Offisiell tråd for Optoma HD72i - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 174
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ferdig D65 kalibrert (som var et lite h...... å få til) så måler denne enheten ca 2000:1 on/off kontrast.
    Da tipper jeg at brilliant color må står på 0?Den blir jo lysere og lysere jo høyere på skalen en går.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brilliantcolor står på 4. Over dette syns jeg den roter til hvitfargen, litt ala for høy kontrast.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    På alle signaler? Hvordan opplever du støynivået?
    vel, det er vel spesielt videosignalet som imponerer, altså TV-sendinger.

Den låser også utrolig raskt på forskjellige filmformater, og gjør da perfekt de-interlacing.

Støynivået er helt ok så lenge projektoren opererer i økonomimodus. Dette er som tidligere nevnt ikke mulig med True AI aktivert.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støynivået er helt ok så lenge projektoren opererer i økonomimodus. Dette er som tidligere nevnt ikke mulig med True AI aktivert.[/QUOTE]

Bråker den mer, mindre eller likt med Epson TW600 i theater black1?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny software i H72??

Jeg har hatt H72 ei uke eller to nå, og fått testa den noe. MEN, jeg har flere ganger opplevd at den ikke lagrer innstillingene som ble lagt inn fra starten av. Flere ganger når jeg skal slå den på, er bildet "snudd" opp/ned, og flere menyer er "nullet". Etter å ha vært i kontakt med de som solgte meg den, sier de at den må sendes inn slik at softwaren på den må oppgraderes....Skal dette være nødvendig med en flunke ny PJ? Jeg er overhodet ikke interessert i å sende den noe sted som helst - den henger perfekt i taket... Hva gjør man når slike ting skjer? Hva ligger i "oppgradering av software"?

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimmbo
    Jeg har hatt H72 ei uke eller to nå, og fått testa den noe. MEN, jeg har flere ganger opplevd at den ikke lagrer innstillingene som ble lagt inn fra starten av. Flere ganger når jeg skal slå den på, er bildet "snudd" opp/ned, og flere menyer er "nullet". Etter å ha vært i kontakt med de som solgte meg den, sier de at den må sendes inn slik at softwaren på den må oppgraderes....Skal dette være nødvendig med en flunke ny PJ? Jeg er overhodet ikke interessert i å sende den noe sted som helst - den henger perfekt i taket... Hva gjør man når slike ting skjer? Hva ligger i "oppgradering av software"?
    Har også hørt dette fra Optoma, at de første HD72i hadde en feil i softwaren, som gjorde at innstillinger ikke ble lagret i minne. Dette skal nå være rettet, slik at de som blir sendt ut nå, har fått oppgradert softwaren. :?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig at Optoma, i likhet med andre (BenQ, Mitsubishi) ikke sjekker alle valg før de slippes ut på markedet. Tar jo ikke mer en maks. 1 dag å sjekke slikt.

Synes å huske at Optoma ikke kan oppgraderes av menigmann og at projektorene må sendes inn. Gjelder dette fortsatt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Utrolig at Optoma, i likhet med andre (BenQ, Mitsubishi) ikke sjekker alle valg før de slippes ut på markedet. Tar jo ikke mer en maks. 1 dag å sjekke slikt.

Synes å huske at Optoma ikke kan oppgraderes av menigmann og at projektorene må sendes inn. Gjelder dette fortsatt?
    Jeg fikk beskjed om at min måtte sendes inn. Dette er relativt uaktuellt, og jeg vil derfor forlange en ny, ferdig oppgradert pj. Den er jo knapt brukt i 4-5 timer... Er dette urimelig å forlange av meg, eller? Dette burde de ha kontroll på før de solgte den, men men..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er leit å si det, men jeg tror aldri vi vil bli kvitt slike feil. Noe blir alltid oversett.

Er dette urimelig å forlange av meg, eller? Dette burde de ha kontroll på før de solgte den, men men..
    Du kan jo prøve, men jeg tror ikke du kommer særlig langt. Forhandleren har jo rett til å prøve å "fikse" produktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel sant nok det - at de har en rett til å utbedre en feil eller mangel, men jeg vil jo ikke godta og sitte uten pj så veeeeldig lenge før det kommer et ras av nordnorske kraftsalver :smile: :smile: Neida, vi vil nok finne ei løsning - men ergelig er det uansett. Vi får se hva de finner ut. Kan hende jeg får svar "snart" siden jeg har sendt en mail allerede og antydet at jeg ikke var tilfreds med "opplegget"... Skal poste svaret her når det foreligger, i tilfelle det er av interesse for dere andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel sant nok det - at de har en rett til å utbedre en feil eller mangel, men jeg vil jo ikke godta og sitte uten pj så veeeeldig lenge før det kommer et ras av nordnorske kraftsalver :smile: :smile: Neida, vi vil nok finne ei løsning - men ergelig er det uansett. Vi får se hva de finner ut. Kan hende jeg får svar "snart" siden jeg har sendt en mail allerede og antydet at jeg ikke var tilfreds med "opplegget"... Skal poste svaret her når det foreligger, i tilfelle det er av interesse for dere andre.
    Har hatt et tilfelle av dette jeg også.Den gjør rett og slett en full reset.Ifølge folk på avsforum vil Optoma ha inn PJene for å ha full kontroll på endring av software.Hadde faktisk håpet dette var ordnet på HD72i,når problemet var kjent fra HD72 som selges i USA.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har som hovedregel krav på en "låneprojektor" dersom det tar mer enn en uke å utbedre projektoren ;-)

http://forbrukerportalen.no/Publikas...2287.59#mangel

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Du har som hovedregel krav på en "låneprojektor" dersom det tar mer enn en uke å utbedre projektoren ;-)

http://forbrukerportalen.no/Publikas...2287.59#mangel
    Yes. Jeg har fått tilbud om å låne en ferdig oppgradert inntil min kommer i retur, så dette ordner seg nok. Men hva ligger i en slik oppgradering? Er det en "enkel" sak, eller må det gjøres noe med driv-verk og fin-elektronikk?

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes. Jeg har fått tilbud om å låne en ferdig oppgradert inntil min kommer i retur, så dette ordner seg nok. Men hva ligger i en slik oppgradering? Er det en "enkel" sak, eller må det gjøres noe med driv-verk og fin-elektronikk?
    Det er nok kun selve softwaren i projektoren som blir oppdatert, sannsynligvis en enkel sak ved at de oppdaterer programvaren som styrer projektoren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om de er klar til å oppdatere softwaren her i landet?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne godt tenkt meg å sett denne i en gruppetest sammen med andre DLP projectorer under 30K

Kraftig offset, 2 digitale innganger og høyt lysutbytte hadde passet meg bra, men hvordan er den sammenliknet med for eksempel Model two?

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min bestilt fra AVshop
    Blir spennende å se bildet denne gir i forhold min D50QM

Typisk at det er bankstreik sånn at jeg må vente litt ekstra lenge da...

Skjønner forresten ikke hvorfor denne offisielle tråden ikke er klistret og overskriften endret til HD72i

Cyberdog

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Skjønner forresten ikke hvorfor denne offisielle tråden ikke er klistret og overskriften endret til HD72i
    Done..;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilte HD72i

Denne projektoren har kraftig offset. Lurer derfor på om det får konsekvenser på bildet om man tilter den litt oppover (10-15 cm). Har prøvd med min X1 og det fungerer veldig fint. Man kan tilte x1 ca 20 cm oppover uten at man behøver å bruke keystone. Noen kommentarer på dette i forhold til HD72i?

Avstand til lerret er 3,85 m og lerretet er 230 cm bredt.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppover tror jeg er lite problem. Hodet ditt er antagelig endel nærmere bunnen enn toppen av bilde så en liten tilting oppover vil faktisk være helt fint for bilde. Hvis man tilter for mye vil man få problemer med at du ikke får likt fokus oppe og nede. Men med kun 10cm forskjell er det egentlig ikke ett problem!

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •