Fra X1 til PT-AE700?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra X1 til PT-AE700?

Jeg vurderer å oppgradere min Infocus X1 til fordel for en PT-AE700 ettersom ikke økonomien ikke tillater noe særlig mer enn dette. Kilden er en Sony DVD-opptaker HX900 via component>VGA.

At forskjellen er der er det nok ingen tvil om, men er det verdt det? Hiver i så fall både prosjektor og lerrett på dør til fordel for ny prosjektor og 16:9 lerrett. Innrømmer imidlertid at jeg bruker prosjektoren mest til TV. En TV i størrelsen 37-42" er derfor også aktuelt, men det er jo ikke så lett å velge bort størrelsen da..

Vel folkens, er dette noe jeg bør bruke pengene mine på?

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Takk! Men det virker jo litt rart det her da? At min gamle traver ikke trenger å se seg slått av en god del nyere modell til 10000kr!

Jeg har tenkt på å hoppe opp på 15-18k klassen, men dette blir for mye etter nærmere tankegang.. Og ikke får jeg rare 42" heller for beløpet mitt! Og 37" blir i minste laget og heller ikke særlig billigere.

Det er surt det.. Flere synspunker?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En brukt utgave av BenQ7700 kan jo være et reelt alternativ? Har sett den selv når Ak var på besøk og den projektoren er mye bedre enn AE700.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen dum idé hvis prisen kan falle "en del", men disse er vel ikke akkurat de som er lettest å finne brukt heller. Da er det kanskje lettere å kjøpe feks. en av de BenQ 7800 på AVtorget..?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lå vel en 7700 på AV-torget sist jeg sjekket.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det.
    Ligger/lå (har ikke sjekket nå) en PE7700 til 14.000,- med tilbud om å få etterlevert helt ny lampe.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger ikke der nå iallefall.. Får holde øyne og ører oppe jeg da!

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MAXcpu
    Hmm.. Takk! Men det virker jo litt rart det her da? At min gamle traver ikke trenger å se seg slått av en god del nyere modell til 10000kr!

Jeg har tenkt på å hoppe opp på 15-18k klassen, men dette blir for mye etter nærmere tankegang.. Og ikke får jeg rare 42" heller for beløpet mitt! Og 37" blir i minste laget og heller ikke særlig billigere.

Det er surt det.. Flere synspunker?
    Det ikke bare virker rart, men er etter mitt syn (jeg har sett begge) ytterst merkelig at X1 skulle komme i nærheten av AE700 på billedkvalitet ! Ikke bare er 700 to generasjoner nyere enn X1, men den har også vesentlig høyere oppløsning, større zoom-område, lensshift, og ikke minst 16:9 format. Som natt og dag, spør du meg. AE 700 er ganske enkelt en vesentlig oppgradering fra X1. Har du en limit på 10kkr er AE700 det beste kjøpet du kan gjøre nå (så lenge restlageret varer...). Har du noen tusen mer, er en nesten ny 7700 til 14kkr (evt en ny til ca 17kkr) et enda bedre valg. Lykke til !

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MAXcpu
    Jeg vurderer å oppgradere min Infocus X1 til fordel for en PT-AE700 ettersom ikke økonomien ikke tillater noe særlig mer enn dette. Kilden er en Sony DVD-opptaker HX900 via component>VGA.

At forskjellen er der er det nok ingen tvil om, men er det verdt det? Hiver i så fall både prosjektor og lerrett på dør til fordel for ny prosjektor og 16:9 lerrett. Innrømmer imidlertid at jeg bruker prosjektoren mest til TV. En TV i størrelsen 37-42" er derfor også aktuelt, men det er jo ikke så lett å velge bort størrelsen da..

Vel folkens, er dette noe jeg bør bruke pengene mine på?
    Bruker du Projektoren mest til TV, vet jeg ikke om du vil se så mye bedre bilde med den høyere AE700 bilde oppløningen. Synes det høres ut som en litt dyr og tungvint tv løsning, pga pris på lampe, og at man gjerne må dempe belysningen mye for å få et godt bilde fra projektor på vanlige lerret.

Har man parabol og ser mest på film, vil situasjonen kanskje bli litt anderledes, men til ren NRK, TVN og TV2 titting, ville jeg valgt noe annet.

Kankje det lureste ville vært å kjøpe en billig og grei CRT eller flat skjerms TV, og spare videre til en BenQ 7700, en AE900 eller lignende, da forskjellen i praktisk bruk og bildekavlitet vel blir høyere med en kombinert TV / Projektor løsning, og du kan få endaf ler gode filmopplevelser ut av X1 projektoren før den tar kvelden selv. Mener at X1 projektoren fremdeles vil "banke" de fleste flatskjermene som er i handelen i dag, ikke på oppløsning, men på kino følelse ;-)

Jeg hadde kjøpt en AE700 i dag hvis jeg hadde en X1 fra før, det kommer mer av at jeg lider av følsomhet for regnbuer, AE700 er stillere støymessig enn X1, AE700 har 16:9 format og at den hovedsakelig ville bli brukt til DVD film materiale og et formel 1 løp i ny og ne.

Er også fornøyd med å se å tv på 32" CRT tven og den går vel noen tusen timer på årsbasis, da jeg ikke er alene om å bruke den, og da ville 2-4 tusen til en ny lampemodul hver skifte/eksplosjons intervall blitt litt i overkant dyrt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •