Offisiell tråd for Optoma HD72i - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 174 av 174
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Et lite spørsmål:

Jeg begynner å bli litt lei av LCD (TW600), og lurer på om jeg skal gå tilbake til DLP.

Vil HD72i være bedre enn TW600, når jeg på ingen måte er sensitiv for regnbuer?
    Jeg vil kanskje få problemer med at lysstyrken er så høy, iom at jeg har et helt mørkt rom og bakprojeksjon?

Hva tror dere?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok lysstyrken kan bli litt i høyeste laget ja. Hva med HC3000? Den har iris og er derfor litt mer fleksibel når det gjelder lysutbytte. Når det gjelder screendoor, sortnivå og kontrast er de begge en stor oppgradering i forhold til TW600.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo egentlig litt OT her Akto, men har ikke du en Barco stående ? Burde vel overgå både tw 600 og HD72i :wink:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil HD72i være bedre enn TW600, når jeg på ingen måte er sensitiv for regnbuer?
    Ja, ganske mye, men jeg ville som Gorm skriver heller vurdert HC3000 til ditt lyskontrollerte rom.

Om du har tid til å vente kommer Optoma med et par nye projektorer denne sommeren. (HD7100 og HD7300)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser jeg litt på HC3000!

[ot] Jeg her ikke tid til å sette meg inn i hvordan man får Barcoen til å bli perfekt, da må jeg få hjelp. Det er uansett lyd som er min greie Mer om dette får vi ta i min tråd[/ot]

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vente vente vente.. Utrolig hvor utålmodig man blir etter å ha trykket på Kjøp knappen gitt

Er inne på kontoen på avshop og refresher hver time her og blir like skuffet over at det fortsatt står Lagt i Bestilling... Det har det gjort siden mandag

Vil ha Optomaen i hus nuh!

Cyberdog

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter enda jeg.. deprimerende dette her.. I mellomtiden er alle James Bond filmene klare i HD på harddisken og et Bond marathon må vel bli noe av det første min HD72i får bryne seg på

Cyberdog

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var HD72i i hus og montert i taket eller rettere sagt på veggen. Ble seint i går siden jeg måtte hjelpe D50en min sin nye eier å sette opp prosjektoren sånn noenlunde så jeg fikk ikke testet så mye. men er imponert av det lille jeg så. Finding Nemo i HD 720p over 230cm bredde så helt fantastisk ut, det samme gjorde CSI i HD 1080i. TV må jeg slutte å se på på PJ da det dårlige analoge antennesignalet mitt ikke var sebart i det hele tatt. Håper IPTV fra Nextgentel kan redde meg der snart. Xboxen fikk også nytt liv i heimen, og min bedre halvdel ble særdeles gira over det.. Hun er ganske spillegal.

Hadde litt problem med å få festet takfestet slik at bildet ble helt i vater, men jeg får styre litt mer med det i dag.

Så langt har overgangen fra gammel slitt CRT til DLP vært et bra valg. Men finner vel litt å irritere meg over også tenker jeg

Cyberdog

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Så langt har overgangen fra gammel slitt CRT til DLP vært et bra valg. Men finner vel litt å irritere meg over også tenker jeg Cyberdog
    Gratulerer med ny pj :grin: Det blir sikkert fler gleder enn irritasjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For over 14 dager siden leverte jeg inn min H72i for innsending og oppgradering av software. Dette skulle i følge selger ta 3-5 effektive dager.... Yeah.. Right! 14 dager er gått, og jeg har purra noen ganger allerede. Svaret jeg fikk i går, var at de hadde hatt "trøbbel med oppgradering og ny software", så de skulle like så godt sette inn nytt hovedkort.... Dette måtte selvsagt bestilles, og dette ville ta noen dager - til.... Vet noen hva som ligger i "nytt hovedkort" i forhold til oppgradering og ny software? Is this good or bad? Når jeg ba selger om å få låne en PJ inntil min ble ferdig, hadde de selvsagt ingen låne-PJ inne for tida. Surt, men sånn er ståa. Et par bøtter filmer ligger klar, så jeg kjenner "abstinens-trykket"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått tilbake Optomaen Jimmbo?
    Dersom du har det,funker alt greit?Tenkte å sende inn min også,men er litt skeptisk siden det er ferietid.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite om denne i forumet nå som det kommer så mye spennende. Betyr det at problemene som en del har hatt med denne projektoren er fikset på?

Leste også i denne tråden at projektoren måtte sendes inn for oppdatering av software. Kan man ikke gjøre dette selv med usb-inngangen (også kalt service connector)?

Dette er jo fortsatt en knall projektor til en bra pris. Jeg vurderer i hvert fall denne i sterk konkuranse med HD1100.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mixax
    Lite om denne i forumet nå som det kommer så mye spennende. Betyr det at problemene som en del har hatt med denne projektoren er fikset på?

Leste også i denne tråden at projektoren måtte sendes inn for oppdatering av software. Kan man ikke gjøre dette selv med usb-inngangen (også kalt service connector)?

Dette er jo fortsatt en knall projektor til en bra pris. Jeg vurderer i hvert fall denne i sterk konkuranse med HD1100.

Jeg har hatt min i 3 måneder nå og den har funket perfekt hele tiden. Ìngen feil og et glimrende bilde. Litt surt at du kan få BenQ 8720 for mindre enn jeg ga for min nå men... Sånn er projektorverdenen. Jeg er i alle fall meget fornøyd.

Cyberdog

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BenQ 8720 er helt klart en bedre projektor på alle plan, men den er så altfor stor.......

Dermed seiler HD72 opp som et godt alternativ. Feilene som har vært med denne ser ut til å være rettet opp. Kan man oppgradere firmware gjennom USB-inngangen på projektoren?

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •