlig tidlig.

Sitat Opprinnelig postet av dbygnes
    Så spørsmålet er om jeg skal gå for samme projektor, eller om det finnes bedre alternativer i ca 10k klassen?
    Personlig hadde jeg ikke kjøpt samme igjen. Er endelig fornøyd med PJ'en men utviklinga går så fort framover at jeg hadde valgt en relativt ny modell (med mindre viftestøy!). Som soundfreak er inne på ville jeg vurdert Panasonicen relativt sterkt.
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311010&cks=SPC
    Tror den er verd de 2 ekstra lappene du må ut med kontra ny 4805.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om spørsmålet passer helt her men har en 4800 som bildet etter en stund begynner å flimre veldig raskt som om lysstyrken varierer, altså bildet forsvinner ikke, det bare endrer lysstyrke veldig raskt.

Kan dette skyldes noe med pæren? Har vært slik i flere måneder nå så virker litt snodig. Og om det er noe i prosjektøren som forårsaker dette så kan det jo muligens knerte levetiden ganske heftig?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som pæren ja.
    BenQ 7700 har hatt noen tilfeller av samme symptomer, og da er pærebytte løsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sørg for å behandle pæren pent. Ikke slå av/på prosjektoren mer enn nødvendig. Sørg for at pæren er avkjølet før du kobler ut strøm/vifter. Slår du av prosjektoren i drift så dreper du fort pæra. Sørg også for å rense prosjektoren jevnlig. God kjøling er alfa og omega på levetiden. (De alle fleste prosjektorer trekker gjerne hele vifte strømmen via et gitter på pæra som etterhvert tetner seg).

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Vet ikke om spørsmålet passer helt her men har en 4800 som bildet etter en stund begynner å flimre veldig raskt som om lysstyrken varierer, altså bildet forsvinner ikke, det bare endrer lysstyrke veldig raskt.

Kan dette skyldes noe med pæren? Har vært slik i flere måneder nå så virker litt snodig. Og om det er noe i prosjektøren som forårsaker dette så kan det jo muligens knerte levetiden ganske heftig?
    Jeg har det samme problemet med min 4805. Har hatt den i ca. 10 måneder, og flimringen begynte for et par måneder siden. Jeg har vurdert å bytte ut nettkabelen for å se om det kan ha noe med strømnettet (ujevn spenning) i huset å gjøre, men da skulle jo problemet ha vært der helt fra starten av, så jeg tror det er pæren som er litt svekket. Jeg kommer uansett til å bruke pæren til den ryker, for det flimrer kanskje ti minutter under en to timers lang film, og det kan jeg leve med. Hvor ille er det hos deg?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det først begynner å skje holder det på til jeg slår av prosjektøren og lar den stå lenge før det evt forsvinner igjen. Har nå flyttet og problemet er like stort så virker ikke som strømnettet er problemet. Problemet oppsto ca 6 måneder etter kjøp og har nå eksistert i ca 6 måneder, har kun brukt pæren i ca 400 timer. Jævlig irriterende om jeg må svi av 2500 på ny pære pga en produksjonsfeil?! Blir vel et helvette evt å bevise dette samt få projeksjonsdata til å ta ansvar for å få det fikset samt bytte pære om nødvendig. Bør vel ta kontakt snarest for å få den inn på service.

Synes jo det er en soleklar reklamasjon (altså fabrikasjonsfeil) når pæren får ekstrabelastningen på det viset. Kan ikke tenke meg at den driver og "går" i et halvt år.

Under vanlig filmtitting er det kun under lange rolige scener at jeg jo legger merke til det men vanvittig irriterende. Har rett og slett ikke gjort noe med det da jeg ikke har hatt lyst å sitte prosjektorløs i flere uker samt håpet å finne en løsning på det.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vet du i allfall at det ikke er strømnettet. Jeg ble tipset om å kjøre projektoren på høymodus en stund, og flimringen har faktisk blitt redusert etter at jeg så en fire-fem filmer i høymodus. Det støyet noe jævlig, men kanskje hjalp det.

Det er helt klart irriterende når flimringen dukker opp, og jeg synes du bør kontakte forhandleren og høre om dette er en reklamasjonssak. For min del, så satser jeg på at flimringen ikke forverrer seg og at pæren holder noen hundre timer til.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Takk for mange svar.
    Det ser ut som jeg har bestemt meg for AE700. Problemet nå er at jeg får kun velge ut en ny projektor til rundt 10k i en Expert butikk som ikke klarer å skaffe AE700. Panasonic sier nemlig at de ikke har mer på lager av den, å ikke vil får inn nytt parti pga AE900's ankomst neste mnd.

Hvilke alternativer har jeg da ? Jeg kan jo selvfølgelig gå tilbake til Infocus 4805, men etter å fått en demo av AE700 frister ikke det særlig. Andre alternativer?

Innspill?

Kanskje noen vil kjøpe en splitter ny 4805? slik at jeg får pengene til å handle AE700 i en annen butikk??

MVH
    DBygnes

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller legge de ekstra lappene på bordet og kjøpe en ae900 hva kunne expert skaffe da?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ae900 blir nok i det meste laget for en fattig student.

Kan vel skaffe det meste skulle jeg tro. Det var jo Panasonic som var tomme for den.

Men spørsmålet er om det er så mangen andre alternativer til Infocus 4805 i den prisklassen. Hva med Toshiba MT200 ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •