Pan. PT-AE 700 - bildekvalitet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pan. PT-AE 700 - bildekvalitet

Hei

Etter å ha surfet på AV forum de siste mnd., samt fått noen "bra" svar på tidligere tråd`er har jeg nesten bestemt meg for en 700...

Kan noen der ute fortelle om bildekvalitet på denne pro. kontra en plasma eller LCD skjerm(10000-20000 kroner)?

Kilde: DVD, XBOX og XBOX 360...

På forhånd takk

Leif :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss du sammenligner pta 700 med en 30000-40000 kroners plasma/lcd vil nok pj komme til kort.

Det du får er ett stort bilde som er fett å se film på.

Vi bruker vanlig tv til nyheter og sånt, pj til film.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv projektorer til 40-50.000kr vil ikke kunne levere like bra kontrast, svartnivå og fargemetning som en god plasma (eller vanlig crt-tv til 5000kr for den saks skyld...).

AE 700 regnes imidlertid som den første LCD-pj som har "bra nok" billedkvalitet til å gi en super filmopplevelse. Det en projektor mangler i kvalitet, tar den mange ganger igjen i kvantitet. Man er jo opplært til å tro at det er motsatt, men for å oppnå ekte kinofølelse er det faktisk størrelsen det kommer an på ;-)

Det er selvsagt ikke alltid like praktisk å bruke en pj til tv-titting, så etter mitt syn er det mest optimale å ha både tv og projektor til hvert sitt bruk. Hvis du prioriterer filmopplevelsen og har plass, tror jeg du neppe vil bli fornøyd med en alt i ett-løsning. 42" er nemlig ikke så mye som det høres ut som. Dessuten kan du få en god projektor og en brukbar plasma for mindre enn det koster å kjøpe en god plasma.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •