Erstatte min Epson TW 100h, trenger tips!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erstatte min Epson TW 100h, trenger tips!

Hei alle,
    tiden og teknologien går som kjent framover - og prisene nedover. Våren 2003 importerte jeg en Epson TW100h fra Tyskland da alt inkludert (moms,gebyrer osv,,) kom på ca 39.000 (!) Tror den ble lansert på markedet våren 2002... Åkke som - den var jeg godt fornøyd med lenge. Veit ikke om noen her husker den projektoren men men... LCD, 1280x720 oppløsning, kontrast 800:1. Lysstyrke? - husker ikke... Den har vært/er koblet til en Phillips 963 DVD m/prog. scanning med komponenet kabler som visstnok den gang ble regnet som "bra". Hvitt lerret av billig typen..

Det som etterhvert har begynt å plage meg litt er noe dårlig svartnivå - noe som den var kjent for allerede den gang den ble lansert sammenlignet med modeller i samme prisleie da. Videre synes jeg dybdeskarphet (hvis det er riktig uttrykk) ikke er helt bra. Screendoor oppfattet jeg aldri som noe problem, og gjør det egentlig ikke nå heller. Den bråker litt. Men når jeg er "inne" i filmen så glemmer jeg det som regel.

Nå lurer jeg - hvor mye må jeg punge ut med hvis jeg ønsker å erstatte denne projektoren i dag med noe som er markant bedre på disse tingene jeg ikke er fornøyd med - dybdeskarphet, svartnivå/detaljer i mørke scener - og hvis mulig støy?

Er Sanyo PLV Z4 et alternativ? Hvis jeg skal gå til innkjøp nå bør det som sagt være såpass bedre at det er noe poeng.

Videre, jeg er glad i PC/TV spill. Har Xbox nå, men pga dårlig kabler (SVHS - billig og lang) så har jeg brukt projektoren svært lite til den. Bilde blir for blasst/detaljsvakt synes jeg da. Men jeg skal kjøpe XBox 360. Er LCD å foretrekke framfor DLP med tanke på spill?

Har noen tanker om dette?

Potetgullmannen

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW100H er flere generasjoner gammel, og kom på samme tid som Sony VPLHS10 og PTAE300. Sanyo Z4 er helt ny, og gjør alt mye bedre enn din TW100h. Den har mye bedre kontrast og sortnivå, bedre farger, støyer mindre, har mindre VB og har mindre screendoor. Jeg ville likevel anbefale deg å se en før du bestemmer deg, så finner du ut om den svarer til forventningene. Det finnes flere andre alternativer også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Må nok se den med egne øyne. Men det er i så fall ganske moro at det er kommet såpass langt på denne relativt korte tiden. Initialprisen på TW100 var jo 54 lapper da den kom til Norge... Og så ser jeg at Z4 koster under 20.

Men til mitt andre spørsmål-- hva tror dere er best til å spille med, LCD eller DLP? Tenker da på fremdtidig PS3, Xbox360, PC.. Film blir nok hovedgeskjeften uansett.

Potetgullmannen

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men til mitt andre spørsmål-- hva tror dere er best til å spille med, LCD eller DLP? Tenker da på fremdtidig PS3, Xbox360, PC.. Film blir nok hovedgeskjeften uansett.
    Spiller egentlig liten rolle, men LCD har vært kjent for å gi de "morsomste" spillfargene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •