Benq pe7700 vs Panasonic ae900

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq pe7700 vs Panasonic ae900

Jeg hadde bestemt meg for 7700, men nå som de nye lcd projektorne er kommet så har jeg blitt mer usikker.

Etter å ha lest flere tester og innlegg så virker det som om ae900 og Z4 er like gode. Flere mener faktisk at ae900 er litt bedre enn Z4. Uansett når ae900 er 3000kr billigere så mener jeg at ae 900 er et bedre kjøp en Z4.( det skal sies at jeg har ikke sett noen av projektorene)

pe 7700 har ifølge mange best bilde, men den er lite plasseringsvennlig.( jeg vet jo ikke hvordan min neste leilighet blir) ae 900 er veldig plasseringsvennlig og den er 3000kr billigere. Spørsmålet mitt er: Hvor mye dårligere er bildet på ae 900 enn pe 7700? Er det verd 3000kr mer og mindre plasseringvennlighet?

Jeg er bekymret for screendoor på lcd, og fillraten på ae er vel på 60%. Hva er fillraten på 7700?

Har et grått rammelerret på 230cm og en Harman Kardon DVD 25 som jeg skal kjøre komponent på.

mvh
    Dag Espen Kvandal
    P.S
    -Jeg er ikke spesielt plaget av regnbuer.
    -Jeg synes lillebroren min sin ae 700 er helt ok, men må ha dyrere enn hans projektor av prinsipp.
    -Har valgt bort AMO mk2 siden den sikkert har for mye støy.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt tidlig å uttale seg, siden ingen har sett Panasonic AE900 her i landet enda.....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har sett, vil jeg sidestille Sanyo Z4 og BenQ PE7700. AE900 er nok ganske lik, og stiller vel da omtrent på samme linjen. Fillrate på 7700 er en plass mellom 85 og 90%.. (Husker ikke eksakt)

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lincoln
    Var på Plaza-messa i helgen, og hørte på denne, og jeg tror ikke støy vil være et tema, med mindre du kjører foredrag/presentasjoner. Det er jo lyd på filmer, og for min egen del syns jeg ikke det var plagsomt mye. Og bildet er jo veldig bra da...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Var på Plaza-messa i helgen, og hørte på denne, og jeg tror ikke støy vil være et tema, med mindre du kjører foredrag/presentasjoner. Det er jo lyd på filmer, og for min egen del syns jeg ikke det var plagsomt mye. Og bildet er jo veldig bra da...
    Umulig å sammenligne støy på en messe og en dedikert hjemmekino, da... Jeg stod rett ved den på messa og syns den støya som bare f....

En ting er at der lyd på filmer, men mange filmer har absolutte dødperioder, der det er ment å være helt stille. Og da hjelper det ikke med "nesten stille" med en PJ som bråker mye....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig! AMO MKII har mye mer støy enn 7700 og AE900. Samtidig er det veldig små forkjeller i bildekvaliteten målt mot 7700.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •