Projektor i lyst rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor i lyst rom

Vil mer ansilumen hjelpe i et lyst rom? Skal kjøpe projektor for første gang og er veldig tent på benq7700 men den har "lav" ansilumen på 1100. Rommet hvor lerretet er påtenkt er i en stue med store vinduer og med begrenset mulighet for blending. (projektor vil bli brukt til kun å se filmer på kveldstid) Vurderer derfor benq 8260 eller 8240 med opptil 2700 ansilumen, men er altså ikke sikker på dette valget. Trenger også tips til lerret. Kunne tenke meg Adeao Greyvision, men de ser ut til bare å selge med motor. (rammelerret er ikke aktuelt)

Takker for alle innspill og svar

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bolla
    Vil mer ansilumen hjelpe i et lyst rom? Skal kjøpe projektor for første gang og er veldig tent på benq7700 men den har "lav" ansilumen på 1100. Rommet hvor lerretet er påtenkt er i en stue med store vinduer og med begrenset mulighet for blending. (projektor vil bli brukt til kun å se filmer på kveldstid) Vurderer derfor benq 8260 eller 8240 med opptil 2700 ansilumen, men er altså ikke sikker på dette valget. Trenger også tips til lerret. Kunne tenke meg Adeao Greyvision, men de ser ut til bare å selge med motor. (rammelerret er ikke aktuelt)

Takker for alle innspill og svar
    Se mitt oppsett på minHjemmekino, har samme "problemene" som deg. Når det gjelder å se film på dagtid så byr dette også på problemer hos meg, selv om det lar seg gjøre. Noe blending er jo mulig å få til, selv på store vindusflater. Men det er laaaaangt fra optimalt. I de tilfellene er et høyere AL-tall å foretrekke.

De variantene du nevner vil jeg ikke vurdere som gode nok til hjemmekinovisning, uavhengig av AL-tall. Derimot kan du sterkt vurdere den nye Epson TW600 som har justering av AL mellom 400 (som er veldig bra til filmvisning i helt mørkt rom) og 1600 som er bra i et opplyst rom. Sett preproduksjonsmodellen i praksis og er veldig lovende....

Når det gjelder lerret kan du også vurdere DreamScreen, som teksturmessig i duken er lik adeo. Riktignok litt lysere, men mulig de selger den varianten du ønsker. Se Avshop.no.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spennende projektor

Ser ut til å være en spennende projektor med kontrastnivå på 5000:1. Et kort sprøsmål til (er helt fersk i dette. Trenger litt drahjelp fra dere eksperter)

Ser at det er en LCD projektor og ikke DLP? Hva er forskjellen? .. og hvordan kan jeg sammenligne denne mot Benq?

Når det gjelder lerretet fra Dreamscreen så ser det ut til at de bare har enten rammelerret eller motorisert. Har de ingen manuelle? (Hadde ikke tenkt å spandere motor.)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bolla
    Ser at det er en LCD projektor og ikke DLP? Hva er forskjellen? .. og hvordan kan jeg sammenligne denne mot Benq?
    Dette er det skrevet metervis om før. Tips: Bruk søk-funksjonen. Finnes flere tråder om temaet allerede....;-)

Newcomer ka sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosjektor i lyst rom vil aldri fungere optimalt, uansett hvor lyssterk prosjektor du har. Lyse bilder med mye farger går greit, men det er sortnivået som er problemet. Lerretet (hvitt) blir aldri mørkere enn selve rommet. Dette fører til at det er umulig å se filmer med mørke scener i et lyst rom

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •